Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tanten M - Ej medlem längre2009-08-26 10:20
Antal inlägg: 5126

Bästa vården i Stockholm?
Troligen helt fel forum för denna fråga... men jag försöker ändå. Annars kanske nån har ett riktigt bra alternativ på nån sajt att föreslå.
----------------

Är kontaktperson åt en man (55 år) som behöver vård efter en hjärtoperation. Använder sig nu av rullator.
Det jag söker är ett boende där han får ABSOLUT bästa omsorg. Träning o sällskap.
Privata alternativ är inget hinder.
Det är aktuellt med långtidsboende o eventuellt fortsatt äldrevård.

Har nån erfarenhet och/eller en rekommendation?

___Tania___2009-08-26 11:18
Antal inlägg: 1158

Jag skulle bli urförbannad om en person som jobbar som kontaktperson åt mig, alltså en person som har tystnadsplikt, och ska veta saker, går och ställer såna frågor på ett forum. Lika illa som läkaren som sökte information på Wikipedia, för att kunna ställa diagnos. Vänd dig till kommunen.

Det är inte så mycket det, att du bryter mot någon tystnadsplik, för det gör du absolut intet. Det är mer att du visar på dåligt omdöme, och bristande komeptens.

___Tania___2009-08-26 11:19

Stavfelen beror på slagsmål mellan mig och tangentbordet.

___Tania___2009-08-26 11:21

Usch, jag tycker det här är pinsamt! Inte så kul om nån gick in och kände igen mig lite i beskrivningen.... Jag skulle undra vad du håller på med. Ärligt talat, slå upp din kommun på nätet. Där står allt du behöver veta om vård och omsorg, och hur du tar dig vidare.

apbur2009-08-26 11:50
Antal inlägg: 9699

Det TS förmodligen är ute efter är information om hur de som har varit i kontakt med olika enheter upplever ställena.

Knappast att sådant står på kommunens hemsida och kan räknas som kunskap en kontaktperson bör besitta.

Tanten M - Ej medlem längre2009-08-26 12:26
Antal inlägg: 5126

Tack apbur!
(Så himla obegriplig va väl ändå inte min fråga...?)

Kommunens alternativ har inte direkt den omsorg som jag önskar. Men jag kan ju ha missat ett bra alternativ.

Tania: Det finns noll o ingenting i min beskrivning som kan säga vem det är o går därför inte under sekretess. Han kanske är en hon. Åldern kan vara ungefär. Helt jäkla dum e jag inte!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?