Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fannytroll | 2009-11-07 22:33 | |
![]() | Sömnproblem Har ni tips till mig som har svårt för att somna? Har försökt allt! Det bästa hittils är nog att räkna får. | |
| Limer | 2009-11-07 22:36 | |
![]() | När jag får sömnproblem handlar det uteslutande om att jag inte kan sluta bekymra mig över nåt. Då funkar det att fokusera på att tänka på nåt annat och inget är så framgångsrikt (både för annalkande sömn som för kommande betaspel) att fundera på möjliga rullord. Börja med att fundera ut fem ord som går att rulla som börjar på A, gå vidare till B osv... | |
| Zizzzi | 2009-11-07 22:37 | |
![]() | Mitt viktigaste knep: kan du inte somna, gå då upp och gör nåt en stund. Ligg inte bara och vrid och vänd på dig, då blir det associerat med något otrevligt att gå och lägga sig och försöka somna. Ett glas varm mjölk kan hjälpa. "Dagbok" med, åtminstone hjälper det att skriva av sig om man ligger och tänker, och tänker, och tänker. :) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-11-07 23:08 | |
![]() | Jag brukar räkna 1-100 och sedan baklänges, på något sätt tycker hjärnan det är trist och vi somnar:) | |
| stol | 2009-11-07 23:12 | |
![]() | En kvarting med valfri sprit brukar göra susen | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-07 23:13 | |
![]() | Nej,vit sprit gör att man vaknar. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-07 23:15 | |
![]() | Två glas rödvin motsvararar en sobril. Kör på rödvin! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-11-07 23:19 | |
![]() | Mäh...knasis :) | |
| slånbär | 2009-11-07 23:21 | |
![]() | Jag dricker ett rogivande te om jag vet att jag måste somna snabbt- Köper det på hälsokost och det är verkligen jättebra.Jag somnar som en stock. Annars använder jag Valerina forte ibland-örttabletter som även dom är bra och helt ofarliga. | |
| nailil | 2009-11-07 23:25 | |
![]() | 1. Kamomillte med en tesked honung strax före sänggåendet. 2. Fixa ett mantra ex 'sluta tänka bara sova' - upprepa tills hjärnan inte får en chans att tänka på annat. 3. Ett bra sex - ofelbart. | |
| Plåtnicklas | 2009-11-08 00:09 | |
![]() | släcka ner succesivt under kvällen, dricka kamomillte, skriva ner vad som hänt under dagen (så blir man av med det), eller planera vad som ska hända dagen efter på samma sätt. skriva ner och släppa. ligga på spikmatta (sömn inom 5min för många), inte se på tv eller dator, läsa bok. | |