Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teddow | 2009-09-17 14:36 | |
![]() | kläder Någon som har koll på vart man kan hitta lite annorlunda brudgumskläder. Inte något extremt som en lila pimpkostym, men något spexigare än det vanliga. Hur ser folk på det, är det okej att gifta sig i detta tex(mannen på bilden): www.kitmeout.com/img..._j eans.jpg | |
| vindsus86 | 2009-09-17 14:38 | |
![]() | man väljer väl själv vad man vill gifta sig i, tycker jag. vad man själv tycker är fint. | |
| Teddow | 2009-09-17 14:40 | |
![]() | Jo, det är väl självfallet. Men om man nu skulle gifta sig i exempelvis kyrkan, är det okej att ha på sig vad som helst då? Kan exempelvis gifta mig i kyrkan enbart i en slips eller lackar prästen då? | |
| annakarineli | 2009-09-17 14:41 | |
![]() | Okej och okej...Det är det alldeles säkert, men om jag vore du eller blivande fru skulle jag nog rekomendera en titt i nåt magasin med herrmode. Där finns garanterat snygga outfitter med kostym som säkert rockats till på nåt vis och är lite kaxigare! =) | |
| Teddow | 2009-09-17 14:43 | |
![]() | annakarineli: Nu menar jag dock inte att jag ska gifta mig, men man kan väl drömma? Jag sitter med mitt "när jag gifter mig album framme" och började då fundera på detta. Kostym verkar vara ett måste enligt många. | |
| Teddow | 2009-09-17 14:44 | |
![]() | " hoppade lite. * | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-17 14:48 | |
![]() | brudparet som bjuder in bestämmer själva klädkod. den lägsta av de fyra nivåerna, kavaj, kunde möjligtvis användas om du vill klä dig som på bilden. annars kan man ju strunta i klädkod om ni vill att gästerna ska sjava in i gympabrallor. prästen lackar knappast. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-17 14:50 | |
![]() | han kanske snackar om du kommer i bara slips | |
| annakarineli | 2009-09-17 14:50 | |
![]() | Nej det klart det inte är nåt måste. Vid studentbalen var jag otroligt anti riktiga balklänningar och valde en otroligt enkel själv som inte alls liknade någon prinsessklänning, men ångrade mig lite väl på plats där alla andra tjejer hade just sådana klänningar och alla såg ut som Askungen. Då könde jag mig inte fullt lika fin som jag hade velat. Men kansek ska man åtminstone plocka nåt av en kostym? EN snygg kavaj eller snygga byxor till nåt roligare upptill -vad vet jag? Alla är vi olika, men jag tror inte det känns så kul om gästerna tex. är mer finklädda än brudparet. Men huvudsaken är ändå att man själv känner sig fin. Det är ju en speciel dag. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-17 14:52 | |
![]() | följer man angiven klädsel undviks just såna pinsamheter. att inte följa klädkoden är okunnigt lr oförskämt. | |
| annakarineli | 2009-09-17 14:54 | |
![]() | Oops, ursäkta de många slarviga stavmissarna!! | |
| Teddow | 2009-09-17 15:02 | |
![]() | lusdrama: Skriver man verkligen att det är klädkod i inbjudan? Jag tycker det låter lite tråkigt, att fylla indjudan med massa måsten. Sedan så skulle jag faktiskt in bry mig så mycket om vad mina gäster kommer klädda i. Vill man gå i gympabrallor så får man väl göra det. Det är ju knappast pinsamt för mig. Nu kan man ju faktiskt klä sig snyggt utan att använde kavaj, ett par schyssta jeans och en skjorta är i min mening väldigt smakfullt. Hur som haver, någon som vet vart man kan hitta lite roligare brudgumskläder? | |
| vindsus86 | 2009-09-17 15:06 | |
![]() | för att undvika att andra är mer finklädda än brudparet kan man ju understryka att mer ledig klädsel gäller. sedan angående endast slips, det finns säkert nudister som gift sig i liknande outfit. skulle inte förvåna mig. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-17 15:39 | |
![]() | man skriver mörk kostym, kavaj etc. om man önskar klädkod. om inte kan man utelämna det eller skriva klädsel valfri eller liknande. att ange klädkod är iofs också att göra gästerna en tjänst då dom vet lite hur dom ska förhålla sig. | |
| apbur | 2009-09-17 15:41 | |
![]() | Bör du inte vänta tills du vet vem du ska gifta dig med så ni matchar varandra lite? Finns inget mer attraktivt än en välklädd man, varför bråka? | |
| Teppy | 2009-09-17 15:49 | |
![]() | Den outfiten va faktiskt snygg. Man väljer ju själv hur man vill att bröllopet ska vara och se ut. :) | |
| Syntax-Fe | 2009-09-17 15:53 | |
![]() | Teddow: nu har jag verkligen letat på nätet efter ställen som säljer häftiga brudgumsoutfits, men hittat nada! Sorry, försökte verkligen hjälpa dig :( Lycka till! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-17 16:10 | |
![]() | Jag tycker inte du ska rocka till en kostym. Sätt inga rejvsnören runt halsen för att lysa upp din klassiska frack. Inga spikes i håret. Det ser ut som styling från programmet Småstjärnorna. Och spy på alla som gjort det annorlunda och gift sig i medeltidskläder, sänd inte era kort till tidningen tack. Antingen kostym eller ledigt. Jeans och skjorta låter väl utmärkt. | |
| Teddow | 2009-09-17 17:37 | |
![]() | apbur: Om jag ska vara vara ärlig så är giftemålet faktiskt planerat. Men den stora djungeltrumman har ej gått av än:) Syntax-FE: Tacka ändå Hela grejen med att jag vill ha lite ledigare klädsel är att jag hellre lägger 10 000 på kläder som jag kan använda flera gånger än en. Det är inte ofta jag behöver kostym. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-09-17 17:46 | |
![]() | teddow, kör på. Lite Justin Timberlake stuk är väl på. Om det nu är en ekonomisk fråga så kan du ju faktiskt hyra en frack eller kostym dagen till ära, så slipper du lägga ner så mycket pengar och bekymra dig om att ha en garderobsvärmare (min bröllopskostym har jag använt 0,0 gånger sedan jag gifte mig) | |