Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 291

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kockelikocke2009-10-16 13:55
Antal inlägg: 204

Pappalediga saker man inte trode ingick i uppdraget!
Nr 1... Att antingen skita med öppen toadörr eller ha publik när man gör de!

Nr 2... Städa, diska, tvätta VARJE DAG!

Nr 3... Gå fjortmila vagnpromnader VARJE DAG i ur och skur!

Har ni pappor och andra några andra saker att tillföra listan med?

Paderborn2009-10-16 13:57
Antal inlägg: 9

Verkar va exakt samma saker som ingår uppdraget att vara mammaledig!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-16 14:01
Antal inlägg: 5000

Ja?varför trodde du inte det skulle ingå sånna saker?

wildman2009-10-16 14:05
Antal inlägg: 3860

Ja det där med att ha toan ifred har jag gett upp sen länge. Här är det svängdörrar som gäller. Överhuvudtaget så är det väl så att det där med att vara fin i kanten helt försvunnit. Det kladdas, snoras, äcklas, spys och allt möjligt annat äckligt. Men man bryr sig inte så mycket efter ett tag.
fö paderborn tror jag inte att det var någon som påstog något annat, men varken kockelikocke eller jag har nog så mycket erfarenhet av att vara mammalediga. Så det vore nog en smula förmätet att uttala oss om det ;-))))
Nu till det sorgliga kocke.... Det var länge sen jag var pappaledig, men det har inte förändrats ändå... Det är din nya vardag! ;-)

vita_syrener - Ej medlem längre2009-10-16 14:10
Antal inlägg: 22144

Man kan vara farmor oxå.....och få kräxs i hela ansiktet inklusive munnen...Publik är väl aldrig fel? ;)

magnusito2009-10-16 14:16
Antal inlägg: 5006

Vad tragiskt det låter. Kanske ingår det att ha en samvaro med barnet också........

kockelikocke2009-10-16 14:19

Halllåååå magnusito! Självklart är de absolut bästa och roligaste stunderna på dagen man har när man leker och är med barnet och ger denne 100% uppmärsamhet MEN nu var de inte de de här handlade om...

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-16 14:21
Antal inlägg: 5000

men trodde du verkligen att disken å det skulle sköta sig själv?å att det bara är 100 % rent nöje med barn?=/

Tess 082009-10-16 14:27
Antal inlägg: 18003

Det är väl som med så mycket annat.
Är man inte helt insatt i något så ser man det man vill på något sätt och tror en massa...
Är man inte med 24 timmar om dygnet så är det lätt att man bara kommer ihåg vissa deler (som tex amning, bäbis som sover, barn sittandes i barnstol och kladdar med mat osv) och att man sedan glömmer av allt annat.
Barnets kläder blir smutsiga och byts ibland flera gånger varje dag= någon måste tvätta, barnstolen där barnet suttit och kladdat med mat måste städas...
När barnet blir lite mer rörligt trollas en massa leksaker fram som någon måste städa undan... Barnet vill hela tiden se en eller vill leka med en NUUUUU oavsett om man själv vill bajsa eller dricka en kopp kaffe...

Lycka till med pappalivet!! :)

run-marie2009-10-16 14:37
Antal inlägg: 1806

Det kanske finns pappor som sparar disken, tvätten och städningen tills mamma kommer hem. Fy för såna, för när man är mammaledig förväntas man ju hinna med ALLT och dessutom ha en vällagad middag på bordet när pappa kommer hem efter en hel dags slit på jobbet.

Dessutom, när man fått barn eller barnen i säng ska man vara glad, pigg och lyssna på hur han hade det på jobbet, därefter ska man helt klart vara upplagd för 6. Det ska väl vara samma för den som är pappaledig antar jag (i jämlikhetens tecken).

Säger också lycka till med din "ledighet". Pappa är du ju iaf hela tiden :))

kockelikocke2009-10-16 14:38

Shit.... De här inlägget skulle vara något ironiskt och skulle vara lite roligt och inte nåt med och göra att jag och andra pappor inte visste vad som väntade oss.... Komigen se de roliga i de alla mammor som får fnatt av detta! ;-)

run-marie2009-10-16 14:41
Antal inlägg: 1806

Kocke, mitt inlägg är också ironiskt menat. Har varit hemma med 4 ungar i sammanlagt 18 år och min man var inte sån som jag skrev att den del män kan vara, men de finns nånstans därute iaf. ;)

mollee - Ej medlem längre2009-10-16 14:42
Antal inlägg: 6087

Lät ju hur underbart som helst det där!

Haha! Ja men alltså, givetvis så kommer det mer ansvar och sysslor i och med att man skaffar barn!
Antar och hoppas, att du är lite ironisk med inlägget och söker likasinnade att prata med. Nog måste du ha förstått att vardagen skulle ändras lite när du fick barn? Inte som att skaffa en vandrande pinne direkt...

åsnis2009-10-16 14:43
Antal inlägg: 215

Jag tyckte det var roligt och ser fram emot min mammaledighet. Eftersom det är ett tag kvar tror jag fortfarande att jag kommer att ha spisrosor från all näringsriktig barnmat jag kokar själv, samtidigt som jag långkokar och syltar för de vuxna i hushållet. Naturligtvis har jag ett jollrande trevligt barn som ger mig en känsla av att äntligen vara en riktig kvinna. När min sambo kommer hem står middagen på bordet och huset är skinande rent, precis som barnet.
;-)

mollee - Ej medlem längre2009-10-16 14:43

Det var du visst! *puh* jag tänkte väl jag också;)

vita_syrener - Ej medlem längre2009-10-16 14:43
Antal inlägg: 22144

Grattis kockelikocke till det absolut underbaraste liv man kan tänka sig! Ja jag vet,sömnlösa nätter, oändliga promenader, målade hallar med dammsugarborsten, nergrävd lillebror i potatislandet, balansgång på förtampen till båten, en liten barnröv i akvariet, hopprep fastknuta i jeansen, tofflor till sjukhuset mitt i smällkalla vintern, skidåkning på vetemjöl i köket, fiskar i toastolen......och en massa annat :-D

mollee - Ej medlem längre2009-10-16 14:45

Haha, VS lät ju underbart det där :)

micro1132009-10-16 14:47
Antal inlägg: 17542

Ni har fel strategi helt enkelt.

När jag var barnledig kom min man hem och lagade middag, fixade tvätten, hjälpte till att städa och lägga barn --- och tog nattpassen om barnet skrek, så jag fick sova --- själv sov han på väg till jobbet eftersom han samåkte -- så att jag skulle orka med nästa dag.

Det kallar jag arbetsfördelning

kockelikocke2009-10-16 14:47

Livet är härligt och på topp nu när man inte behöver jobba utan får vara ledig med sin son och vara med och se varje sekund som han utvecklas i ett år... Ska bli hur kul som helst och är hur kul som helst då jag varit hemma i två månader redan...

Minta2009-10-16 14:48
Antal inlägg: 20042

Att inte få sovmorgnar, utan en liten människa ansikte står intill ens säng kl. 06.00 och vill att man ska gå upp för en ny dag väntar.

Att det inte är så välstädat som tidigare, fläckar hamnar på oväntade ställen och i möbler. Man trodde att man hade ett avspänt förhållande till städning, men inte längre.

Att inte kunna kontrollera allt, få svårt att passa tider därför att något händer med barnet, t ex byte av blöja precis när vi står redo att gå för att hinna i tid till en sak.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?