Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bryggkaffe2 | 2009-10-03 07:51 | |
![]() | Passa för rullning? Blev nyss lite "uppläxad" av en motspelare när jag passade ett par gånger för att försöka få ut en rullning. Jag brukar göra så och ser det som en tillåten strategi även när andra gör det. Vad tycker ni? | |
| fo sho | 2009-10-03 08:04 | |
![]() | Klart det är tillåtet men i 90% av fallen bara dumt, det händer att jag "missar 3 försök" och ser om motståndaren gör ett upplägg om inte så lägger jag bara något annat. | |
| ___Tania___ | 2009-10-03 08:05 | |
![]() | Jag tycker man får göra som man vill, men folk är för gnälliga och lättretliga, kanske. Hoppas du slipper såna i framtiden. | |
| Andreas8 | 2009-10-03 09:29 | |
![]() | Det är ju sjukt lätt att läsa att någon försöker få ut en rullning när den passar hela tiden. Bara för motspelaren att inte lägga upp några lägen och kamma hem enkla poäng. Man förlorar nog oftast mer än vad man vinner på det... | |
| annelille | 2009-10-03 09:43 | |
![]() | ...trodde Betapet var ett strategispel.... att passa för att få in en rull är väl bara en del i spelet.... strategiskt drag som är tillåtet.... | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-10-03 09:53 | |
![]() | Ja det är nog endast ett knep att ta till mot nybörjare. Såvida man inte sitter med t.ex. stearin och inga brickor lagts än. En del försöker med att lägga fel tre gånger istället, kan verka mindre uppenbart än en pass, men men, en pass resulterar ofta i att motståndaren passar på att byta, såvida inte ett Väldigt bra drag kan läggas.... /Perpersa | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-03 10:34 | |
![]() | För mig får medspelaren spela precis som den vill...passa, rulla, blocka, whatever...jag blir aldrig irriterad över något sådant... Beta är LEK - fast....en sak kan jag på skoj låtsasirritera mig på....förlorade poäng...inte ens det irriterar mig på riktigt riktigt... | |
| -Torskmacka | 2009-10-03 10:39 | |
![]() | passa är oftast en dålig affär som straffar sig. jag har passat och det har aldrig lönat sig... never more. | |
| vulcan | 2009-10-03 10:49 | |
![]() | Nästa gång nån klagar på att ni är för passiva/offensiva, stänger för mycket/öppnar för mycket, lägger för korta ord/lägger för långa ord etc etc så kan ni gå till den här tråden och hämta följande text att klistra in i chatten: ------------- Mind your own game! Din motspelare spelar Betapet på det viset han eller hon vill. Du gör samma sak. Spelet blir varken bättre eller roligare av att klaga på motståndaren. Därför vill vi helt enkelt att du låter bli det och koncentrerar dig på att själv spela så bra som möjligt. Hälsningar från Betapetteamet ------------------ | |
| Tess 08 | 2009-10-03 10:53 | |
![]() | Haha, Vulcan! Själv anser jag att man får väl göra som man vill.. känner man för att passa så passa, vill du byta brickor så gör det... Det som inte är tillåtet går inte att göra i spelet (förutom ordprogram då). | |
| annienilsson | 2009-10-03 11:43 | |
![]() | Klockrent, Vulcan ;) Ska köra på det! | |
| Pococurante | 2009-10-03 11:46 | |
![]() | "Ja det är nog endast ett knep att ta till mot nybörjare. Såvida man inte sitter med t.ex. stearin och inga brickor lagts än." Och vem skulle få för att passa med de brickorna på hand om det är ens egen tur och inga brickor lagts? :D | |
| krillo18442 | 2009-10-03 12:36 | |
![]() | Stearin i startläget kanske kan vara värt att passa för att komma åt multiplikatorsrutor. Annars ser jag ingen bra ide att passa. Stearin får anses som bra ord att koppla på andra. Men som många andra sagt passa är olönsamt men kul!! | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-03 13:32 | |
![]() | Som nån sa tidigare så är det oftast dumt att stirra sig blind på en rullning. Den kanske ger 64 poäng. Du passar och passar för att få ett läge. Innan det läget kommer har jag kanske spelat in 200 poäng. Talar av egen dum erfarenhet :) | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 14:02 | |
![]() | Jag skulle nog passat om jag fick stearin på handen, för det torkar fort och blir då jobbigt att få bort. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-03 15:08 | |
![]() | Amandahug, inte på huden väl? om du inte har en väldigt hårig hand förståss. Däremot gör det ju ganska ont att bränna sig. | |
| bryggkaffe2 | 2009-10-03 15:39 | |
![]() | Tack för alla seriösa svar och :) åt resten Kram | |
| gnill | 2009-10-03 16:51 | |
![]() | Klart folk får spela som de vill, själv finner jag en sadistisk njutning i att inte lämna några öppningar till den som passar för att rulla, men jag skulle aldrig klaga på det. Ända gången jag reagerat på motspelaren var när jag nyss spelade mot någon som konsekvent låste spelet, jag frågade om det bara böev så eller om han/hon gillade att låsa, och när han/hon svarade att han/hon gillade att låsa (det var rätt extremt faktiskt) så valde jag att ge upp eftersom jag tyckte det var meningslöst att spela. Men jag skulle ändå inte klaga, utan upplever jag det så som jag gjorde så väljer jag att lämna, vilket också är en okej strategi bland andra. | |
| Pettson Katt | 2009-10-03 17:04 | |
![]() | Det kan vara trist med spelare som ideligen passar för att lägga upp rullningar. Men det allra, allra tristaste på Betapet är alltid folk som gnäller på motspelaren. De kunde göra något de själva tycker är kul och låta oss som gillar det här hålla på med det. När det gäller passande har jag en regel för egen del - jag passar en gång om rullningen inte går ut i ett visst läge, men aldrig mer än en gång. Jag är rätt säker på att man förlorar på det, och det är dessutom mycket roligare att spela än att passa. Och jag skulle aldrig drömma om att gnälla om någon passar fyra gånger i rad. | |
| mrperfect | 2009-10-03 17:41 | |
![]() | Ja det är ju självklart att man spelar som man själv vill och att några fjuniga tonåringar som vill mucka genom att protestera bara är att ignorera. Skriver dom något otillbörligt så tillkallar jag närmaste betapetpolis. m.a.o. : de som vill protestera skall man ignorera jag spelar som jag vill det hör spelet till / mrpoet | |