Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MissT2009-09-08 12:16
Antal inlägg: 1110

Grundlurad
Fan va förbannad jag är. Jag är så jävla snäll och dum så man kan spy. Jag har inte sovit någonting inatt bara legat och grubblat på hur han kunde lura mig så

Igår när jag jobbade i kassan på Hemköp så kom det in en man. 45-50 år, välvårdad, snygga kläder, mellanöstern-ickesvenskpr atande-typ. Han köpte ett tuggummi för 12,90. När han skulle betala höll han fram en bunt med pengar som vara av storleken stor. När han hade betalat sitt tuggummi med en tjuga så frågade han om han kunde få växla några hundralappar till femhundringar. Självklart sa jag trots att kön var en mil lång. För jag är så jävla snäll...

Mannen ger mig en bunt med sedlar och säger: four thousand... Jag räknar och i högen ligger bara 3800kr.
- No no no count again
Jag räknar igen, fortfarande bara tre och åtta. Han tar tillbaka högen och räknar, den här gången får han det också till 3800 kr. Han ber om ursäkt och lägger i 200 kr till i högen och ger tillbaka till mig. Jag räknar, nu är det 4000 spänn.
- No no only 3800
-Nej det är 4000
- Count together
Jag tar högen med pengar och räknar dem, för varje sedel jag räknar ger jag den till honom så han samlar det till en bunt i sin hand igen. Vi får det till fyra tusen.
- Oh sorry, you right
Han ger mig högen med hundralappar och får åtta femhundringar av mig. So far so good. Jag lägger hundringarna under min kassalåda för det blir för mycket att ha i kassan. Lite senare på kvällen tar mina hundringar slut och jag lyfter på kassalådan för att ta fram dom hundringar jag fick av mannen. Det är bara 1800 kr!!!!

På någotvis så för varje hundring han fick i handen när vi kontrollräknade så myglade han undan varannan. Jag såg ingenting. Ingen i kön såg heller eftersom ingen sa nåt. Eftersom kassan räknas av kassaansvarig dagen efter vet jag inte ännu hur mycket som fattades i min kassa men jag kan tänka mig att det var en hel del.

Jag blir så jävla förbannad. Man är så grundlurad och inte fattade jag någonting. Hela natten har jag legat och grubblat över hur han gjorde. Någon som varit med eller hört talas om nåt liknande? Någon som vet hur dom gör?

sanlin2009-09-08 12:21
Antal inlägg: 1462

Usch din stackare! Förstår att det inte känns nåt kul detta!Har dock ingen aning om hur de bär sig åt.Men verkar vara skickligt gjort tyvärr.

HelloKitty2009-09-08 12:22
Antal inlägg: 68

*tröstkram* Att blir lurad är så obehagligt oavsett vad det gäller. Hur man är funtad när man medvetet lurar andra för egen vinning är elakt. =0( Hoppas att din kassaansvarig inte lägger skuld på dig.

sanlin2009-09-08 12:23

Kanske kan vara nån i kön som sett något ändå man vet aldrig.Om inte annat så kanske de kan komma med en beskrivning av mannen så han kan bli efterlyst.Kanske finns kameror vid kassan?

Teddow2009-09-08 12:23
Antal inlägg: 271

Denna bluff har både Derren Brown och The Real Hustle visat. Dom som gör detta är skickliga, så man kan inte klandra dig. Finns folk som har har tagit emot papper istället för pengar också, se:
www.youtube.com/watc...Vz _YTNLn6w

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-08 12:25
Antal inlägg: 5000

det är nog ngt vem som helst kan råka ut för då dom är sodär skicklig...ta inte åt dig som om du är dummare än ngn annan...det är du inte
Hoppas att det löser sig!å ja hoppas verkligen att du för förståelse

