Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 713 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stol | 2009-08-26 21:56 | |
![]() | Hisings Backa-det nya Rosengård. Om inte myndigheterna tar dessa oroligheter som blossar upp i våra storstäder på allvar, så kan hela skiten gå överstyr. Det får inte vara på det viset att en liten klick av bråkmakare ska ställa till ett helvete i en stadsdel. Sen skiter jag i om dom upplever ett utanförskap, är arbetslösa eller något annat skäl. | |
| 655556 | 2009-08-26 22:02 | |
![]() | Tycker det börjar bli bättre. Rosengårdsborna körde ju ut vänsterpöbeln t.ex. | |
| stol | 2009-08-26 22:05 | |
![]() | vad menar du | |
| caughtbock | 2009-08-26 22:11 | |
![]() | Visst kan man ifrågasätta dessa "bråkmakares" beteende, men jag tycker ändå att de har rätt att känna ett visst förakt. | |
| stol | 2009-08-26 22:16 | |
![]() | Vad är det de ska förakta | |
| caughtbock | 2009-08-26 22:20 | |
![]() | Nu kan ju inte jag svara för dem, men av vad jag har förstått handlar det ganska mycket om trakasserier från polisen. | |
| stol | 2009-08-26 22:28 | |
![]() | Du menar att polisen i våra storstäder åker ut till förorterna och trakasserar ungdomar. Varför, dom har väl annat att syssla med. | |
| caughtbock | 2009-08-26 22:29 | |
![]() | Tydligen inte :) Jag vet, det låter inte troligt alls att polisen skulle göra så, men jag har själv varit med om det. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-08-26 22:32 | |
![]() | Jag tror att dom här problemen handlar om missförstånd. Folk borde lära sig att förstå att vi alla är mest lika än olika. Man bara antar en massa saker om andra. | |
| apbur | 2009-08-26 22:35 | |
![]() | Försöker man locka till sig räddningstjänsten för att kasta sten på dem har man mer än en skruv lös. Varför ens försvara ett sådant beteende? | |
| stol | 2009-08-26 22:40 | |
![]() | Tack APBUR du har fattat helea grejen, fattar inte hur man kan försvara ett sådant beteende. | |
| caughtbock | 2009-08-26 22:40 | |
![]() | Jag försvarar inte stenkastning, däremot förstår jag var ilskan kommer ifrån. Mot polisen då, inte ambulans eller brandkår. Med det säger jag dock inte att man ska kasta sten på polisen. | |
| stol | 2009-08-26 22:43 | |
![]() | Vad är dom arga på, eller vad är det för ilska du pratar om. Jag tror inte du har en susning om läget på Hisingen trotts att du bor i Göteborg. | |
| apbur | 2009-08-26 22:43 | |
![]() | Jag undrar vad polisen ska göra med ilskan som kommer när de måste ta hand om all skadegörelse alla snorungar orsakar. Ska de kasta sten på politikerna kanske? | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:44 | |
![]() | Äh, ungarna är bra stökiga i vissa områden. Hur många gånger har inte bussar slutat köra ända fram till vissa hållplatser, eller hur många ungar har inte samlats kring väktare på pendeltågsstationer och tunnelbanestationer, bara för att springa fram med påkar och stenar? Vet inte hur ofta jag har sett såna provokationer, då två väktare får jaga ett helt gäng. och där jag varnat för att de var många, och hade grejer i händerna, och att de inte ska springa in mellan husen själva. Hur många ggr har man inte sett och hört folk sno en bil, bara för att det är kul, och sen ljuga sig fria, och blanda in alibi. Jag har sett för mycket av det. Sen kan man diskutera anledningarna till det, men det är helvetiskt att behöva leva i såna miljöer. | |
| Megaherz | 2009-08-26 22:44 | |
![]() | Har bott där. Det som skrivs i media är sjukt överdrivet.. Kände mig aldrig hotad eller osäker, såg inga brott, det rånades inte, det lynchades inte.. Folk är faktiskt trevligare än i ett helsvenskt område! | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:45 | |
![]() | Har också bevittnat poliser som går över gränsen, och jag kan bara säga att våld föder våld. | |
| caughtbock | 2009-08-26 22:46 | |
![]() | "Vad är dom arga på, eller vad är det för ilska du pratar om. Jag tror inte du har en susning om läget på Hisingen trotts att du bor i Göteborg." Och varför skulle inte jag veta det? Jag har bott på Hisingen i 21 år, 18 av dem i Backa och är i samma ålder som dessa killar, så det skulle inte förvåna mig om jag vet mer än du i alla fall. | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:48 | |
![]() | Håller med Megahertz i sista meningen. Folk är faktiskt trevligare. Det är ett himla gött liv därute när man ska handla och så. Det är levande... Det saknar jag... Torgen med bra och billiga grönsaker... och att folk verkar veta precis vem man är. Dock inte roligt när man går i centrum på kvällen och pizzeriafyllisarna dragit till sig poliser, och det är kaos. | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:49 | |
![]() | Inte abra ungdomarna som stökar, med andra ord. Det finns allt av varje. | |