Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oumie | 2009-09-12 20:27 | |
![]() | ska flugan leva eller dö? det satt en fluga på mitt fönster, som jag råkade skada när jag skulle fösa ut den... nu har jag värsta ångesten, för jag ville ju bara vara snäll men nu kanske jag måste döda den.. frågan är ju om det är absolut nödvändigt att döda den? Tänk om den kan överleva om jag tar hand om den? den sitter i ett decilitermått med socker, sylt och bröd nu... och den kan kravla sig fram, klättra och så, men jag tror inte den kan flyga... den kanske har jätteont? jag kanske borde mosa den direkt så att den inte dör under utdragna plågor? men den verkar ju inte direkt dödssjuk... (alltså jag fattar hur det låter så hånfulla kommentarer undanbes. jag vet att alla kommer säga att jag ska döda den men jag tycker ändå det är jobbigt) | |
| Päronmüsli | 2009-09-12 20:31 | |
![]() | ta hand om den :D då läker nog skadorna på den efter ett tag.. förresten så tog jag & mina kompisar hand om en fluga som vi döpte till Korvish :) vi hittade honom ute på vintern i en snödriva.. stackaren, så vi tog in honom och matade och lekte med honom :D | |
| micro113 | 2009-09-12 20:31 | |
![]() | Barmhärtigast är att ha ihjäl den | |
| Dyslekso | 2009-09-12 20:34 | |
![]() | Varför? | |
| micro113 | 2009-09-12 20:37 | |
![]() | Den är skadad, alltså lider den --- endera kan man hjälpa den med skadorna, vilket inte går eftersom det är en liten fluga, eller också förkortar man lidandet. Precis som man gör med ett påkört djur t ex. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-12 20:38 | |
![]() | håller med Micro | |
| Dyslekso | 2009-09-12 20:40 | |
![]() | Gäller det människor också? Nä men allvarligt tycker jag inte det är självklar att den lider. Kan man ge den gott att äta den sista tiden är det väl ok. Livet är allt den har. | |
| Dyslekso | 2009-09-12 20:40 | |
![]() | +t | |
| BorderBeta | 2009-09-12 20:43 | |
![]() | Jag hade inte dödat den. Never. | |
| ANDERStG | 2009-09-12 20:44 | |
![]() | Ta reda på om det är en han- eller honfluga. Sedan skaffar du den en partner så att de får lägga ägg i socker/sylt/bröd-blandnin gen. Sedan åtar du dig att livnära och uppfostra deras barn till vuxen ålder. På så vis sonar du ditt blodsdåd och flugan får uppfylla sin livsuppgift. Päron: Åh, jag älskar flugkurragömma! | |
| oumie | 2009-09-12 20:49 | |
![]() | varför måste folk va hånfulla? jag vet att jag är blödig men det är väl inte så jävla kontroversiellt? säg hellre som micro att jag borde döda den om det är det ni tycker | |
| Dyslekso | 2009-09-12 20:53 | |
![]() | Men jösses, ett enda inlägg som _eventuellt_ kan tolkas som hån ... ge dig. | |
| kajix | 2009-09-12 20:53 | |
![]() | döda den. vi kommer aldrig att kunna förstå en flugas lidande eller lycka. | |
| ANDERStG | 2009-09-12 20:55 | |
![]() | Om du äter kött, använder läder eller slår myggor på sommaren så är du fullt kapabel att välja själv om flugan ska dö eller ej. Tror inte insekter lider lika mycket som däggdjur. | |
| UlfTjur | 2009-09-12 20:56 | |
![]() | pjolt | |
| oumie | 2009-09-12 20:59 | |
![]() | jag äter inte kött och använder inte läder men jag dödar myggor eftersom de parasiterar på mig. men den här flugan hade ju inte gjort något ont. jag har dödat kryp förut av barmhärtighet men jag är inte säker på att den här flugan inte kan överleva, isf hade jag redan dödat den. vill bara undvika ett slentriandödande | |
| UlfTjur | 2009-09-12 21:06 | |
![]() | mata burfågeln med den så har den lille flugan gjort nå nytta med | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-12 21:09 | |
![]() | Ta fram lupp/förstoringsglas och försök se om vingarna/benen mm är skadade. Om den sitter i sylten kan den klibba fast med vingarna så se till att den inte hamnar i sylten nu när den har svårt att putsa sig själv. Är du säker på att du skadade den och att den inte var slö innan? | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-09-12 21:10 | |
![]() | "Mänsklig dumhet är inte att sakna ideer, det är att ha enfaldiga ideer." Henry de Montherlant | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-12 21:11 | |
![]() | om den plågas å du är orolig för det,så under den tiden du suttit å oroat dig å funderat,så har den plågats ett bra tag nu=/slå ihjäl den å fundera inte å mycket mer!ta de säkra före de osäkra | |