Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 374 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Noside | 2009-10-06 13:00 | |
![]() | Märkligt inbrott på arbetsplatsen Inatt har vi haft inbrott på mitt jobb. Tjuvarna tog enbart laptops. Några av mina kolleger har laptops i dockor och några har stationära burkar. Att de stationära datorerna blev lämnade kan jag förstå då de är ganska tunga inga monster dock (men de har grymma spec's) Men inga dockor blev stulna, inte nån av våra nya skärmar eller projektorer, ett enkelt kassaskrin med några tusenlappar blev lämnat, samt ett par kameror värda 25 000. Laptopsen är drygt 1 år gamla och inte värda speciellt mycket. Kontoret ligger på 10:e våningen dessutom så tjuvarna har ju ändå spenderat lite tanke bakom "stöten" (de tog sig in genom att bryta upp ett fönster som ligger nära ett angränsande tak) Men varför var de så extremt selektiva? | |
| Ässät | 2009-10-06 13:06 | |
![]() | Dom inriktade sig just på laptopar. Att dom ska ha dom till nåt speciellt då är inget annat relevant | |
| Teddow | 2009-10-06 13:12 | |
![]() | Mm, dom ska säkert göra olagligheter och hacka sig in i NASA med laptopsen, för har man en annan dator än sin egna så är man ospårbar....eller? Antagligen så var det så att man trodde att laptopsen var värda mkt pengar, och i tonårskretsar så är dom säkerligen det också. Kameror kanske dom missade i stundens hetta, dockor är väl inte så mkt värt dom heller? | |
| Noside | 2009-10-06 13:23 | |
![]() | Nä, docker är ju inte värt nåt men jag tänkte att de är ju extremt bärbara, om tjuvarna nu var så bekväma. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-10-06 13:32 | |
![]() | Det handlar troligtvis om oerfarna gröngölingar som nära nog kissade på sig i brådrasket. Tur för er. | |
| remvanrijn | 2009-10-06 15:58 | |
![]() | beställningsjobb. de hade redan köpare/hälare för ett par laptops innan inbrottet. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-10-06 16:45 | |
![]() | beställningsjobb definitivt. no digity no doubt. | |
| mrperfect | 2009-10-06 19:13 | |
![]() | Vi tyckte det var mindre att bära.... | |
| hussar | 2009-10-06 19:15 | |
![]() | för att noside, skryter om rånet, och vill beskriva det HÄR, och få det att till att andra gjorde det,, snacka om löjligt,,, | |
| vindsus86 | 2009-10-06 19:16 | |
![]() | de kanske ville åt information i datorerna. konkurrerande företag. :) | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-10-06 19:42 | |
![]() | Ja det kan vara en konkurrent som beställt datorerna. eller kanske CIA. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-06 19:47 | |
![]() | *ICA | |
| Mixiplus | 2009-10-06 19:48 | |
![]() | Vete tusan. Där jag jobbade en gång var det också inbrott. O det var iofs 15 år sen men ändå. Det fanns ett tiotal 386:or, och EN stycke 286. Nämligen min. Sen fanns det ett centraldatorsystem som hette WANG och till den en skrivare som endast funkar till just WANGs system. Inget annat. Så vad gjorde tjuvarna? De stal 286:an, alltså den sämsta och tyngsta som fanns, samt WANG-skrivaren på typ 40 kg. Beställningsjobb? Nä: kompletta idioter! | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-10-06 19:52 | |
![]() | Beställningsjobb på begagnade datorer? Jag trodde verkligen inte det fanns såpass värde i dem, att det kunde ligga mer än ungdomligt oförstånd i den planeringen. Jag hade antagligen bara otur när jag tänkte. Igen. | |