Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 396

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fashiion - Ej medlem längre2009-09-20 00:57
Antal inlägg: 2419

Fortsättnings filmen på "män som hatar kvinnor"
Hm, varför fick "Flickan som lekte med elden" sämre kritik än den första? Själv tyckte jag att denna var mer håll igång mer action o äventyr eller vad man ska säga riktigt skön/najs med andra ord. :) den första var ju så hård & djup.. men man är ju olika när det gäller sånt här.

Mandark2009-09-20 01:23
Antal inlägg: 637

Brukar vara så att uppföljare får sämre betyg :-/ Så är det alltid. Kolla nu att det kommer en Göta Kanal 3 kommer, alla film-kritiker bara suckar.

odin - Administratör2009-09-20 01:25
Antal inlägg: 7442

Göta Kanal 3 är dock inte baserad på en bok så den jämförelsen haltar lite. Dvs manuset i Göta Kanal 3 är nog framkrystat. Även om "Flickan som lekte med elden" mest fick 2:or i diverse tidningar.

Bäste Robert - Ej medlem längre2009-09-20 08:10
Antal inlägg: 511

"Flickan som lekte med elden" var från börjad tänkt att bli en TV-film. Därför har den inte lika stor budget som "Män som hatar...". Det innebär förvisso inte att den inte kan vara bra ändå. Meningarna om filmen går lite isär - Jens Peterson i Aftonbladet gav den 4 plus, till exempel.
Vad gäller "Göta kanal" har nog ingen film i serien varit särskilt populär bland recensenterna. Ettan är en riktig kultrulle, dock. :-)

åskarl2009-09-20 09:39
Antal inlägg: 5826

är ju alltid så att då en film baserar sej på en bok så blir det svårt att bedöma och betygsätta filmen bara som just en film.
där filmen "män som..." lyckades förmedla den mörka känslan i boken
så klarar den nya filmen inte alls av att fånga den krypande känsla av ilska irritation och uppgivenhet läsaren fick av myglet bland poliser och politiker i "flickan som lekte med elden".

dessutom blev skurkrollerna i den nya bara bleka och ensidigt framställda utan nån som helst djupare karraktärsskildring i jämförelse med förra filmen.

Takira2009-09-21 03:16
Antal inlägg: 161

Håller med. Lite ytligare och tunnare, men å andra sidan var den helt ok överlag.
Per Oscarsson är kung!

jaap_conrad - Ej medlem längre2009-09-21 09:16
Antal inlägg: 417

Jag är den enda i min bekantskapskrets som tyckte att bok nummer två var klart sämre än ettan (har därför inte läst trean). Har inte heller sett film nummer två, men ett sådant projekt tar ju bara ett par timmar av ens liv i anspråk så jag kanske skall ge den en chans.

kajix2009-09-21 09:37
Antal inlägg: 7767

har inte läst böckerna, sett bägge filmerna. första var ok, den andra fruktansvärt dålig.

Roziibeta2009-09-21 10:39
Antal inlägg: 1

Såg igår på "Män som hatar kvinnor", kan säga att det var en aning läng tråkig och svartmålad för att jag skulle vilja se den igen. Är annars en film fanatiker.... men det stackars flickan verkligen råkat ut för allt som finns inom genre.... och hennes stil ger intryck att alla som mår pyss inom sig skulle på ngt sett vara en stereotyp.... den overtalade inte mig. Sorry men en * för att vara snällt.

riotfux2009-09-21 10:40
Antal inlägg: 190

vad mkt särskrivningar det finns på detta forum.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?