Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SamiEmelie | 2009-09-11 01:35 | |
![]() | Behöver hjälp :) En sak förstår jag inte, jag har fått som uppgift i från min psykolog att göra det här (som jag snart komma kopiera in) .. men förstår inte! (?) Undrar om någon förstår och kan hjälpa mig. "Tips för de olika områdena i sin egen livs-kompass: Se det här som en process som får ta tid. Det är viktigt att du skriver/skrivit ned vad du skulle tycka var viktigt eller värdesätta om det inte var något som stod i din väg. Frågan är inte vad som vore realistiskt för dig att uppnå eller vad andra eller du tycker att du förtjänar. Det viktiga är för dig att göra tydligt för dig själv vad du vill arbeta mot i den bästa av situationer. När du gör uppgiften kan du låtsas att det har hänt ett mirakel och att allt är möjligt. 1. Intima relationer/nära relationer/parrelationer: Beskriv hur du vill vara i en nära relation. Skriv vilken typ av förhållande du vill ha. Försök fokusera på din roll i relationen. " Osv. :) | |
| SamiEmelie | 2009-09-11 01:37 | |
![]() | Jag själv tolkar det som att jag ska skriva och berätta om hur jag, som flickvän skulle vilja vara? Eftersom det står "När du gör uppgiften kan du låtsas att det har hänt ett mirakel och allt är möjligt" | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-09-11 01:57 | |
![]() | Kompass är ett hjälpmedel i orientering.Livs- kompass hjälper en rätt i livet. Du måste lära dig att använda den. Men, först måste du veta vart är du på väg. Vart vill du komma? Kanske handlar det om nyorientering efter en kris. Du skall alltså se på målet och inte på hindren (=allt är möjligt = inget hindrar dig) Gör det tydligt vad du vill arbeta mot = skaffa dig ett tydligt mål och rikta dig mot det utan att tänka på hindren. Låt inget/ingen hindra dig, alltså. Du har valt ett mål och du vill dit. Hur du skall vara som flickvän? Tänker du då på din pojkväns bästa eller rentav hans krav. Tänk i stället på vem du är och vad du vill i livet som helhet. Relationerna ordnar sig nog alltefter du vet, vad du vill i livet. Börja med att välja ditt livsmål. | |
| SamiEmelie | 2009-09-14 18:18 | |
![]() | Jag förstår inte, har försökt och försökt. Hjäääääälp?! | |
| Bolerria | 2009-09-14 18:28 | |
![]() | Kan det inte betyda hur du vill vara i en relation exempelvis på så sätt som att "Jag är älskad, jämlik, uppskattad för den jag är"....? | |
| Mirre Mole - Ej medlem längre | 2009-09-14 18:41 | |
![]() | Ja, tänk dig att det har skett ett mirakel (som psykologen sa) och du är i (för dig) den perfekta relationen. Hur ser då den relationen ut och hur är din roll i den...? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-14 22:23 | |
![]() | Emelie, läs sophistrys inlägg igen. Det är väldigt enkelt! Stödord att tänka på: Kompass = hjälp att hitta rätt riktning Livskompass = hjälp att hitta rätt riktning i livet Vart vill du komma i livet? Vad vill du? Vad behöver du? Alltså, formulera vad du vill FÖR DIN EGEN DEL i din relation, helt oberoende av vad Sami ev. vill. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-09-14 22:33 | |
![]() | Har vart där. Man e så inne i den andra personen att man har noll koll på sin egen vilja o sina egna önskemål. Sen kan andra säga: men tänk på dig själv. Frågan jag ställde mig då va hur gör man... o det bara gick inte att få till en separation av jag o vi. Det är ett sjukdomsläge som är svårt att komma ur. På samma sätt som alkohol o droger kan man va Addicted to Love. Svårt att förklara mer än att man bör "älska lite mindre" o lära sig att bli lite mer egoistisk för att kunna se till sig själv lite mer. Har man en sån personlighet som jag o troligen SamiEmelie så är det ett jäkla jobb att komma dit. Men det går. | |