Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 374

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss Me2009-10-06 23:08
Antal inlägg: 167

Hundar och vägskräp
Jag är en relativt nybliven hundägare och därmed har livet förändrats ganska mycket. Min syn på omgivningen har även den förändrats ganska ordentligt!

Jag förvånas över folks beteende när det gäller skräp. Tuggummi, fimpar, pappersbitar, ölburkar, krossade flaskor, portionssnus osv, osv. ligger överallt.
Och lilla valpen bara ääälskar att försöka tugga i sig allt som han ser.

Tyvärr så märker man också brist på papperskorgar. Mitt i stan, visst, där finns det. Men kommer du ett par hundra meter utanför centrum... Nada! Och korgarna för att kasta skitpåsarna? Är det avskaffat? I min stad (Örnsköldsvik) verkar det vara så iaf. Det finns påsar uppsatta lite här och var, vilket är bra, för minnet är inte alltid det bästa. Men var tusan ska man kasta dom då? Inte i vanliga papperskorgar iaf. Det står det klart och tydligt på dom.. De e bara att bära runt på påsen tills man kommer hem.

Hur är det i era städer? Hur tycker ni att det ser ut på era promenader?

apbur2009-10-06 23:13
Antal inlägg: 9699

Släng i närmaste papperskorg och lär hunden bajsa i högt gräs eller i buskar :)

Engelein2009-10-06 23:16
Antal inlägg: 333

Skräpet är det nog likadant med här tyvärr!
Finns stolpar där de ska sitta hundbajspåsar i men kommunen sätter dit nya var 4e dag o efter 1 dag är dom borta pga att barn tycker dom är utmärkta till att plocka frukt i...

Hundbajspåselatriner (långt ord :S) finns det gott om här!!! På min och vovves promenad passera jag nog 5-10 st. Bor utanför stan.

Bor i Kalmar...

odin - Administratör2009-10-06 23:19
Antal inlägg: 7442

Den värsta gatan med "vägskrap" måste vara Drottninggatan i Stockholm med alla tuggummin. Det ser för jävligt ut, förstår inte varför inte kommunen gör något åt det :-)

Så nu fick jag det sagt!

Uisge-beatha - Ej medlem längre2009-10-06 23:21
Antal inlägg: 1338

Min hund bajsar på kommando eller i oländig terräng. Smidigt att ha lärt henne skita på utvalda platser redan från början. Hon har gjort det så länge nu att hon själv känner sig besvärad att göra ifrån sig där folk befinner sig... dessutom är det smidigt med kommandot om man har bråttom någonstans och hon ställer sig och klämmer för kung och fosterland om jag bara ber henne lite snällt :) Så ser det ut på våra promenader. Skitenkelt.

apbur2009-10-06 23:23
Antal inlägg: 9699

Tur att inte hundar kan få hemorrojder :)

Minta2009-10-06 23:24
Antal inlägg: 20042

Jag slänger i vilken papperskorg som helst. Jag har inte noterat att man inte skulle få slänga hundpåsar i någon av dem. Men det är glest mellan dem ibland. Är det därför det ligger påsar med hundbajs i på somliga ställen.

Minta2009-10-06 23:25
Antal inlägg: 20042

Akta dig för att låta hunden dricka ur pölar, en hund här dog nyligen av glukol som fanns i pölvattnet.

Miss Me2009-10-06 23:26

Hmm.. Då kanske det är jag som är övernitisk med att plocka upp. Vovven kan göra ifrån sig på kommando så de e inga problem, men jag plockar gärna upp oavsett var det är. Nästan iaf, i skogen får de vara.. =) Jag vet hur äckligt det är om man råkar trampa i det. Finns mycket barn häromkring som springer runt överallt. Vill förhindra att dom drar in till mamma med en eller två skor fulla av poop.. =)

Uisge-beatha - Ej medlem längre2009-10-06 23:27
Antal inlägg: 1338

:) Efter 8 år känner man sin hunds tarmfunktioner - även om man helst inte gått omkring med sådan information i vanliga fall. Hon fungerar som en mat och sovklocka i det avseendet. Hemorrojder tror jag hon slipper :D

Miss Me2009-10-06 23:28

Minta:

O ja! Jag är barnsligt överbeskyddande.. =) Cesar Milan skulle låsa in mig om han såg hur jag beter mig ibland..

Sallen2009-10-06 23:48
Antal inlägg: 80

Som hundägare ser jag det som mitt ansvar att plocka upp "skiten" efter henne. Är vi i skogen och hon bajsar i en buske eller nåt så ok, då tycker jag att det är värre med de som plockar upp, knyter igen påsen och sen lämnar den i skogen.... Tror ju att fler soptunnor skulle underlätta. På den skogspromenad jag brukar ta, så finns det 1 tunna i början och att gå och bära omkring på en bajspåse i 5 km är väl inte så kul... I parken, i stan, som inte är så stor, finns 4 tunnor. Det är väl ingen som gillar att kliva i hundskit? Bajspåsar är inte speciellt dyrt heller. Ibland tror jag dessutom att alla hundägare har missat: Det som göms i snö, kommer upp i tö... Men dock, hundskit försvinner till slut, det gör inte glas, fimpar och tuggummin...

Reispower2009-10-07 00:04
Antal inlägg: 384

Tur att man har nära till skogen... :-P

Reispower2009-10-07 00:05
Antal inlägg: 384

där kan dom härja fritt. :-D

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?