Spelrum
Giraffen56
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade88
Mobilspel
Pågående19 688

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-09-02 18:56
Antal inlägg: 3069

Hur tar sig era knäppheter uttryck?
Alla är vi nog lite knäppa på det ena eller andra sättet, knäppa inom den normala normen menar jag då.
Jag t.ex. var ute för att leta svamp i dag men kom hem med något helt annat. Eftersom att jag tycker om att göra knivskaft så har jag alltid ögonen öppna för fina träbitar jag kan hitta i skogen och därför har jag även en såg med mig ibland.
Så i dag mitt inne i den mörka skogen så sprang jag på en gammal stängselstolpe som jag bara var tvungen att kolla vad det var för trä i och satte min såg i det som jag trodde var något välimpregnerat alroundvirke.
Vad förvånad jag blev så jag såg att det var en massiv ekstolpe som måste ha stått där och gonat till sig i ett antal decennier!
Jag fick beslutsångest för hur och vida jag skulle kunna lämna den där fina biten på 15 kg i skogen och bara ta med mig det på 2 kg som jag hade sågat av eller ta med alltihopa.....? Jag beslutade mig för att släpa med mig hela biten hem vilket var en promenad på ca 3 km.

Så knäpp är jag, hur knäppa är ni och hur tar det sig i uttryck?

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:11
Antal inlägg: 1175

Kommer inte på några knäppheter jag ägnar mig åt. Men det var en kul story, Risotto. Släpa hem en "stock "... :-))

miljonären - Ej medlem längre2009-09-02 19:14
Antal inlägg: 1133

ett ex till mig tog hem en igelkott på fyllan, glömde bort det och vaknade av att en papperspåse rörde sig i köket.

(han släppte ut den sedan såklart)

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:16

Ha ha :-))

miljonären - Ej medlem längre2009-09-02 19:18

ett annat ex hade snott hem en GB-glassgubbe ni vet och bäddat ner honom på en egen madrass på golvet!

angie_hell2009-09-02 19:20
Antal inlägg: 494

Semestrade på Gotland med min mamma och bror när jag var typ 8år. Min mamma hittade så mycket "fina" stenar under dessa två veckor som hon vägrade lämna kvar. Vilket resulterade i att vi fick lämna kvar all packning för att få med oss dessa stenar. Jag fick ta ta med mig mitt gameboy på vilkoret att jag bar det i handen hela resan.

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:21

Är det egentligen inte du själv som gjort dessa grejer? Skylla på exen... tsss... ;-)

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:23

He he he, good one, Angie :-)

mattlo2009-09-02 19:24
Antal inlägg: 38

Jag spontan-anmälde mig på en kurs i finska för nybörjare häromdagen, då jag hade skrivit in min sambo. Hade ingen som helst plan att göra det när jag lyfte telefonluren. Det är en helfartskurs. Tokigt.

Junkgirl - Ej medlem längre2009-09-02 19:25
Antal inlägg: 223

Jag snodde ett sprillans nytt förgreningsrör vid en uppgrävd gata i stan en natt för en massa år sen. Tungt som fan, gick knappt att rubba. Men snyggt!!! Massivt, svart, med en röd färgklick på.
Gjorde sig asbra på stengolvet i min hall som paraplyställ.
Gav bort det till en kille sen när jag tröttnade på det. Han blev överlycklig:))

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:28

*asg*

Mellituss2009-09-02 19:28
Antal inlägg: 13

Gått och grubblat länge om min manlige lärares tjocka mage var hård eller mjuk. Helt plötsligt en dag körde jag in fingret i hans mage utan att tänka mig för. Det här var på högstadiet. Så det faller under ett av mina knäpphetsinfall (eller utfall)

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:29

Pffff... ha ha ha ha ha haaaaa!!!

mattlo2009-09-02 19:30
Antal inlägg: 38

Mellituss: Så, var den hård eller mjuk?

miljonären - Ej medlem längre2009-09-02 19:30

kanske mer att jag fallit för småtokiga killar

Mellituss2009-09-02 19:33
Antal inlägg: 13

Den var hård =)

rufs2009-09-02 19:33
Antal inlägg: 312

Vi var på semester i Grekland o jag hittar alltid fina pinnar , barkbitar o stenar :)efter en 2 veckors vistelse är samlingen ganska stor:) i samlingen av fynd fanns en bark av en bananplanta som jag med stora krafter lyckats få bort från en planta, den va ca 1 meter hög o halv meter bred! Min kära man säger du tänker väl för f-n inte släpa med dig allt hem !! NÄÄÄdå o så snabbt fick jag tömma ena resväskan trycka ner barken däri o sen lasta all packning i en väska pust:)o så va det all sten oxå ca 3 kg småsten:) tömde min lilla hanväska (ryggsäck) o fyllde den. Väl på flygplatsen fick vi vänta i över 2 timmar i kö utanför terminalen i typ 45 graders stekande sol!! plötsligt va min väska väldigt tung men jag försökte verka oberörd ,,då stirrar min man på mig : men fö ända in i he--te säg inte att du har hela väskan full med sten!!! jag tänker inte betala ngn övervikt!!säger han ilsket väl hemma inser han att hans väska bara inehåller en stor barkbit=) vad han sa då ska jag utelämna här men mina fynd fick i alla fall flytta till Sverige!!!

Wordlezz - Ej medlem längre2009-09-02 19:35

Det är många som släpar hem grejer från naturen. :-)

pion ekrot2009-09-02 19:43
Antal inlägg: 3340

Jag är en av dem... *erkänner*

Femme_Fatale2009-09-02 19:44
Antal inlägg: 709

asg@rufs och åt Risotto med för den delen.....känner helt klart igen mig ;-)

förra sommaren släpade jag hem stora rostiga spikar (15 cm långa) och ett gammalt rostigt gångjärn från ett hus i skogen som nog varit dött i många år.....härrörde sig nog från 1700-talet typ

Just nu ligger det i uthuset som bra-att-ha-grejor. =)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?