Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-11-07 11:45 | |
![]() | Vilka är riskgrupperna!? När jag läste tidningarna har jag börjat fundera. Vilka grupper skulle vara särskilt utsatta. Det är någonting som inte stämmer. De som ska ha förtur till vacineringen är, Hjärtsjuka, Astmatiker, Gravida, Barn och äldre. Ok, I follow. Men sedan kan man även läsa att det är särskilt de unga och friska som drabbas, precis som det var med spanska sjukan. Då har man satt riskgrupperna till Unga och friska mellan 20-50 Hjärt och lungsjuka Barn och gravida Och Äldre Vilka skulle då inte ligom riskzonen? Kan man inte bara säga: För den här sjukdomen finns inget skydd, You are all going to die. | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-07 11:46 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=19895 Kolla här finns massor om vaccninet , riskgrupper och annat Bitte | |
| ___Tania___ | 2009-11-07 13:04 | |
![]() | Jag håller med Yonderboy. Just nu ingår ju även politiker och enstaka hockeylag i riskgruppen. | |
| Rhotheta | 2009-11-07 13:09 | |
![]() | Ja, det är lite förvirrande. Det ena handlar om hur stor risk du har att smittas. Det andra om du riskerar att råka illa ut vid smitta. Det är dessa som avses med riskgrupp. sjukvardsguiden.se/s...up per.html | |
| Phelan | 2009-11-07 13:12 | |
![]() | Tania - politiker och hockeylag ingår inte i riskgruppen. De hör till personer som har fått förtur på vaccin utan att det finns stöd för det om man följer Socialstyrelsens rekommendationer. För politikerna i Uppsala verkar det ha berott på landstingets medvetna beslut, för hockeyspelarna i Leksand så var det en enskild läkare om (ut)nyttjade/missbrukade sin rätt att få ut vaccin då han hävdade att det skulle gå till en riskpatienter. | |
| ___Tania___ | 2009-11-07 13:14 | |
![]() | Phelan, det var faktiskt ett skämt. | |
| ___Tania___ | 2009-11-07 13:16 | |
![]() | Läser man Rhothetas inlägg, är det dessutom en tolkningsfråga, och ivriga människor vill alltid vinna fördelar. | |
| run-marie | 2009-11-07 13:23 | |
![]() | Vad jag läst är det väl bara Leksands hockeylag som vaccinerats med s k "förtur" av lagets läkare. Vet inte om han ansåg att det var deras bästa chans ifall andra lag måste lämna WO p g a sjukdom så vinner de ju utan att spela. Verkar lite "sjukt" tänkt av fabror doktorn iaf. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-07 13:30 | |
![]() | Idrottsläkare har gjort skummare saker än så. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-11-07 13:34 | |
![]() | Riskgrupper? <------ | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-11-07 17:48 | |
![]() | Jag tillhör ingen riskgrupp, skalliga överviktga män har statistiskt bevisats som de mest hälsosamma gynnarna i världshistorien. | |
| le-lou | 2009-11-07 19:32 | |
![]() | haha | |