Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AnnÖst | 2009-10-29 21:57 | |
![]() | Sydamerika och spanska Någon som varit i Argentina eller Uruguay? Jag ska dit nu i december och skulle tycka det vore kul med lite restips. Tips om andra destinationer mottages ockå gärna. :) Och nån som vet hur spanskan låter om man jämför de olika länderna? Jag har självvarit mycket i Peru, där tyckte jag spanskan var lätt att förstå. P.S. GÅ MED I GRUPPEN SVERIGEDEMOKRATERNA I RIKSDAGEN - NEJ TACK! på facebook. Tack! | |
| NewYorkLaura | 2009-10-29 21:59 | |
![]() | Vad roligt! Jag älskar Buenos Aires. La Boca är underbart! Spanskan i Argentina är lite italiensk-klingandeoch charmig. | |
| AnnÖst | 2009-10-29 22:20 | |
![]() | Lovely! Självklart ska jag besöka färgglada La boca. :) | |
| NewYorkLaura | 2009-10-29 23:16 | |
![]() | Punta del diablo är också ett måste. Det ligger en bit från Montevideo, men det går bussar dit hela tiden. Fantastisk fiskeby. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-29 23:24 | |
![]() | Jag skulle göra Montevideo om jag vore du. Det är där allt händer! på gott och ont. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-10-29 23:35 | |
![]() | Nu har jag aldrig varit dit men Patagonien måste ju höra till något av världens mest spännande platser att besöka. | |
| bosie | 2009-10-30 09:40 | |
![]() | Den färgglada, turistaktiga delen, av Boca är överskattad och väldigt liten. Runt omkring finns mer genuina kvarter, dock bör man vara lite försiktig i området på natten. En bra idé för att se mera, om man gillar att promenera, är att gå från San Telmo och ut till La Boca (missa in den rysk-ortodoxa kyrkan på vägen, byggd i början av 1900-talet som en en rysk 1700-talskyrka). Samt förstås gå på fotboll och se Boca spela. Ett annat tips när det gäller Buenos Aires, undvik att bo i downtown, området är rätt dött på kvällarna och nätterna och på dagtid fyllt av trafik och trängsel. Bo i stället i Palermo, speciellt den gamla delen av Palermo mellan Av. Santa Fé och Av. Cordoba (känd som Palermo Viejo) vilket är otroliga kvarter med äldre renoverad bebyggelse, och det trevligaste restaurang och nattlivet i Buenos Aires. Dessutom ett säkert område. Ett annan intressant stadsdel är Abasto, med stadens judiska kvarter och den gamla marknadshallen. Dessutom ett centrum för tangomusiken. Missa inte Patagonien heller förstås. | |
| Tommy 1979 | 2009-10-30 09:58 | |
![]() | Jag har själv aldrig varit i Sydamerika, men en liten detalj som kan vara bra att känna till angående seder och bruk är att de är väldigt petiga med tilltal. Man bör inte dua någon såvida inte situationen är fullständigt glasklar, utan det är niande som gäller i de allra flesta fall. En spanskalärare på universitetet berättade detta. | |
| bosie | 2009-10-30 10:14 | |
![]() | Angående spanskan bör du lära dig hur ll uttalas där. | |