Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 6 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 460 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| abramelin | 2009-10-12 16:35 | |
![]() | Hur många mediterar på betapet? Jag har mediterat nu i ett par år, lite till och från och börjar se det som en lika viktig del som tandborstandet. Vad det ger mig: jag blir gladare, mindre irriterad, mer inspirerad och mer fokuserad. Ifall det är någon som undrar så kör jag mestadels mantrameditation dvs upprepa någon "mening" från någon tradidion eller ett nonsensljud för att tysta det vanliga passerandet av tankar på jobb, stress, städning etc... Berätta om era erfarenheter //abra | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-12 16:45 | |
![]() | Jag mediterar och det är verkligen välgörande. Jag har inga mantran, utan tömmer tankarna med att fokusera på andningen. | |
| Porlande - Ej medlem längre | 2009-10-12 16:50 | |
![]() | Jag spelar panik så jag hinner inte meditera på Betapet så ofta. Men de gånger jag provat på andra ställen har jag inte funnit rätt ställning så det har mer känts ansträngande än avkopplande. | |
| HazardousJim | 2009-10-12 17:05 | |
![]() | Spelar klassiskt/special/slupat någon roll ur meditationssynpunkt? | |
| 90125 | 2009-10-12 17:09 | |
![]() | Lyssnar gärna på avkopplande New Age och liknande samtidigt som jag läser eller kopplar av i soffan. Kan väl ses som en viss form utav meditation! | |
| abramelin | 2009-10-12 17:10 | |
![]() | Tror inte spelstilen spelar allt för stor roll bara man använder mantrat Saol - Saaaaaaoooooool | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-12 17:41 | |
![]() | Jag mediterar varje kväll, har inget mantra men tänker mig ett glas med kolsyrat vatten och när bubblorna (tankarna) kommer till ytan släpper jag dom. Använder mig också av qigong där jag koncentrar mig till andningen. Då mår jag bra. | |
| dracena | 2009-10-12 17:46 | |
![]() | Började meditera för en vecka sedan, korta pass där jag fokuserar på andning. Går en kurs i mindfulness, första veckan gjorde vi body scan varje dag: man ligger och lyssnar på en instruktör på cd som vägleder en att fokusera på en kroppsdel i taget. Kommer tillbaka till den här tråden när kursen är slut om sex veckor och berättar mer, men har redan märkt positiva förändringar som sover bättre och lugnare sinne. | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-10-12 17:57 | |
![]() | Upprepade Saol - Saaaaaaoooooool ett par gånger. Kändes bra | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-12 18:15 | |
![]() | Du menar väl Soul Cement? :p | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-10-12 18:33 | |
![]() | saol-matnrat-skämtet va faktiskt riktigt kul. Skrattade högt och insåg hur tyst det var i min lägenhet. Saaaaaooool.... saaaoool =) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-10-12 18:40 | |
![]() | jag mediterar 30-60 min. varje dag. inget mantra eller inspelad guide. har varit på en 10-dagars kurs där man mediterar 10 timmar om dagen och är tyst (man får inte prata med någon, det kallas at praktisera "ädel tystnad"). tekniken man lär sig på kursen går kort sagt ut på att man flyttar sin uppmärksamhet genom hela kroppen och förhåller sig med sinnesjämvikt till tankar, känslor och förnimmelser i kroppen. det var det mest intressanta jag har upplevt tror jag - att möta mig själv på det sättet, i tystnad under 10 dagar. efteråt har jag haft en annan kontakt med min kropp, mina tankar och känslor. djupare, mer närvarande och en större uppmärksamhet och acceptans av vad jag möter, inifrån och utifrån. rekommenderas. | |
| carinau | 2009-10-12 20:25 | |
![]() | Det låter spännande carlmartin. Själv skulle jag nog inte få iväg mig på något sådant, men tystnaden är helt klart skön i lagom doser. | |
| Porlande - Ej medlem längre | 2009-10-12 21:21 | |
![]() | Fast retreater har jag varit på. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2009-10-12 21:37 | |
![]() | Det låter väldigt intressant, carlmartin. Jag undrar om det var svårt att praktisera den "ädla tystnaden"? | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-10-12 21:38 | |
![]() | 10 timmar om dagen i 10 dagar? Jisses, jag skulle få en hjärtattack... Meditation för mig är när jag sover. Gills det? | |
| mrperfect | 2009-10-12 22:55 | |
![]() | Meditation = musik eller avslappnad fysisk ansträngning, typ långpromenad i naturen | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-12 23:17 | |
![]() | "Jisses, jag skulle få en hjärtattack..." :)) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-10-12 23:47 | |
![]() | pottränad- jag tyckte faktiskt inte det. det var befriande att inte få säga något. hela det sociala spelet som jag är så van vid att det har blivit reflexer mer än val förlorade sin "makt" över mig. utan tystnaden hade det nog inte varit samma starka upplevelse. jag kunde inte jämföra mig själv med de andra, inga ord som genererade tankar och känslor. jag kunde förhålla mig till mitt inre på ett sätt som jag aldrig gjort förr. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-13 09:41 | |
![]() | hinner inte meditera här direkt | |