Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 038 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-11-03 23:06 | |
![]() | Känner ni någon som drabbats av svininfluensan ? Själv känner jag till 3 som haft, men som mår bra idag, Ni? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-03 23:12 | |
![]() | Inte en enda. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-11-03 23:15 | |
![]() | En som har, nio som haft och är pigga och friska igen. | |
| vindsus86 | 2009-11-03 23:17 | |
![]() | mina föräldrar har haft den. | |
| caughtbock | 2009-11-03 23:19 | |
![]() | Nope! | |
| wildman | 2009-11-03 23:26 | |
![]() | Ni som känner folk som ahft det, har dom verkligen bekräftat det med prover? Tycker det är det som gör det svårt att veta, dom allra flesta testas inte och det är ju många andra saker än svininfluensa man kan ha som påminne rom det. Jag känner till en som haft det, men det är ingen jag känner personligen. Han ska enligt uppgift ha testats för det iaf. | |
| mina111 | 2009-11-03 23:29 | |
![]() | känner inte till nån i min närhet men har hört att den är på skolan här. inte nån allvarligt sjuk vad jag har förstått, inte än i alla fall | |
| micro113 | 2009-11-03 23:30 | |
![]() | Jag känner folk som varit sjuka -- men inga som testats för just svininfluensa -- så jag har inte en aning. | |
| Tess 08 | 2009-11-03 23:57 | |
![]() | Ja, flera barn som har haft det, testats och ätit/äter medicin för det... föräldrar som mått jättedåligt då de inte ens hann ta ställning och ge barnen vaccin (och de uppmanar oss att barnen iaf ska vaccineras då de mår/har mått så dåligt) | |
| vindsus86 | 2009-11-04 00:19 | |
![]() | min mamma testades och sen blev pappa sjuk så då drar man väl slutsatsen att han fick svininfluensan från mamma. stackars mamma fick lunginflammation till följd också. | |
| Peddape | 2009-11-04 00:39 | |
![]() | Jag har haft tror jag. Mådde riiiiiktigt risigt i typ 2 dagar, sen bara dåligt i yttligare 5-6. Stygg värk i kropp och hals, saftig feberfrossa på det. Var inte härligt men likväl gick det över. | |
| Wilma u-a | 2009-11-04 01:05 | |
![]() | Jag tror att det lilla "svinet" har intagit min kropp, har varit sjuk i en vecka nu med hög feber, ont i kroppen, hosta och trötthet. Imorgon ska jag till läkaren så då får man se om dom tar några prover... | |
| le-lou | 2009-11-04 01:38 | |
![]() | Min kompis barn fick den (troligen, eftersom det är den influensan som går). Hon ringde sjukan men fick till svar att de testar inte för den men att det är med största säkerhet just den, Hon fick rådet att man ska hålla sig hemma och kurera sig såvida man inte blir snordålig. Hennes son blev rätt dålig, han spydde, hade ont i magen och huvudvärk, snuvig, hostig och feber, gick över rätt fort ändå, 2-3 dagar. Dottern blev febrig med snuva och lite hosta, inget speciellt. Föräldrarna har klarat sig dock, mamman sa att hon fick ont i halsen men det blev inget mer. | |
| Snoosy | 2009-11-04 12:02 | |
![]() | Ett skäl till att jag skapade tråden var för att se hur allvarlig sjukdomen varit runt om i landet. Dom nämner ju i tv att 3 avlidit pga det. Vilket är hemskt. Men det som förbryllar är att dom samtridigt nämner att ''dom kan ha avlidit av svininfluensa'' Man vet inte hur man ska förhålla sig till detta. | |
| Snoosy | 2009-11-04 12:04 | |
![]() | *samtidigt | |
| vulcan | 2009-11-04 12:07 | |
![]() | Det senaste dödsoffret tros ju ha dött av en hjärtinfarkt. Influensan är därmed inte den primära dödsorsaken även om den kan ha bidragit på något vis som jag med mitt mycket begränsade medicniska kunnande inte begriper. Men en 48-åring med underliggande sjukdomar (han tillhörde "riskgrupperna") som uppenbarligen kunde drabbas av en dödande infarkt vid denna tidiga ålder hade nog inte några särskilt lysande framtidsutsikter iaf. Även det tragiska dödsfallet med den lilla pojken är tydligen långt ifrån fastställt huruvida influensan verkligen hade någon avgörande betydelse. | |
| le-lou | 2009-11-04 12:08 | |
![]() | Som i tidningen idag så står det om politikern som dog av svininfluensa. Läser man i artikeln så står det dock att man inte alls kan säga att det var av den han dog av, han fick en hjärtinfarkt tydligen och kanske var det influensan som gav den. Influensan ger ju belastning på kroppen, och har man ett dålig hjärta tex så är det såklart inte bra, det säger sig själv. Med andra ord så låg han i riskgruppen redan innan. Förmodligen hade hans hjärta inte klarat en rejäl "vanlig" influensa heller. Kanske hade han fått en hjärtattack utan influensan, det vet de inte. Jag menar, är man förkyld tex så kan man stendö av träna, all belastning på kroppen är extra hård när du har en infektion och försätter såklart dina organ under extra press. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2009-11-04 13:17 | |
![]() | Och...så länge det säljer lösnummer så kan tidningarna skriva i stort sett vad som helst....här är det väl mest "svin".... | |
| ivald - Ej medlem längre | 2009-11-04 13:41 | |
![]() | Nummer ett hade efter vad det skrivits långt framskriden cancer och även andra svåra hälsoproblem. Nummer två fick en infarkt. Nummer tre, barnet, nekades vård (!?!) trots att barnet kräkts haft svår diarée och inte kunnat behålla någon vätska alls på 5 dagar + att barnet hade en svår medfödd muskelsjukdom. Av svår vätskebrist uppstår tex en infarkt väldigt lätt även på små barn. Vad som antagligen kommer att döda flest människor är nog hysterin som uppstått efter medias skräckrapportering. | |
| Snoosy | 2009-11-04 14:10 | |
![]() | ivald. det är hemskt att barnet nekades vård. Jag kan inte förstå hur de resonerade då dom skickade hem honom. Stackars föräldrar. | |