Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 713

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LiiiLooo2009-08-26 11:09
Antal inlägg: 80

Att leva dubbelliv.
Detta är en ganska lång historia men jag ska försöka göra den så kort som det går. Min vän flyttade till en annan stad för att plugga och började på ett gym där. redan första dagen såg hon en kille där och blev blixtförälskad. efter ett tag så bjöd han ut henne och dom träffades då och då. hon kände att allt var rätt men ändå så fel. han svarade bara i telefonen ibland och kom hem till henne antingen tidigt på morgonen eller jätte sent på kvällen men sov aldrig över eller stannade ett längre tag. hon fick aldrig komma hem till honom fastän han bodde fem minuter ifrån henne.

hon sa att hon fick en känsla av att han hade tjej och frågade honom. till hennes förvåning sa han ja. dom hade varit tillsammans i flera år och bodde ihop.
då hade min vän och han träffats i över ett halvår!!
kontakten bröts ett tag men han var ihärdig och nu träffas dom igen. denna gången är det mer öppet och han tar med henne för att träffa arbetskamrater och andra vänner. jag har försökt prata med min vän och hon säger att hon vet att det är fel och att dom inte borde träffas men den här killen då??? vad är det för fel på människan?? är det någon här som har levt ett sådant dubbelliv eller känt någon som har gjort det? hur kan man leva med sig själv och hur rättfärdigar man sitt beteende?

le-lou2009-08-26 11:13
Antal inlägg: 17500

vad, han är fortfarande ihop med sin tjej samtidigt som han träffar din vän?

le-lou2009-08-26 11:15

"är det någon här som har levt ett sådant dubbelliv eller känt någon som har gjort det? hur kan man leva med sig själv och hur rättfärdigar man sitt beteende?"

Jag har känt en person som gjorde detsamma, och mitt spontana svar är väl att de klarar av att leva med sig själva genom att helt enkelt förtränga hur jävligt de beter sig. De "tar inte i det", lever för stunden och diskuterar inte med sig själva alls. Noll självinsikt. Empatilösa fega kräk är ett annat sätt att lägga fram det.

LiiiLooo2009-08-26 11:16

ja, han är tillsammans med sin tjej sedan 6 eller 7 år tillbaka och dom bor ihop och har en liten hund tillsammans samtidigt som han är tillsammans med min vän.

le-lou2009-08-26 11:18

usch, säg åt din vän att lämna fanskapet. Män som beter sig sådär lämnar inte det de har, de vill bara ha mer så hon kommer garanterat att bli sårad.

LiiiLooo2009-08-26 11:22

jag har allt sagt åt henne och hon säger själv att det är så fel det kan bli och hon tror inte heller att någonsin kommer lämna hans tjej för henne med ändå förtsätter hon. hon vet inte själv varför...

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-26 11:24
Antal inlägg: 2521

Japp, "både äta kakan och ha den kvar" syndromet.

le-lou2009-08-26 11:26

well, inte mycket du kan göra åt saken. din kompis kommer förmodligen fortsätta träffa honom. Och om nåt år eller så så är det du som får trösta henne. Hon slänger bort tid med någon annan genom att fortsätta, men ibland behöver man själv lära sig av misstagen.
Att han är ett praktsvin råder ingen tvivel om dock, fråga din kompis om han klassar in i mallen som en bra pojkvän när han beter sig så mot sin tjej?
Hur kul är det då OM han skulle lämna sin tjej för henne...din polare vet ju redan vad han går för, han är ju kapabel till att göra exakt samma grej mot henne.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-08-26 11:37
Antal inlägg: 7605

Le-lou: "mitt spontana svar är väl att de klarar av att leva med sig själva genom att helt enkelt förtränga hur jävligt de beter sig. De "tar inte i det", lever för stunden och diskuterar inte med sig själva alls. Noll självinsikt. Empatilösa fega kräk är ett annat sätt att lägga fram det. "

Det var bra sagt om människosvin i största allmänhet - tack.

Knäckehäxan22009-08-26 11:38
Antal inlägg: 21

Förresten tycker jag att din vän förtjänar nåt bättre, hur skulle hon nånsin kunna lita på honom om det faktiskt blev de två tillslut? Hon har i allafall vett att vara "singel" eller vad man kan kalla det. Säg åt henne att ställa lite krav om han vill fortsätta träffa henne. Om hon nu törs ha honom som pojkvän vill säga.
Jag förstår din kompis, hon är förälskad och det är svårt att lämna honom såklart.

