Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sannuz | 2009-09-10 15:19 | |
![]() | sjunga? inte sjunga? hejsan! måste fråga om en sak, det är så att min mans mormor dog förra veckan, och nu har jag fått frågan av morfar och hans barn (vars ena barnet är min mans mamma) har frågat om jag kan sjunga på begravningen. dom vill jag ska sjunga "min plats på jorden" (denna: www.youtube.com/watc...e= related) det är inte så jag inte kan sjunga eller så, utan det är. ska jag sjunga eller inte. vad tycker ni? det är inte så att jag har pressen på mig att lära mig låten, för den kan jag redan (med absolut gehör så går allt mycket snabbare) jag har till nästa fredag på mig att bestämma mig. annars kommer de fråga en annan, men morfar vill ha mig, för han tycker jag har den perfekta stämman för denna låt. jag är sopran, men ingen "falsk" som malena säger hon är :D jaja. ska inte sno er engeri med detta gidder. jag vill bara höra er åsikt. jag har pratat med min man, och han säger jag absolut jag ska göra det för han vet vilka jag gör glada. vaddå? nu press, men han säger jag vet vad han menar med det. jag gör det bara om jag vill det. ingen vill tvinga mig. pju... nu ladda inför en jobbnatt på en ambulansstation. får fråga där om deras åsikter, och kanske sjunga en truddelutt. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-10 15:25 | |
![]() | om du inte själv känner det blir för mycket för dej,för jobbigt,så varför inte? se de som att du kan göra ngt fint för den som gått bort å för de som finns kvar...å va gör det om ngn ton blir fel*S*inte lätt på en begravning å ha 100% kontroll över rösten,de förstår nog dom oxå.... | |
| micro113 | 2009-09-10 15:30 | |
![]() | Om du känner att du vill och orkar, så tycker jag absolut att du skall göra det. Att de bett dig innebär ju att du kan skänka dem lite tröst och glädje genom att ställa upp. | |
| Tess 08 | 2009-09-10 15:58 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt vad du menar?? Vill du eller vill du inte sjunga?? Låten är fin och känner du att du vill så sjung :) Annars är det väl bara att säga nej tack! Denna hade vi på min pappas begravning (ca 37e länken jag lagt in på Beta) men den kanske platsar mer på vintern.... www.youtube.com/watc...an slated=1 | |
| wildman | 2009-09-10 16:27 | |
![]() | Håller med micro till 100% | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-09-10 16:30 | |
![]() | Klart du ska sjunga. | |
| kantorissa | 2009-09-10 16:47 | |
![]() | äÄ själv kantor och jobbar ofta på begravning. Om du känner för att sjunga så gör det, men var beredd på att det är käslosamt om du inte är van att sjunga på begravningar.Det är inte alltid lätt för anhöriga att klara av att sjunga.Men tror du att du gör det så tycker jag att du ska sjunga | |
| Nabborren - Ej medlem längre | 2009-09-10 16:48 | |
![]() | Kan Tor så kan du. Go for it! | |
| run-marie | 2009-09-10 17:34 | |
![]() | Egentligen är det väl kanske inte bara det att han, morfar, tycker att din stämma passar så bra utan helt enkelt för att han tycker det skulle kännas bra om just DU sjunger. Håller med alla andra här, klarar du det rent känslomässigt så ska du absolut säga ja. | |
| Dogface | 2009-09-10 17:41 | |
![]() | Du har inte ens nämnt något argument till varför du inte skulle göra det, förutom en antydan om viss press, så varför inte. Jag tycker du ska göra det. | |
| Candee | 2009-09-10 18:30 | |
![]() | Om du kännar att du vill och orkar känslomässigt så absolut, som tidigare nämnt så är det jättefint sista farväl och tröst du kan skänka för många. Men inte om det är någon press eller enbart för att glädja andra. Men om jag läser rätt mellan raderna så verkar det som om du själv är mer inne på att göra det än det motsatta. Men som Dogface skrev..om du inte hittar några argument till varför du inte skulle sjunga så go for it!! | |
| Pacino - Ej medlem längre | 2009-09-10 19:50 | |
![]() | Din makes mormor har avlidit. Din morfar och hans barn (alltså din mamma eller mostrar/morbröder, varav en av dem också är mor till din make) har bett dig sjunga på begravningen?? Eller menar du att din mans morfar och hans barn (varav ett barn av naturliga skäl är din makes mamma) är de som bett dig sjunga? Jag kommer antagligen inte somna förrän det här utreds. | |
| Pacino - Ej medlem längre | 2009-09-10 19:50 | |
![]() | Men som svar på din fråga: Sjung av hjärtat, sjung. | |
| sannuz | 2009-09-11 11:14 | |
![]() | jag har inte haft någon tajt relation med min mans mormor&morfar p.g.a min man har inte vilja att jag ska träffa dom för han inte har så bra kontakt med dom själv så jag har inte så starka band så det kommer inte vara så känsligt för mig, men hmmm..... ska träffa morfar:n och hans barn, vars en av dom är min mans mamma på söndag och prata om detta. men det lutar sig åt att sjunga. | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-09-11 11:38 | |
![]() | Ja, ja, ja! Vad menar du förresten med:"Vaddå?" Det enda skälet att sjunga för andra är väl kanske att göra dom lite gladare eller i det här fallet ngt mindre ledsna. Betänk alternativet; att man skulle sjunga för att dom ska må illa? (Ha) Personligen sjunger jag mest allena just för att andra inte ska må sämre. Lycka till (och med)! | |
| sannuz | 2009-09-13 18:15 | |
![]() | så var det bestämt, jag kommer sjunga. | |
| kantorissa | 2009-09-14 09:48 | |
![]() | Lycka till. | |