Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 378 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magga | 2009-10-02 11:40 | |
![]() | Datortrubbel Hej, jag behöver akut hjälp här, snälla hjälp 1. Nu har min dator kraschat pga att mitt virusskydd slutade fungera. Den attackerades plötsligt av trojaner och virus och hela falleraddan och dog nästan. Sätter på den och den klarar ungefär 10 sekunder totalt, det kommer en blå bakgrund med vit text vilken jag inte hinner läsa för det tar en millisekund och sen restartas den. Tänker ta den till en datorbutik för o se vad de kan göra, men är det lönt? 2. Mammas dator som jag nu tvingas använda vill inte installera msn. "Det går inte att hitta ordningsnumret 266 i DLL-filen msi.dll." kommer det upp när jag försöker öppna installationsfilen. Hjälp? | |
| tydal | 2009-10-02 11:58 | |
![]() | 2. Prova med Pidgin i stället, som är ett annat program som också kan användas för MSN: www.pidgin.im/ | |
| tydal | 2009-10-02 12:04 | |
![]() | 1. En datorbutik kommer förmodligen att ta bort allt du har på datorn. Finns det inget där som du vill behålla så kan du ju ta den till en datorbutik. Men har du något du vill spara så är det enklaste att du startar upp den från en cd-skiva i stället. Om din mammas dator har hyfsat snabb internetförbindelse rekommenderar jag att du laddar ner den här: se.releases.ubuntu.c...p- i386.iso Därefter bränner du den på en tom cd som en "avbild" (image) och startar din dator med skivan i. Om allt går som det ska så detekterar den alla prylar i din dator och du kommer efter en stund att få upp ett skrivbord som ser ut ungefär som Windows. Där finns en ikon för din hårddisk med vars hjälp du kommer åt alla dina filer. Du kan därefter exempelvis bränna en cd/dvd med de filer du vill behålla, eller kopiera dem till USB-minne. När du räddat allt kan du antingen lämna in den till datorbutik eller installera om Windows. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-10-02 13:01 | |
![]() | angående den där dll filen så finns den att ladda ner från www.dll-files.com/ sen tycker jag inte du ska lämna in datorn,utan att formatera den sj istället eller testa som tydal säger | |
| Rhotheta | 2009-10-02 17:46 | |
![]() | Magga! Bor inte du i Lund för tillfället? Flirta runt lite och simsalabim? Lite mer seriöst, skulle du behöva hjälp av någon IRL, tror jag. Måste väl gå att ordna? Muta med en kurs i isländska eller något. Alla svenskar vill kunna säga tungur knivur utan att låta som en idiot. (Hm. Där var jag nog lite väl optimistisk är jag rädd;) Eller är du hemma på ön? Då återstår nog bara råden ovan. Lycka till! | |
| magga | 2009-10-02 21:54 | |
![]() | Tack tydal, men jag vill ha windows live messenger, förstod inte alls det där duvgojset;) Har faktiskt en sån där cd-skiva sedan mammas dator krashade men det hände bara samma sak när jag hade den i, får väl ha hit hennes kompis som hjälpte till då dgeo vad ska jag göra sen när jag har installerat msi.dll ? Funkar fortf inte D: Rotto: Mm, bor i Lund nu, men arbetslös som fan, så ja jag kanske borde flirta rikligt nu;) | |