Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 538 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-09-13 18:03 | |
![]() | gå i konkurs? Om man har ett företag och vill gå i konkurs på grund av dålig försäljning,hur och vart ska man vända sig?Sen om man hyr en lokal av någon försvinner kontraktet eller måste man sitta o betala för lokalen ändå? | |
| Kodro | 2009-09-13 18:12 | |
![]() | Kontakta en advokatfirma... | |
| tydal | 2009-09-13 18:14 | |
![]() | Har du enskild firma? I så fall kan inte företaget gå i konkurs eftersom du är personligen ansvarig. Har du ett aktiebolag så är det normalt bara bolagets tillgångar som kan användas för att betala skulder. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-09-13 18:16 | |
![]() | de är inte jag som har firman,men de är inget aktiebolag | |
| Sotfinger | 2009-09-13 18:20 | |
![]() | Prata med Skattemyndigheten | |
| tydal | 2009-09-13 18:33 | |
![]() | Om det är en enskild firma så är en konkurs ingen utväg. Försätts man i konkurs så blir man inte av med några skulder utan det innebär att någon annan (konkursförvaltare) säljer ens tillgångar för att kunna betala skulderna. Vanligtvis så är det den man är skyldig pengar som begär hos tingsrätten att personen ska försättas i konkurs. Om det nu är så allvarligt att personen inte kan betala sina skulder rekommenderar jag att han/hon pratar med Kronofogden och de personer/företag som han/hon är skyldig pengar. | |
| lsaw | 2009-09-13 18:40 | |
![]() | tydal har rätt i vad han skriver, men jag förstår inte varför inte personen avslutar firman, om den går så dåligt? Då kan den eventuellt bättre komma överens med fordringsägare etc, än om de skall börja söka efter utmätning! | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-09-13 18:45 | |
![]() | Säg också upp kontraktet på lokalen direkt, brukar ju vara några månaders uppsägning på en sån. Det försvinner inte för att firman går i KK utan ska betalas till sista månaden. | |
| Ässät | 2009-09-13 19:13 | |
![]() | Mina föräldrar hade en egen butik... och dom gick i konkurs. Dom betalade själva skulderna | |
| Malla13 | 2009-09-13 20:01 | |
![]() | Angående lokalens uppsägning så brukar det ganska normalt vara 3 år i stöten man skriver kontrakt på och man har en uppsägning på 6 - 9 månader. Har personen som har lokalen nu någån annan som kan ta över lokalen är det bra annars lär han få betala lokalen tills det är klart, om inte hyresvärden är snäll och släpper honom. | |