Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 374 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anickanick | 2009-09-23 22:43 | |
![]() | vad är vad ursäkta men vad är det som som stör oss medborgare i sverige (observera jag skrev medborgare ) inte kan det väl vara ett namn på ett kvarter i en stad eller ett namn på en byggnad eller en plats tänker närmast på kvarteret negern som begravdes i dag undrar om de begravde det på den engelska kyrkogården som ligger på hanö ,,får man säga hanö eller är det ett påhopp på det könet ..kanske kvarteret skatan finns i närheten av tyska brinken ja upprepningarna kan vara många så låt oss bevara klangen i det svenska språket utan störningar ifrån proffs protestanter och liknande amatörpolitiker ponera att jag har en häst som föder sitt föl i grisboxen vad kallas avkomman då?? häst eller gris | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-09-23 22:46 | |
![]() | Namnet kom till för 140 år sen, vi har väl förhoppningsvis utvecklat vårt förnuft & människovärdering sen dess. Som mannen på kommunen sa, staden måste kunna stå för namnet. | |
| AMBERWAVES | 2009-09-23 22:51 | |
![]() | Mannen på kommunen försöker bara dölja sin egna smutsiga byk genom att få folk att fokusera på något så jääävla löjligt och värdelöst på ett kvarter i stan som folk för det första aldrig hade uppmärksammat om inte han hade börjat härja och för det andra är en del av Karlstads historia. | |
| AMBERWAVES | 2009-09-23 22:52 | |
![]() | Upprörd. :( | |
| SweetestDown | 2009-09-23 22:56 | |
![]() | Men orka bli upprörd. Spela roll vad kvarteret heter, om folk tar illa upp kan man väl ändra namnet, känns som att vissa vill ha kvar det BARA FÖR ATT. Ordet "neger" har dålig klang om du frågar mig, jag skulle inte vilja bo där. Som Scarpetta sa: Saker har förändrats å 140 år. (Tack och lov) | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-09-23 22:56 | |
![]() | Personliga påhopp är inte ok i denna diskussion. Historia eller ej, har uppenbarligen invånare tagit illa upp av namnet & som sagt lever vi inte på 1800-talet längre. | |
| apbur | 2009-09-23 23:02 | |
![]() | Det finns ju massvis med gator uppkallade efter personer som säkert gjort en och annan dumhet. Vad ska man göra med dessa i konsekvensens namn? | |
| Tess 08 | 2009-09-23 23:19 | |
![]() | Det funkar inte att försöka döpa en väg till "Sportfånarnas uppförsbacke"... Det låg som förslag när en ny stadsdel (eller vad det var) och en massa vägar skulle få namn... | |
| -50- | 2009-09-24 15:14 | |
![]() | Kanske dax att också ta bort alla svastikor (hakkors) från våra offentliga byggnader då dom kan associeras till Nazityskland även om det är ett sk: lyckobringande tecken | |
| ralfus | 2009-09-24 15:58 | |
![]() | 50, ge mig gärna ett exempel på dessa vanligt förekommande svastikor. Tack. | |
| Nasty Nimrod | 2009-09-24 16:06 | |
![]() | De är väl ofta en del av ett mönster isåfall, höger och vänstervinklade svastikor som bildar olika mönster i galler och liknande. | |
| micro113 | 2009-09-24 16:09 | |
![]() | ralfus Jag kan inte namn på byggnader, men var på teater i Stockholm för något år sedan -- och de prydde väggen under tak i salongen. Har sett många inne i trapphus i Stockholm också Är dock osäker på om de var rätt eller felvända -- osmakligt hursom | |
| micro113 | 2009-09-24 16:11 | |
![]() | Jag tycker det är bra att kvarteret byter namn -- det är ett ord som vi vill har bort ur vårt vokabulär, så det finns ingen anledning till att det skall hänga på en husvägg i 140 år till | |
| -50- | 2009-09-24 16:21 | |
![]() | china teatern och stockholms stadion sv.wikipedia.org/wik...i/ Svastika commons.wikimedia.or...us elang=sv | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-24 19:48 | |
![]() | TS, dina exempel i ingressen som du försöker att jämföra med N-ordet är så långsökta. Det går ju inte att jämföra dessa. Jag tycker att det är bra att de nu bytte namnet på kvarteret. | |
| ANDERStG | 2009-09-24 19:51 | |
![]() | Bah, ett litet kvarter "Negern". I Vasa, Finland hade de en hel "Negerbyn". Allt är större och vackrare här. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-09-24 19:56 | |
![]() | Använder folk (medborgarna) namn på kvarteren då?? Är det viktigt att man vet det i dagens Sverige? Jag har ingen susning om i vilket kvarter jag bor, däremot vet jag precis vad gatan heter och tycker det är vilktigare än vilket namn kvarteret har! Jag har heller aldrig fyllt i den raden på adressändringen, de gånger jag gjort en sådan, heller. | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-09-24 19:58 | |
![]() | Vad är det med medborgare som retar sig på att man byter ut ett opassande namn till ett bättre? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-24 20:12 | |
![]() | ---------> 2009-09-24 19:51 Bah! Allt är sämre och sunkigare i Finland är här i Sverige, Anders, det visar inte minst ditt exempel. Punkt. Har N-byn kvar sitt namn där förresten? | |
| -50- | 2009-09-24 21:04 | |
![]() | Vittulajänkkä = Fittmyren kanske oxå borde byta namn :) | |