Junkgirl - Ej medlem längre2009-09-08 12:25
Antal inlägg: 223

De där växlingsbedragarna är ökända, har hållit på i många år. Vi får varningsmejl då det är extra många i farten, oftast med foto då de fångats av kassakamerorna.
Vi nekar konsekvent alla typer av växling till stora sedlar och femhundringar går rakt ned i sedelboxen. max tretusen i kassalådan.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-08 12:28
Antal inlägg: 5000

ja de fick vi med då jag jobbade i butik,stränga order

sanlin2009-09-08 12:30

Skrämmande video Teddow..... Men det kan knappast vara på riktigt antar jag.Man tittar ju ändå på pengarna o räknar dem när man får dem så om man får blanka papper så märker man ju det.Annars får man nog byta jobb tror jag.

Teddow2009-09-08 12:37

Sanlin:

Om du tittar på flera videos av Derren Brown eller exempelvis The Real Hustle så kommer du förmodligen inte vara lika skeptisk till klippet, finns även svenskar som har påvisat detta förrut. Man kan likna det med hypnos.

Här är ett till klipp: www.youtube.com/watc...-T URhK90_8

sanlin2009-09-08 12:40

Ok.Menade bara att det måste vara ett sorts test de gjorde.Har jobbat i affär i 21 år och kan aldrig tro att jag skulle missa att se om det var blanka "pengar" jag fick.

sanlin2009-09-08 12:41

Verkade lite väl skumt t ex i smyckeaffären där expediten inte ens räknade pengarna.Och det handlade ju om mycket pengar där vad jag förstod.

MissT2009-09-08 12:42
Antal inlägg: 1110

Jag hoppas inte min chef håller mig ansvarig. Jag skulle aldrig mygla undan pengar från butiken. Jag gillar mitt jobb och jag vill verkligen inte att det ska uppfattas som att jag missköter mig på jobbet...

sanlin2009-09-08 12:44

Tror inte att du ska vara orolig Miss T! Du kan inte vara den enda som råkat ut för detta! Och kolla upp om det kan finnas nåt på film så ni kan få tag på honom förhoppningsvis! Det finns ju "Efterlyst" på tv t ex!

Teddow2009-09-08 12:48

MissT: Du kan nog inte hållas som ansvarig för att du har blivit utsatt för ett bedrägeri. Du har knappast förskingrat pengarna.

Sanlin:
Han distraherar biträdet och återkommer alltid till "Take it, it's fine". Jag vill inte heller tro att jag skulle gå på något sådant, men man vet aldrig. Och hypnos fungerar ju bevisligen, och jag tror garanterat inte att Derren Brown är en bluff.

alexon2009-09-08 12:50
Antal inlägg: 1173

jag tror nog på att derren brown är på riktigt, han hittar på mycket kul. kanske är blåögd, men jag tror på att människor är lättlurade. man går inte runt och förväntar sig att bli lurad.

wildman2009-09-08 12:59
Antal inlägg: 3860

Jag kan inte uttala mig om detta specifika knepet, men jag har en vän som är grymt duktig magiker (bla jobbat med Joe Labero) och jag brukar bli KNÄPP när han gör vissa knep, dom är OMÖJLIGA att upptäcka. Trots att man VET vad som ska hända klarar jag inte av att knäcka hur det går till. Behöver jag säga att den grisen, trots att han är min vän, vägrar att berätta hur det går till ;-) (Det sista sagt med glimten i ögat)

wildman2009-09-08 13:00
Antal inlägg: 3860

Grundknepet för att avslöja små tricks brukar ofta vara att man ska titta på den handen som är "anonym". Dvs oftast gör magikern något som drar till sig blickarna, sen sker det saker på annat håll.....

Teddow2009-09-08 13:03

wildman: googlea eller youtubea tricket, jag har lärt mig dom flesta trick via youtube, eller gycklaren.com.

kajix2009-09-08 13:12
Antal inlägg: 7767

MissT, jag tycker att chefen eller affären borde infört rutiner för hur ni ska agera i såna här fall. De kan ju börja nu.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?