Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2009-09-28 15:15 | |
![]() | sallad på julbordet? Är det någon mer än jag som tycker att det borde finnas en blandsallad på julbordet? Med t.ex. tomater, gurka och paprika. Jag kan bara inte äta en måltid utan grönsaker! Får alltid ta med mig sallad till familjesammankomsten. | |
| ANDERStG | 2009-09-28 15:16 | |
![]() | Tja, ärter och rödbeta brukar ju finnas på julbordet. Och diverse rotfrukter. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:16 | |
![]() | Jätteintressant fråga så här i slutet på september 1stclass... Ja, jag tycker att det borde finnas en blandsallad på julbordet. Med t.ex. tomater, gurka och paprika. Eller kanske fetaost. | |
| caughtbock | 2009-09-28 15:27 | |
![]() | Klart man ska ha sallad till maten! Tycker för övrigt att julmat är jävligt överskattad. Min mormor brukar alltid dekorera faten med salladsblad och då är jag snabb med att knycka dem :D Men jag tror faktiskt att hon gör en blandsallad också... *funderar* | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:28 | |
![]() | jag tycker också det ska finnas sallad, det är nog vi svenskar som är lite dåliga på det, inte bara till jul utan överlag. Utomlands får man ju nästan alltid automatiskt sallad till maten.:) | |
| 1stclassriot | 2009-09-28 15:28 | |
![]() | oj oj oj va dryg man kan vara ;) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:31 | |
![]() | vem är dryg?:) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:36 | |
![]() | Vi har alltid sallad till julmaten hemma... och även oliver,fetaost och frukt. BiNo8, tror hon syftade på steve zissou, men jag kan ju ha fel. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:37 | |
![]() | Klart hon syftade på mig, allt syftar tillbaka till mig! Jag står dock för vad jag sa, intressant fråga så här i slutet av september och ja (till salladen). kramisar Steve | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:40 | |
![]() | Sen håller jag med BiNo8 o 1stclassriot, jag har svårt för att äta mat utan någon form av sallad till på sidan, känns tomt på något vis. Värst är nog åldringarna när det gäller brist på sallad. Kan inte minnas att ex min farmor någonsin brukar ha sallad till maten, med undantag förutom kokta ärter o morötter, wokgrönsaker o ibland nån stackars tomatskiva på sin höjd. Däremot har hon alltid massa frukt hemma, något som jag har väldigt svårt för att äta... varför vet jag inte, men det känns meningslöst att sitta o skala en apelsin. :) | |
| run-marie | 2009-09-28 15:40 | |
![]() | I min familj äter vi väldigt mycket sallad och har gjort i alla år, men aldrig har vi haft det på julbordet. Kan också dekorera skinkan med några salladblad bara för att det ser trevligt ut, men det är aldrig nån i familjen som brytt sig om att ta bort nåt av dem. Rödbetssallad vet jag att några tycker om, men det är mest till köttbullarna. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:41 | |
![]() | Hehe Steve... kram på dej med... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:42 | |
![]() | run- marie, rödbetsallad o sallat är väl nästan obligatoriskt på julbordet? :) | |
| kajix | 2009-09-28 15:45 | |
![]() | grönkål | |
| Rhotheta | 2009-09-28 15:47 | |
![]() | Jag vill alltid ha en stor köttsallad på julbordet! Lagom till tjugondag knut brukar den dessutom vara grön. | |
| caughtbock | 2009-09-28 15:47 | |
![]() | Brunkål <3 | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:47 | |
![]() | Personalen på hemmet försökte tvinga min pappa att äta sallad. Till slut sa han: "Jag är 86 år och det är ta mig fan inte grönsakernas förtjänst", då slapp han. Jag vill ha sallad och andra grönsaker på julbordet. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:50 | |
![]() | rhotheta: Lär smaskigt det där... Caghtbock, har nog aldrig ätit brunkål, jag gillar dock kåldolmar men dom är väl gjorda av grönkål, eller? :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:55 | |
![]() | mommesfrites: Eller hur! Alltså det är så jäkla mkt snack jämt om hur farligt det är med socker, fett och sånt och att man bör äta mkt grönsaker. Men exakt alla äldre jag känner fikar kaffebröd dagarna i ända, trycker i sig massor med kött, potatismos, feta såser osv... hur har dom klarat av att leva så länge om det är så jäkla farligt med fett? Personligen äter jag massa fet mat, tjoffar i mig kaffe m. mjölk jämt osv, men jag äter även mkt vegetarisk föda o gillar även soppor o rotgrönsaksgrytor mm. Variation är bäst. Jag tror nog man kan äta det mesta så länge man är hyfsat frisk och bara man rör sig. Det funkade för den äldre generationen o de funkar nog för den yngre med... | |
| caughtbock | 2009-09-28 15:55 | |
![]() | Om jag inte är helt ute och cyklar är brunkål gjort av vanlig vitkål. Sirapen gör den brun. Eller? :P Gott är det iaf. | |