Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 438

Forumkategorier

Användare Inlägg  
iso star2009-10-27 10:46
Antal inlägg: 2

När någon visar sina rätta färger
Ibland säger eller gör någon man känt och respekterat länge något som totalt får en att omvärdera människan och man inser att man inte känt den för den kan inte ha varit den man trott som gjort sagt så.

Jag hade en killkompis som en dag kläckte, men vad då, man hjälper ju verkligen tjejerna i thailand om man betalar dom för sex!

Kunde aldrig se honom som samma kille igen.

En annan grej var en kompis som stal från dom gamla hon hjälpte i hemtjänsten. Hon var verkligen jättegullig och snäll med dom men tyckte att dom hade ju ändå ingen nytta av grejerna:/ superduperchock att hon kunde göra så. Hon var definitivt inte den jag gillade och kände! Eller kompisar som man driver ifrån och dom berättar allt känsligt som dom vet om en för allt och alla!

Konstigt, sorgligt och läskigt att man kan ”känna” folk så bra och så visar det sig att man inte har en aning om vem dom är! Har ni varit med om liknande?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 10:51
Antal inlägg: 5000

Nej faktiskt inte,men kanske det kommer att hända...
Jag skulle iaf inte stöta bort personen ifråga,det första jag gör!naturligtvis så beror det på vad det är för ngt,men om ngn mår dåligt så kan det ju visa sig på märkliga vis,jag kan ta det som om ja inte kände personen ifråga men i själva verket var betendet/handlingen ett rop på hjälp!
Sedan är jag alltid ganska passiv innan jag släpper in ngn ny i livet,jag måste få känna mig fram i lugn å ro & är ingen som blottar mig direkt
Jag kollar väl av läget kan man säga=)kanske oxå därför som jag inte fått ngn mindre trevlig överraskning blandat med lite tur....

Alabaster2009-10-27 10:53
Antal inlägg: 155

"Barnprostituerade i Thailand kan ju försörja en hel by med sina inkomster", sa nån jag kände förr i världen.
"Din dotter har ju fyllt sex år nu, då ska du väl börja träna upp henne?" sa jag.
"Näe, vaffan, det är ju en helt annan sak! Så gör ju inte VI..."

Ridå

Jag håller med dig - rullgardinen rasar ner, och sen finns det inget att tillägga. Beklagar.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 10:54

Elr ja,jag har varit med om att saker visat sig i efterhand,men det var inget allvarligt som kunde förstöra våran vänskapsrealtion snarare tvärtom & när jag fick reda på vad det var så blev jag heller inte förvånad...

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 10:55

Alabaster:ja då skulle jag få kraftig avsmak för den människa i min närhet som slängde ur sig ngt sånt :S

vulcan2009-10-27 10:56
Antal inlägg: 7666

urk.

ramsay - Ej medlem längre2009-10-27 11:15
Antal inlägg: 9204

ja. var med om en riktigt vidrig grej nyligen.

en kille jag träffat lite smått men tappat intresset för pratade med och "stöttade" en brutta under hela tiden vi träffades, som han träffade innan mig men dumpade till min förmån. han talade aldrig om att han träffat ngn annan och att det var därför han bröt med henne för "hon mådde så dåligt". fö tyckte han att hon va så dum i huvudet och jobbig.

samtidigt klagade han på min moral vad det gäller otrohet och liknande. han var öht en mkt högt stående moralisk person tyckte han. han skulle aldrig ljuga eller bedra.

hsh dumpade jag honom för han var inte alls min typ men jag ville ändå vara vänner. jag sa att jag aldrig skulle lägga mig i hans ev tjejer tex om han valde att pröva med henne, men det skulle han ju aaaldrig göra.

helgen efter råkar jag ut för en bilolycka ich bryter 2 nackkotor och bäckenet.det är mkt oklart om jag kommer att bli förlamad i armar och ben eller dö. hela min släkt kommer, gråter och vakar. jag ringer till hans telsvar och berättar när jag ligger fastskruvad på en bänk och väntar på op. dan efter kommer det ett mess på min mob:

snälla om jag ringer och frågar om vi träffats snälla säg att vi inte har det då. förlåt men jag orkar inte vara singel mer. hon har hittat våra mess. fattar du va fruktansvärt! förlåt.

den snubben har hamnat under noll på min skala. iofs så visste jag att han var en fantasiprodukt av sig själv självgod som han var men detta!

snacka om att missbedömma mig också. inte nog med hur förolämpad jag blev. jag, som hade så "dålig" moral enligt honom skulle lura en kär brud att han varit henne trogen hela tiden och på min dödsbädd så gott som?i dont think so. självupptagna tönt!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 11:17

*mållös*

Hyperspace - Ej medlem längre2009-10-27 11:17
Antal inlägg: 171

Då kan det vara "skönt " att veta att dödsstraff finns i straffskalan om man har sexuellt umgänge med minderåriga i Thailand. Visserligen brukar det omvandlas till livstids fängelse för västerlänningar, men en "redneck " överlever inte särskilt länge i dessa institutioners förhållanden.

micro1132009-10-27 11:27
Antal inlägg: 17542

Miss Yoco

Jag utgår alltid från att man i princip aldrig känner de människor man omger sig med så bra om man tror att man gör.

Alla har lik i garderoben, eller mindre trevliga sidor - åsikter, det är bara tidsfråga när det visar sig på ett eller annat sätt.

Jag blir sällan överraskad -- däremot kan jag blir arg, både på åsikter och uppförande. Ibland går det att överbrygga, ibland inte.

Något som fortfarande retar mig efter fem år är att en bekant -- jag skriver inte vän - stal ett bismarck guldhalsband av mig, som jag fick i tio års gåva av maken.
Fast samtidigt får jag skylla mig själv, jag borde ha låst in det före besöket. Personen är inte längre min vän, av förklarliga skäl -- jag finner det svårt att vara överseende med andras "brister" ibland.

micro1132009-10-27 11:29

Hyperspace

Om man inte är svensk, för vi har avtal med Thailand, så då kommer man hem och avtjänar i bästa fall några månader på kåken -- annars går man helt fri.

Tyvärr.

micro1132009-10-27 11:30

ramsay

Jag saknar ord

Hyperspace - Ej medlem längre2009-10-27 11:32

För övrigt har väl de flesta av oss en del benknotor som ligger och dräller i garderoben. Men det får ju finnas gränser... Ramsays "vän" har definitivt gått över den gränsen. Mer egocentrisk snubbe får man leta efter.

Hyperspace - Ej medlem längre2009-10-27 11:33

Micro: Jaså, det visste jag inte. Verkar ju jäkligt märkligt.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 11:33

ja,precis det har vi alla!men för mig har ngt avgörande för väskap aldrig dykt upp...däremot andra saker som jag nämnde men då har jag inte heller blivit förvånad,för ngn slags aning om det har jag ändå haft

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 11:34

jag har ju inte levt klart än*S* så det är inte säkert det kan få fortsätta så pass smärtfritt som det gjort =/ men det tar jag/vi då isf...

Hyperspace - Ej medlem längre2009-10-27 11:35

Mys är ond.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 11:36

Nämen,haha

Hyperspace - Ej medlem längre2009-10-27 11:37

Tss... ;-P
Pyss :-)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-10-27 11:38