Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| guni | 2009-10-02 17:24 | |
![]() | Vuxenmobbing Jag läste ett inlägg om mobbat barn i skolan. Hur är det med mobbing bland vuxna på jobbet. Jag är en stark person som säger vad jag tycker och tänker. Jag har aldrig varit ute efter att göra karriär utan jag har alltid priorieterat familj och barnen men ändå hamnat i en situation där en arbetskamrat känt sig hotad av mig, kan tänka mig att min öppenhet har varit ett hot. Hon förtalar och får med sig en och annan på jobbet. Jag är stark och förstår att hon mår dåligt eftersom hon behöver bete sig på det här sättet. Ändå har det varit jobbigt de gånger man är trött och allmänt nere. Någon som har idéer om hur man ska ta tag i problemet. | |
| micro113 | 2009-10-02 17:32 | |
![]() | Jag har inga bra råd faktiskt. När jag har drabbats har jag svarat med att vara korrekt, artig och trevlig tillbaka -- och alltid varit noga med att aldrig säga ett ont om den andra till kollegor eller andra. Det har gjort att efter en tid - dock ganska lång tid - har mina kollegor reagerat och tagit parti för mig utan att jag bett dem. Jag har inte heller då talat illa om den andre, eller behandlat henne annorlunda, utan hela tiden med samma artiga, trevliga bemötande. Den som till slut upplevdes som outhärdlig av alla blev hon, och hon fick byta arbetsplats. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-10-02 17:44 | |
![]() | bemöt det så sakligt som möjligt. läs på om härskartekniker, för man kan bli mobbad genom att tillskanskas mobbarrollen själv. det kan vara svårt men saklighet och objektivitet är det enda som biter när en person reagerar och intrigerar utifrån sina subjektiva upplevelser. konfrontera- mjukt men bestämt. red ut. lätt att föreställningar (om dig) hopar sig i stora moln som blir "sanning" då de aldrig blir synade. gå ej i polemik, då kan du uppgfattas som att du är på samma nivå, att det är "ert tjafs" fast du aldrig har valt det. lite så tänker jag iaf, lycka till! | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-02 22:25 | |
![]() | Om det förekommer mobbing på arbetsplatsen jobbar man på fel ställe. På vettiga arbetsplatser har man inte tid att mobbas eller känna sig mobbad. Där hinner man knappt prata med kollegorna. | |
| micro113 | 2009-10-02 23:09 | |
![]() | amandahug Jag vet inte vilken verklighet du lever i -- men det är nog inte i de flesta andras i alla fall. | |
| Shajny Tajts - Ej medlem längre | 2009-10-02 23:12 | |
![]() | Lite sanning ligger det i Illis inläg. Mobbingen frodas på "understimulerade" arbetsplatser. Sedan får ju inte arbetsbördan vara FÖR tung heller - det kan ju också leda till missämja. Men en arbetsplats där alla vet vad som ska göras och där alla drar åt samma håll är nog bra för arbetsklimatet. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-10-02 23:13 | |
![]() | Jag tänker mest på hur en vettig och välformulerad skribent kan bli en simpel pennalist på några timmar. Är det spriten? | |
| Shajny Tajts - Ej medlem längre | 2009-10-02 23:14 | |
![]() | Spriten kan göra sådant med folk, ja. | |
| Shajny Tajts - Ej medlem längre | 2009-10-02 23:15 | |
![]() | Egna tillkortakommanden kommer då fram, och det kan gå ut över andra. /Expert i ämnet | |
| -Torskmacka | 2009-10-02 23:18 | |
![]() | man får inte mobba någon... usch... på mobbare. | |
| Mouche - Administratör | 2009-10-02 23:39 | |
![]() | Ett inlägg raderat på skribentens begäran. Mouche | |
| apbur | 2009-10-02 23:44 | |
![]() | Snabbt jobbat Mouche. *mutter* | |
| Mouche - Administratör | 2009-10-02 23:44 | |
![]() | Allt för dig apbur *bockar artigt* =) | |
| Shajny Tajts - Ej medlem längre | 2009-10-02 23:46 | |
![]() | Shit, jag missade det. :-) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-03 00:02 | |
![]() | Nåja, jag kan inte annat än le över vissas dubbelmoral. Rätt intressant och se. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 00:41 | |
![]() | Shajny Tajts 2009-10-02 23:12: “Lite sanning ligger det i Illis inläg. Mobbingen frodas på “understimulerade” arbetsplatser. Sedan får ju inte arbetsbördan vara FÖR tung heller — det kan ju också leda till missämja. Men en arbetsplats där alla vet vad som ska göras och där alla drar åt samma håll är nog bra för arbetsklimatet.” Håller med. micro113 2009-10-02 23:09: “amandahug Jag vet inte vilken verklighet du lever i -- men det är nog inte i de flesta andras i alla fall.” De flesta har tyvärr rätt ovettiga jobb. Merparten av de kollegor som inte är mina skulle kunna bytas ut mot maskiner som omvandlar kaffe till urin och har ökad ljudnivå som bieffekt. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 00:42 | |
![]() | (Särskilt alla som arbetar inom finansbranschen vill jag tillägga.) | |