Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 538 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-09-12 14:51 | |
![]() | VM-kvalet 6 poäng med ett nödrop de senaste 2 matcherna. Går vi till VM eller hur blir det? Och OM vi går till VM, är Henke med? Och annars, vem bildar anfallspar med Zlatan? | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2009-09-12 15:05 | |
![]() | Förstår inte hur vi ska ta oss vidare när Lagerbäck envisas med att spela med en Elmander helt ur form (och som nu blev skadad), istället för Berg. Larsson? Ge någon annan chansen nu. Vinner vi på ett självmål mot Malta är det stor risk att vi förlorar med 2/3-1 mot Danmark. Lyckas vi vinna måste vi vinna med 4-6 mål mot Albanien då det finns stor risk att Portugal kommer ta 6 pinnar och fullkomligt ösa in mål i sina sista matcher. | |
| Itching | 2009-09-12 15:09 | |
![]() | Jag tror att det blir bra. Behöver inte sätta in Henke igen. Han är slut. Det jag undrar mest över är HUR LÅNG VAR PUBRUNDAN I BUDAPEST? För så jävla sega alla var mot Malta, Usch | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-09-12 15:12 | |
![]() | Robert_K . jo jag håller med om Elmander/Berg. Men nu räcker det ju med att bli 2.a i gruppen, och om jag inte misstog dig så beräknade du för första plats? | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-09-12 15:13 | |
![]() | Gällande Henke, så ser jag honom gärna som ett alternativ i landslaget. Slut är han inte, bättre än Elmander enligt mig. Inte lika snabb kanske, men skärpa i avsluten.. nåt Elmander saknat ett tag nu. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-12 15:13 | |
![]() | Jag hoppas och tror att vi besegrar Danmark borta och tragglar oss vidare till slutspelet. Henke... nja, jag är tveksam. Det känns som att han har gjort sitt nu. Tack för allt! Berg är onekligen en man för framtiden. Men i dagsläget skulle även jag köra med Elmander bredvid Zlatan i startelvan. | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2009-09-12 15:18 | |
![]() | Sås-Claes Alltså det blir ju svårt, vid oavgjort mot Danmark måste vi ju dundra in mål för att sluta som tvåa (målskillnadsaffär mot Portugal) och väl i ett eventuellt kval, kommer vi vara oseedade och möta någon av de bäst rankade tvåorna, vilket inte kommer vara lätt. Vi bör nog vinna mot Danmark för att ta oss till VM, annars blir det mycket svårt. Henke är absolut bättre än Elmander, men jag tycker att Berg borde få chansen nu. Han har potential att bli en spelare liknande Henke (okej, jävligt svårt att nå upp till samma klass som när Henke var som bäst), men Berg har ett intressant register. Finns några jag inte vill se i anfallstruppen. Prica, Hysén (vad fan gjorde han mot Malta? Missa målet med 3 meter från nära håll). Elmander är en bra, djupledslöpande target som är stark, men han är långt ifrån Berg när det gäller att avsluta. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-09-12 15:23 | |
![]() | Robert, jo jag instämmer.. Men hoppet är det sista som överger människan sägs det ju :P | |
| Palini | 2009-09-12 16:12 | |
![]() | Jag tror att våra chanser att nå VM är rätt små, även om de blev klart mycket större efter den här veckan. Jag brukar trösta mig med att om vi inte ens lyckas ta oss till VM, så har vi heller inget där att göra. Fast å andra sidan skulle det ändå kännas rätt surt om Danmark går dit på vår (eller egentligen Portugals) "bekostnad". Jag tycker att de är ännu sämre än vad vi är, men de har haft det rätt "flytet". Skulle vi råka knipa en andraplats så tror jag bara att det är bra om vi får möta ett av s.k. "bättre lagen". Det passar nog det här landslaget mycket bättre att slå ur underläge, än att räknas som favorit mot t.ex. Irland, Slovenien eller nåt. | |
| Dillpotatis - Ej medlem längre | 2009-09-12 16:35 | |
![]() | Potentiella motståndare till Sverige (om vi blir grupptvåa och det är ett fritt lottsystem) är just nu följande: Scweiz Grekland Israel Lettland Polen Nordirland Slovenien Tjeckien Ryssland Tyskland Bosnien Turkiet Kroatien Ukraina Frankrike Österrike Litauen Irland Bulgarien Norge Skottland (iden här gruppen finns det fler lag, men troligen går ingen som tvåa vidare till kval) Så jag tycker vi får invänta minst en omgång till innan vi sätter luppen på laget och siar om utgången. | |
| Dillpotatis - Ej medlem längre | 2009-09-12 16:37 | |
![]() | Tror fan att man kan förkasta hela norges grupp, men är lite för trött för att sätta mig och kolla upp det. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-12 16:40 | |
![]() | Kul att möta Tyskland... :-S | |
| Palini | 2009-09-12 16:40 | |
![]() | Man kan inte förkasta hela Norges grupp ännu, men det ska väldigt mycket till om Norge ska gå vidare. Skottland är dock redan borta, så de kan du stryka från listan. | |
| Dillpotatis - Ej medlem längre | 2009-09-12 16:58 | |
![]() | Tack där Palini. Jag skulle önska att man gav fler lag från Afrika chansen att lira VM på bekostnad av lag som - Sverige. Fotboll är så ruskigt mycket taktikbibel och varje spelares exakta positionsspel etc etc när man är ett tekniskt underlägset lag, som oss tex. Riktigt tråkigt att se på om sanningen ska fram. Afrikanska mästerskapen är för mig riktigt underbar fotbollspropaganda, det smäller som fan men är lekfullt och oväntat. Det finns ett par lag i Europa som kör lite den stilen fast med något slipad disciplin, tänker på Holland framför allt, världens roligaste lag att se på när truppen är i harmoni mellan di svarte och di vite. Hamnar väldigt mycket off topic nu, men det är ju paus mellan city och arsenal så vad fan ska man göra:) | |