Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 396 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolacola | 2009-09-18 15:45 | |
![]() | vart har folks vänlighet tagit vägen Min bil startar inte, batteriet orkar inte. Skulle vart hos veterinären 15.15 men de går ju inte nu. Frågade några grannar ( inte specielt bra kontakt med dem men hälsat då o då) o jo de hade startkablar men de ville ha en viss tjänst för o hjälpa mig :O. Gick sur o arg därifrån. I brist på annat satte ja mig frammför datorn o tjöt o skrev av mig på ett chatforum so är seriöst o med många trevliga människor. De fanns två därinne som bodde i närheten som kundne tänka sig o komma o hjälpa mig. Snackade vidare på msn för tid o så varpå ja får frågan om ja var Kåt. - ää nej varför skulle ja va de min bil startar inte o ja är ledsen. - Man vill ju ha NÅTT för hjälpen. Vad är de för fel på människor räcker de inte med tacksamhet, en liten slant eller en fika. Ursch nu är ja dubbelledsen :( | |
| ANDERStG | 2009-09-18 15:47 | |
![]() | Forumresponsen förvånar inte. Men bad grannarna om samma sak??? | |
| lolacola | 2009-09-18 15:48 | |
![]() | japp de gjorde det :( | |
| odin - Administratör | 2009-09-18 15:54 | |
![]() | Jag förstod inte vad grannarna ville ha för hjälpen? Pengar? Låter ju idiotiskt att de inte ville hjälpa dig, vilka idioter. | |
| odin - Administratör | 2009-09-18 15:56 | |
![]() | Menar du att grannarna ville ha samma som de du chattade med? Vad är det för grannar? | |
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-18 15:58 | |
![]() | Min bror som har bott i Thailand sedan 70-talet och bara är i Sverige i ett par-tre veckor om året kan vittna om att klimatet (och då menar han inte vädret) i detta land har blivit hårdare och hårdare för varje år som gått. Man märker det väl inte på samma sätt när man lever mitt uppe i det, men tyvärr tror jag att min bror har rätt. | |
| odin - Administratör | 2009-09-18 16:00 | |
![]() | Kalla mig naiv, men tror de flesta grannar hade hjälpt till om de kunnat, du hade verkligen otur. | |
| Mouche - Administratör | 2009-09-18 16:01 | |
![]() | Verkligen sorgligt att läsa och jag beklagar att du råkade ut för såna idioter lolacola. Mouche | |
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-18 16:02 | |
![]() | Ja, det tror jag förvisso också. Sådana grannar är nog inte alltför vanliga, som tur är. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-09-18 16:03 | |
![]() | lolacola, dags att flytta, tror jag. Generalisera inte. Det finns vänlighet och det finns grannhjälp utan krav på betalning in natura. Nöjd dig inte med en sådan boendemiljö. Du är värt bättre! | |
| run-marie | 2009-09-18 16:04 | |
![]() | Fy fan för såna människor på ren svenska! Dina (lite obekanta grannar) ville alltså också ha nåt som tack för hjälpen? Jag står vad om att när dom nästa gång behöver akut hjälp med nåt så kommer dom inte att fråga dig, för dom borde ju skämmas. De andra 2 som du chattade med har kanske svårt att få till nåt och såg sin chans att få "betalt" i natura, riktiga svin enligt min mening som utnyttjar nån annans nödläge. Som tur är tror jag att både de sistnämnda och dina ohjälpsamma grannar är ganska sällsynta. | |
| odin - Administratör | 2009-09-18 16:05 | |
![]() | Du borde anmäla dem för sexuella trakasserier, de kan behöva skrämmas lite, vilka idioter. | |
| run-marie | 2009-09-18 16:08 | |
![]() | Oj, nu hade många hunnit skriva emellan. Så grannarna ville också ha betalt i natura? Var bor du nånstans, verkar inte vara direkt nån trevlig miljö där? Håller med vinterresa, eller se till att alltid ha bilens attiraljer och kanske även viktiga redskap i hemmet så att inget strejkar. Dessutom, om du ska bo kvar, skulle jag inte ens unna dessa grannar en nedlåtande blick i fortsättningen. | |
| lolacola | 2009-09-18 16:09 | |
![]() | ja blir så ledsen också för ja vet inte va jag skall göra, hur skall ja få igång bilen liksom. | |
| Mouche - Administratör | 2009-09-18 16:12 | |
![]() | Försök att komma till närmaste bensinstation. Eller ännu bättre är att ringa till en station som kanske känner dig som kund. Förklara hur det ligger till och att du är i stort behov av att få igång bilen. Kanske kan ni sedan gemensamt komma överens om något som passar bra. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2009-09-18 16:15 | |
![]() | Här där jag bor (litet ställe) kan man faktiskt bara ringa taxi så kommer de och hjälper till men det är nog väldigt ovanligt tror jag. Hjälpsamhet är en sak som läggs mer och mer åt sidan och det tycks särskilt gälla lite större orter. Mycket ledsamt... | |
| Bäste Robert - Ej medlem längre | 2009-09-18 16:16 | |
![]() | Var bor du, Lola? Hade jag varit du hade jag gått ut till närmsta väg och viftat in första bästa bilist, och bett om hjälp. Jag tror att du hade extrem otur med grannarna och cybertrollen. De allra flesta människor brukar trots allt vilja hjälpa till. Så, ut och vifta. :-) | |
| riotfux | 2009-09-18 16:18 | |
![]() | öh, var bor du? det här låter ju riktigt skumt. hoppas det fixar sig med bil och djuret som skulle till vet. då. dock är det nog så, att samhällsklimatet har hårdnat och förändrats i stort. | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-09-18 16:28 | |
![]() | jag trodde troll hade inbyggda startkablar i sina dreads. | |
| lolacola | 2009-09-18 16:35 | |
![]() | ja bor i uddevalla, en av grannarna är dessutom familjefar med 3 små barn och fru. | |