Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 745 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-08-31 21:47 | |
![]() | från vilket land kommer myntet? Jag hittade ett mynt när jag städade bakom torkskåpet, vilket jag misstänker inte har gjorts på ett bra tag, och hittade ett mynt som måste hamnat där från en tidigare hyresgäst. Men när jag ska försöka läsa vad det är för mynt så står det på arabiska (eller heter det hebreiska? Eller nåt annat kanske.) Jag tror inte det är värt nåt men man blir ju nyfiken på vart det har varit. Är det någon som känner igen ett mynt som ser ut såhär: ena sidan är som en cirkelformad... ja vad ska man säga, som en massa tribaler som bildar en cirkel. I mitten av cirkeln är det en rektangel med två hieroglyfer och en romb med nåt som ser ut som en hajtand inuti. Andra sidan är en örn med vingarna utfällda i den klassiska posen hållandes en banderoll med fötterna. På bröstet har den en sköld med tre femuddiga stjärnor lodrätt uppifrån och ner. Någon som känner igen det? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-08-31 21:51 | |
![]() | Albanisk kanske, dom har örnen ibland iallafall. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-08-31 21:52 | |
![]() | Eller nej, den hade visst två huvuden. www.bankofalbania.or..._5 96_0.jpg | |
| annihilate | 2009-08-31 21:57 | |
![]() | Farligt att blanda ihop arabiska och hebreiska :) Låter som om det kan vara från Syrien, men jag har inte min samling här i huset. | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-08-31 21:59 | |
![]() | nej det var inte den... det finns inte ett ord med våra vanliga bokstäver på myntet, och dessutom ser årtalet lite skumt ut med, jag kan inte uttyda vad det står där heller. Dessutom ser siffrorna ut lite som nån har karvat in dem i myntet. Eller snarare, det ser ut som klichén för myntet är handgjord. | |
| annihilate | 2009-08-31 22:00 | |
![]() | Det låter i alla fall som det syriska riksemblemet. Kolla här: images.tradera.com/4...34 87_1.jpg | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-08-31 22:01 | |
![]() | ah rätt det är den! exakt den övre vänstra är det jag har hittat. | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-08-31 22:02 | |
![]() | tack =) inte riktigt för att jag vet vad jag ska göra nu men det var skönt att få nyfikenheten stillad. Tråden kan tas bort, om nån forumadmin läser det här. | |