Knäckehäxan22009-08-26 11:39
Antal inlägg: 21

sorry le-lou missade att läsa ditt inlägg...blev lite upprepande kanske.

LiiiLooo2009-08-26 11:39

jag har själv ställt henne den frågan och hon säger att hon aldrig skulle kunna vara tillsammans med honom på det viset eftersom hon vet bättre än någon annan vilken människa han egentligen är och hon skulle aldrig kunna lite på honom. hon skulle ju inte ens vara bekväm med att släppa iväg honom till jobbet för hon vet ju vad han gör innan jobbet, på lunchrasten och efter jobbet. är med henne!! och skulle dom bli tillsammans "på riktigt" så skulle det säkert finnas en annan tjej istället för henne.

Shinesia - Ej medlem längre2009-08-26 11:41
Antal inlägg: 40

Vad fan, han kommer fortsätta göra det mot henne också nu..
För gudskull lämna han eller förtjänar dom båda tillsammans!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-08-26 11:44
Antal inlägg: 7605

I minungdom råkade jag bli älskarinna till en 11 år äldre man, som hade gravid sambo på annan ort och efter vad det kom fram en massa älskarinnor och 2 barn som han inte ens betalade för.
Han var inte ens lycklig över att lämna så många krossade hjärtan bakom sig, utan blev själv nervvrak till slut.

Bitte - Administratör2009-08-26 11:46
Antal inlägg: 24223

Vad tycker din kompis då om att bli uthängd här

Bitte

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-08-26 11:51
Antal inlägg: 3325

Ja men hon har ju inte sagt något namn eller så, Bitte.

Förstår att du är orolig för din kompis, LiiiLooo. Men som många redan har sagt så är det ju hon som lider av det. Killen verkar ju inte något samvete! Men jag tror att hon måste ta sitt förnuft till fånga och själv förstå det lixom. Även om du sagt det till henne.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-26 11:51
Antal inlägg: 2521

Hahhahha, idag är det inte min dag. :))

I ena tråden förespråkar OCH FÖRSVARAR folk fri sex utan känslor och här inne blir samma personer upprörda för folks känslokalla dubbelliv. Åjåj. Min lilla hjärna fattar inget alls just nu.

FÖR det tycks inte vara så mycket killens sambo ni tycker synd om, eller? Utan mer hans "extra-tjej", det vill säga TS:s kompis och det miserabla livet som hon nu lever som den andra kvinnan.

Alltså vaddå? TS:s kompis måste väl få ha det som hon vill, eller hur? Fri mänska, fritt sex, fritt liv, eller??

Vojne, vojne, som sagt, idag hänger inte jag med svängarna....

Risotto - Ej medlem längre2009-08-26 11:59
Antal inlägg: 3069

Konstig kille och minst lika konstig kompis du har, hur kan hon hänga kvar i ett falskt förhållande och på samma gång utsätta killens riktiga tjej för utstuderad otrohet?

le-lou2009-08-26 12:06

Miss yoco - är det mig du syftar på så har du fattat saken helt fel. Jag har aldrig och kommer aldrig att försvara otrohet. Nånsin.
Det är en stor skillnad på att ha sex utan känslor, och att ha sex med någon annan bakom en partners rygg. Herregud,jag tror knappt det du skrev där faktiskt...
Åter igen, så verkar du också generalisera rätt grovt nu och jag misstänker att du lägger in egenskaper som "frisläppt", " lösaktig" hos såna som mig, och kanske tom att jag skulle vara en människa som springer och har sex med folk bakom min killes rygg tom.
Du har inte förstått ett dugg med diskussionen om porr i så fall, ursäkta men så är det.

ulle22009-08-26 12:15
Antal inlägg: 18

I mina öron låter dem ju lite konstiga alla 3 om jag får säga det. För tjejen han bor med måste ju veta om din kompis om dem är öppnare nu än innan och han visar upp henne som sin tjej. För det spelar ingen roll i hur stor stad man bor i så kommer ju saker fram. Så i mina öron låter det mer som en 3kants drama och dem vet om varann. Skulle jag varit din kompis så skulle jag ringt upp tjejen han bor med och pratat med henne. För han är inte värd någon av tjejerna ju. Man kan inte äta kakan och ha den kvar om inte hans tjej som han bor med tycker det är okej. För tyvärr verkar ju din kompis tycka det är okej. För tusan jorden är full av killar och tjejer varför nöja sig med smulorna???

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?