Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Impossible | 2009-11-05 10:59 | |
![]() | Var hittar jag journalistisk forskning d.v.s läsvärdesundersökningar? Hej! Jag ska skriva C-uppsats inom ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap. Jag har fått i uppdrag att göra en lärvärdesundersökning av en studentkalender. Nu letar jag alltså efter andra läsvärdesundersökningar som gjorts. Alltså inte C-uppsatser utan ren forskning, inom journalistikforskningen borde det väl finnas en del? Jag har dock lite problem att snoka upp sådan forskning. Har ni några tips på vart jag kan vända mig? Eller tips på specifika forskningsrapporter? Mvh, Olof | |
| Dyslekso | 2009-11-05 11:14 | |
![]() | Får du inte några vettiga träffar om du googlar "läsvärdesundersökning"? | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-11-05 11:19 | |
![]() | De flesta universitet har väl databaser där alla uppsatser som gjorts offentliga av uppsatsskrivaren ligger? Jag vet att Lund har det i alla fall. Googla! | |
| Hillegnu | 2009-11-05 11:19 | |
![]() | Dina bibliotekarier på Universitetet kan det där. Vänd dig dit. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-11-05 11:22 | |
![]() | D-uppsatser får man använda som forskning, glömde säga det. | |
| HumbleBug | 2009-11-05 11:37 | |
![]() | Du läser Medie- och kommunikationsvetenskap på C-nivå och frågar i ett forum om hur man hittar information? LOL!!! Vad lär ni er där egentligen??? *ASG!* | |
| Tess 08 | 2009-11-05 13:16 | |
![]() | Academic search elite CIOS - Communication Insitute for Online Scholarship Emerald bla... Gå in på databaser genom ditt universitet | |
| micro113 | 2009-11-05 13:32 | |
![]() | Går du på JMK Stockholm - kolla med dem annars. Där ligger ju både journalistutbildningen och medie - kommunikation utbildningen. Det borde finnas doktorsavhandhlingar i MK tillgängliga. Plus annan forskning. Kommer du inte framåt på egen hand, eller får hjälp härifrån - så försök sammanställ ungefär vad du söker och be din handledare om tips -- de skall vägleda, och hjälpa till och inte bara granska. | |
| Impossible | 2009-11-09 11:09 | |
![]() | HumbleBug - Du har missförstått allt... | |