Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 408

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2009-10-09 17:39
Antal inlägg: 3340

Rida
Jag funderar på att börja rida igen (20 år sen sist :)) Någon som har tips på bra ridskolor i Stockholm? Bra butik för inköp av prisvärt sånt där man måste ha? Eller några tankar och råd kring detta med att börja rida i övrigt? Egna bra/dåliga erfarenheter?

amandahug - Ej medlem längre2009-10-09 18:02
Antal inlägg: 608

Det finns en mycket trevlig affär på Kungsgatan (i närheten av Hötorget) där man kan köpa ridstövlar och allt annat som behövs för ridturen. Personalen är dessutom väldigt trevlig där, och har med sig hunden till jobbet, så den ligger och sover i lokalen. Jag besöker ofta denna affär för att insupa den gemytliga atmosfären.

pion ekrot2009-10-09 18:05

Brukar du klappa den där hästen som står utanför också? Är den butiken verkligen prisvärd undrar jag..?

myra64 - Ej medlem längre2009-10-10 10:06
Antal inlägg: 578

Köp beg på typ blocket om du inte är säker på att du sen ska fortsätta ridningen. Kostar multum att rida om man ska ha "märkeskläder" för att passa in. :) Annars är Hööks (hooks.se) och Granngården mina tips..
Det är nog billigare i längden att ta sig en bit utanför tullarna för att rida på ridskola, och visst kostar det lite i tid, men det har du nog igen i pengar.
Började själv rida efter 20 år utan häst och man får ont i muskler man inte trodde att man hade! :D
Dock är det härligt att vara ute i skog och mark sittandes på en häst, så det uppväger det mesta.

pion ekrot2009-10-10 10:19

Ja jäklar vad underbart det låter! Ska definitivt kolla in det, tack! Har du nåt mer tips? Hur mycket har det kostat för dig ungefär?

y not2009-10-10 10:32
Antal inlägg: 9014

myra, du har inte funderat på att börja rida med häst också? ;)

Nej visst, bara reta, kontakten med hästen unde ridning är verkligen ett underbart nöje. Men visst är det fruktansvärt dyrt nere i Stockholm?

pion ekrot2009-10-10 10:35

Det är det säkert. Det är därför jag vill ha tips på ställen som är mer prisvärda än andra. Hur mycket kostar det för dig Y not och var befinner du dig?

y not2009-10-10 10:45
Antal inlägg: 9014

Vill jag rida så gör jag det gratis hos vänne fast det är ett tag sen nu. jag har en arbetskompis som hopptränar en gång i veckan och jag tror hon betalar 3000 per termin, men då har hon egen häst och betalar för kvalificerad tränarhjälp på lägre tävlingsnivå.

hittade en länk till en av kommunens tre ridskolor
hem.passagen.se/holafors/

pion ekrot2009-10-10 10:54

Skönt med en sida med tydliga priser. Lyxigt med vänner med häst/ar!

le-lou2009-10-10 11:05
Antal inlägg: 17500

Införskaffa dig en hjälm, bra ridskor och en skyddsväst. Har själv tänkt på att återuppta ridningen men priserna är hutlösa (ridskolorna) så jag har helt enkelt inte råd.
Mina funderingar börjar istället vandra åt att hyra en häst istället, man får väldigt mycket mer för pengarna plus att man får en och samma häst att rida. Det finns många hästägare som inte har tid fullt ut och som söker någon som kan hoppa in och dela.
Vet inte hur mycket du har ridit innan pion, men är du van ryttare så kanske det är något för dig också?

freeida2009-10-10 14:11
Antal inlägg: 14

Jag har oxå satt igång med ridningen efter ett litet uppehåll! Men det klart billigast är ju att kolla runt på typ blocket eller liknande om det är någon som behöver hjälp att motionera sin häst någon dag i veckan. All utrustning hade jag ju sen innan eftersom jag hade egen häst men jag tror nog att det billigaste finns på eko :) Ännu billigare är ju att köpa begagnat.. Kolla på tradera och sådär :)

nettan232009-10-10 14:15
Antal inlägg: 4086

Jag red mellan jag var 6 och 16 år, i slutet hade jag hand om 3 hästar, vilket blev för mkt, även ridit in en häst. Nu för tiden blir det ngn gång per år, senast på Islandshästar. Har planer på att skaffa gård längre fram och då ska jag o killen ha varsin häst tänkte vi, att lufsa runt på i skogen.

Kewla2009-10-10 14:22
Antal inlägg: 195

Bli medryttare istället?:) Mycket mer prisvärt tycker jag!
Och man rider på hästar då..inte robotar ;D
Finns annonser på Blocket, hastnet.se och bukefalos.com! Vissa vill bara ha hjälp med sina hästar och tar inte ens betalt.

rufs2009-10-10 14:31
Antal inlägg: 312

överskottsbolaget har faktiskt ett ganska bra utbud på ridgrejer till bra priser

nettan232009-10-10 14:52
Antal inlägg: 4086

Mmm det har jag med sett, verkar va okej grejer med :) Det har öppnat en börjes hos oss nu med yay! :D

Lisaa2009-10-10 22:34
Antal inlägg: 205

Skaffa en olycksfallsförsäkring också.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?