Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
6
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 460

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sås-claes - Ej medlem längre2009-10-11 13:20
Antal inlägg: 401

Jag är speciellt utvald!
Yes! I fredags fick jag något så fint som flygpost från Tyskland! I detta kuvert låg ett brev som man inte vet om man ska skratta eller gråta när man läser.

"Bäste Herr Nilsson, det glädjer mig att meddela att just du är speciellt utvald till detta förmånliga erbjudande"

Det är en bild på Vd'n (han som är så glad, och tagit sig tid att personligen skriva detta brev till mig)
Han erbjuder mig, bara mig eftersom jag är så speciell, hela 5000 kr extra i månaden som pensionär! Det enda jag behöver göra är köpa en massa lotter, sen är jag så gott som garanterad en massa massa massa pengar!

Är det nån mer som får den där skiten med jämna mellanrum?
Vem fan tror dom att man är? Visst finns det naiva människor som går på allt.. men va fan.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-10-11 13:22
Antal inlägg: 31064

Underskatta aldrig Pippis apa!

Steve Zissou - Ej medlem längre2009-10-11 13:26
Antal inlägg: 1821

(Herr Nilsson var väl ändå Pippis apa...!?)

Bäste sås-claes, jag misstänker att du är lite misstänksam. Tänk nu om denna urtrevlige tyske VD faktiskt vänt sig till dig personligen för att han tycker att alla pengar som hans företag genererar faktiskt ger honom någon form av moralisk ångest och lätt illamående. Att han faktiskt vill sprida pengarna, istället för att köpa ännu en daycruiser som han har hopplöst lite användning för i Tyskland!?

Tänk på det, bara lite i alla fall.

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-11 13:45

Det där med pippis apa hade jag ju aldrig hört förut!

Smussel2009-10-11 13:52
Antal inlägg: 153

Det där med flygpost är ngt nytt bland de internationella skojarna. Mitt tips är att du sänder brevet i sin helhet med kuvert och allt till Dick Malmlund på Svensk Handel.

run-marie2009-10-11 13:58
Antal inlägg: 1806

Grattis Sås-Claes!

Är det Süd- eller Norddeutsches Klassenlos? Om det är det fick jag också såna där förstklassiga erbjudanden för ett par år sen. Har heller aldrig köpt nån lott, men enligt folk jag känner i Tyskland så är det ganska höga vinstchanser. Det du har fått kanske är nåt helt annat, nyuppfunnet sätt att lura folk på pengar.

Är iaf klart imponerad av att själva VD:n gör sig sånt omak. ;))

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-11 14:05

Smussel, det är tyvärr redan i pappersinsamlingen! Men tack för tipset

Run-Marie, kommer inte ihåg, men det är säkert samma skit vi fått :)

Smussel2009-10-11 14:26
Antal inlägg: 153

Det tråkiga med alla dessa bedrägerier är att det finns endast ett forum för beskrivning av dem, och det är hos Svensk Handel och att det finns en enda polis som utreder dessa. Suck!

Vaikuntha - Ej medlem längre2009-10-11 14:33
Antal inlägg: 961

Så alla grabbar jag vill lira med, sås-claes
Brudar diggar ni det ni ser, sås-claes
Så alla heads, skrik blir fler och fler, sås-claes
Vill ni ha mer? Vill ni ha mer? Vill ni ha mer?
Släng händerna i taket, sås-claes
Ska vi riva hela haket, sås-claes
Så om alla vill ha mer, skrik, sås-claes
Ey sås-claes, sås-claes

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-11 14:43

Vaikuntha.. shit, det där händer mig hela tiden!

Lisaa2009-10-11 19:54
Antal inlägg: 205

En trevlig förinspelad röst ringde upp mig en gång och berättade att jag hade vunnit en kryssning. Om jag nu bara kunde ta fram kreditkortet... Jag blir lätt lite sjösjuk så jag lade på istället :-D

henrik_l2009-10-11 20:20
Antal inlägg: 918

Kom ihåg att när sånt slödder ringer och försöker lura på en en massa skit ska man aldrig säga ordet "JA"

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?