Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 408 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bomah - Ej medlem längre | 2009-10-08 14:39 | |
![]() | Afrikabrev Fick det här idag - mycket nöje. Dearest beloved One, My name is Jenny Williams, 18years old girl, and the only survival of my late parents Mr and Mrs Williams Johnson. My father was a highly reputable business magnet-(a cocoa merchant) who operated in the capital of Ivory Coast during his days. Really It is sad to say that he passed away mysteriously in France during one of his business trips abroad on 12th.November 2007. Though his sudden death was linked or rather suspected by one of his brother who accompanied him on that Trip, but God knows the truth! My mother died when I was just 8 years old, and since then my father took me so special. Before the death of my Father on November 12th 2007 He called the secretary who accompanied him to the hospital and told her that he has the sum of Seven Million Five Hundred Thousand United State Dollars.(USD$7.5.000 000) left in one prime Security Company here in Abidjan, And he also made the secretary to understand that it was because of this wealth that makes his Brothers to be against him, He also advice the secretary that I should seek for a foreign partner abroad, who will help me transfer the Money to his or her account, and also to travel along with him or her because my life is in danger as soon as his Brothers find out about that money in the Security Company, My dear beloved, I am just 18 years old and a Secondary School Level and really don't know what to do. This is because I have suffered a lot of set backs, as a result of incessant political crisis here in Ivory coast. Coupled that I have been chased out of my Fathers House, all because I don稚 want to tell his Brothers anything about my Fathers Wealth which they have plan to take over from me all because I am still a small girl, My dearest one, I am in a sincere desire of your humble assistance in this regards. Your suggestions and ideas will be highly regarded, I want you to assist me retrieved that Trunk Box out from the Security Company and also get it deliver to you in your Country,, And as soon as you received it, You will now make an arrangement for me to come over to your Country in other to continue my Education and also to invest that money into Business relationship with you, I will be waiting for your urgent reply immediately you read this message, and Please if you find this mail offensive, please ignore it and accept my apology, Thanks once again and may God almighty bless you and your Family, kindly get back to me as soon as possible so that I will send to you all the documents which was sign by my late Father on the day he made this deposit, including the contact of the Security Company, so that you can contact them on how the Trunk Box will be retrieved and also be deliver to you in your Country, Thanks till I hear from you, Yours Beloved Jenny Williams. | |
| ANDERStG | 2009-10-08 14:41 | |
![]() | Din fråga eller din vinkel på en eventuell diskussion är...? | |
| bomah - Ej medlem längre | 2009-10-08 14:47 | |
![]() | Tja Anders... Vinkeln? Att dom aldrig ledsnar till exempel.... | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-08 14:49 | |
![]() | Vad säger moralen om att posta privata meddelanden offentligt? Skulle du vilja få dina PM publicerade i forumet? Nej, jag tycker att moralen är lika låg på båda sidor om transmissionen. Skämt åsido så var det lite lustigt att de fortfarande håller på. | |
| nettan23 | 2009-10-08 14:53 | |
![]() | Fick ngt liknande, men då skulle man uppge sitt bank nummer så de kunde föra över pengar till en. E det ngn som går på detta? Hoppas inte | |
| Minta | 2009-10-08 14:54 | |
![]() | Andra som inte tröttnar är de som ringer och säger att man vunnit en resa till Miami USA. Det skedde senast igår. | |
| nettan23 | 2009-10-08 14:55 | |
![]() | Ringer??? Tur att man har skyddat nr :D | |
| Minta | 2009-10-08 15:02 | |
![]() | Jo, de ringer och säger att man vunnit en resa. Om man inte lägger på genast får man veta att resan ändå kostar ca 10000 och att de måste reservera summan genast genom att uppge sitt kreditkortsummer. | |
| pion ekrot | 2009-10-08 15:10 | |
![]() | Vem orkar ens läsa sånt? | |
| Frun | 2009-10-08 15:14 | |
![]() | hehe | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-08 15:29 | |
![]() | Själv är jag ganska nära att prova en HYIP som lovar 2-3% ränta per dag (beroende på hur mycket man sätter in). En snabb uträkning ger mig en förväntad vinst på ungefär: x*0.9*(1.02-(.02*.3))**D* 0.9*{sannolikhet att jag inte blir lurad}-x och en förväntad förlust på x*(1-{sannolikhet att jag blir lurad}) om jag investerar x kr och väntar D dagar med att ta ut dem, och antar att sannolikheten för bluff är konstant. Oftast är det nog lite mer komplicerat eftersom sannolikheten att få ut sina pengar inte är konstant, då någon myndighet ofta börjar granska sådana här företeelser och fryser deras konton efter ett tag, vilket de räknar med också. Det gäller alltså att komma fram till vettiga värden på D och x, och approximera sannolikheten att man blir lurad, vilket är svårt om man är paranoid. | |
| SylphiD | 2009-10-08 17:50 | |
![]() | bla bla bla mrfreeman | |
| gnill | 2009-10-08 17:56 | |
![]() | De håller ju på därför att det finns folk som går på det. och det är det som är både tragiskt och fascinerande, tycker jag. Jag har några i övrigt insiktsfulla normalbegåvade trevliga vänner som skickar vidare de mest märkliga kedjebrev, med text som "skicka det här till tio av dina vänner så kommer du att få en överraskning". Jag fattar verkligen inte! Att de skickar det vidare menar jag. | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2009-10-08 19:19 | |
![]() | som gnill skriver. . De håller ju på därför att det finns folk som går på det.. :) | |
| nippertippan | 2009-10-08 19:40 | |
![]() | Det där brevet är ju bedragare som är ute efter pengar | |
| mrperfect | 2009-10-08 21:22 | |
![]() | öh..jaha... | |
| Evy_83 | 2009-10-08 21:26 | |
![]() | Nej, det är ett bra brev var genrösa och bjud till nu. Han vill inte bo i hydda längre utan vill bli hövding. | |
| Evy_83 | 2009-10-08 21:27 | |
![]() | Det skall vara hon såg jag nu. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-10-09 10:50 | |
![]() | amandahug...det är et spam som dom flesta får, så privat mail vet jag inte heheheh | |
| remvanrijn | 2009-10-09 11:24 | |
![]() | tveka inte, en 18-årig kvinna som kallar en " dearest beloved" och " my dearest one" som dessutom inte kan hålla reda på skillnaden 7,5 miljoner eller 75 miljoner borde vara en våt dröm . | |