Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-10-05 16:17 | |
![]() | Virus Fick virus på datorn idag och nu när vi blåst datorn helt och installerat om Windows XP så har vi ingen nätverksanslutning. Någon som vet hur man gör då? Skriv gärna utförligt för jag är långt ifrån expert på datorer... Har fast modem om det är något ni behöver veta. Tack på förhand! | |
| Teddow | 2009-10-05 16:24 | |
![]() | Jag skulle nog ta och titta på drivrutiner till nätverkskortet. Oftast följer sånt skit med när man köper datorn, cd-skivorna som man sparar i tusen år och alltid kastar dom precis innan man har använding för dom. Men finns givetvis på nätet att ladda ner. | |
| Teddow | 2009-10-05 16:26 | |
![]() | Och om någon påpekar att XP installerar skiten utan drivisar så, ja, det bör vara så. Men inte alltid. | |
| emmylish | 2009-10-05 16:26 | |
![]() | Allra enklast är nog att ringa internetleverantören och be dom hjälpa till att lägga in en nätverksanslutning men Kontrollpanelen -> Nätverk nånting... -> Skapa ny anslutning, är en bra början. | |
| emmylish | 2009-10-05 16:27 | |
![]() | Fast om inte datorn hittar något nätverkskort så måste det läggas in drivrutiner precis som Teddow säger, och då kommer inte internetleverantören att hjälpa till. | |
| Rhotheta | 2009-10-05 16:28 | |
![]() | Ring internetleverantören och låt dem guida er, tycker jag. Ni kanske har fast ip-adress, tex. Då behöver man göra lite inställningar. De kan också se om ni poppar upp i deras nät. Då är man närmare lösningen. Men först, köp en god bok och kanelgifflar att ha till telefonkön;) | |
| emmylish | 2009-10-05 16:36 | |
![]() | ...och som fortsättning på mitt första inlägg så kan jag nämna att man bör veta om man har dynamisk eller fast IP-adress och, man bör även veta om man tidigare haft DHCP eller PPPoE-anslutning. Med DHCP så ansluter datorn till nätet automatiskt och med PPPoE så krävs användarnamn och lösenord. Detta kan man antingen lägga in i datorn och så ansluter man varje gång man startar upp datorn, kan nästan jämföras med uppringt modem om man bortser från kostnaden. Eller så kan man ha användaruppgifterna i modemet, då ansluter den automatiskt också. Det här gäller ADSL förresten.. | |
| Rhotheta | 2009-10-05 16:40 | |
![]() | em!^^ | |
| emmylish | 2009-10-05 16:41 | |
![]() | Va? | |
| Rhotheta | 2009-10-05 16:42 | |
![]() | Lite impad;) | |
| emmylish | 2009-10-05 16:43 | |
![]() | Haha, jag har jobbat på supporten ;) | |
| Rhotheta | 2009-10-05 16:47 | |
![]() | Dataguru som framtid ang din andra tråd? Eller för tråkigt? | |
| Miss_jk | 2009-10-05 18:25 | |
![]() | Nu har jag fått igång det igen! Tack snälla för hjälpen! =) | |