Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Die Grube | 2009-11-09 22:07 | |
![]() | Tysk fotboll - ett fantastiskt ärevarv Ni känner till hur Gary Lineker sammanfattade fotbollens väsen: Fotboll är ett enkelt spel. 22 man jagar bollen i 90 minuter och till slut så vinner Tyskland. Den sanningen har veka svenska spelare fått känna på en och en annan gång genom historien. Ralf Edströms mål från VM 1974 www.youtube.com/watc...3P hRbbH1QY har vevats om och om igen. Men hur gick det i den matchen egentligen? Svenskarna är stolta över ett vackert mål och nöjer sig med hedersamma förluster. Den störste tyske fotbollsspelaren är enligt min mening Horst Hrübesch. 1978 gjorde han 41 mål i den tyska andraligan, ett rekord som står sig än idag. Här avgör han EM-finalen mot Belgien i den 89:e minuten, med en kraftfull nick www.youtube.com/watc...hf 9yX-1WO4 Fantastiskt. | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-11-09 22:34 | |
![]() | Jag får värsta nazi-känslan av det där klippet. Jag tror inte världen är redo för en sådan här tråd än. Kanske om femtio år? | |
| Mikael Ström - Ej medlem längre | 2009-11-09 22:39 | |
![]() | Den störste är Andreas Brehme, snubben slår en straff i VM-Finalen 1990. MED FEL FOT!!! www.youtube.com/watc...h0 heOmKJnM | |
| Dyslekso | 2009-11-09 22:42 | |
![]() | Som tack får han gnussa med Rudi Völler. Inte illa. | |
| mrperfect | 2009-11-09 23:50 | |
![]() | Beckenbauer tänker jag på............. | |
| run-marie | 2009-11-10 00:27 | |
![]() | Håller med dig mister, Kaiser Franz, var något alldeles extra! Gillade faktiskt Uwe Seeler också när det begav sig. | |
| Palini | 2009-11-10 09:44 | |
![]() | Tja, tysk fotboll och Gary Lineker i all ära, men det är ju rätt lätt att lista ut varför den gode Lineker tycker så och det är lika lätt att förstå varför vi svenskar anser att han har rätt. Har vi nån gång slagit Tyskland i en tävlingsmatch i fotboll? Kanske på stenåldern... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-11-10 09:58 | |
![]() | Palini, gör dig inte lustig nu. Alla vet att fotbollen inte ännu var uppfunnen på stenåldern! Då var det spark på stort granitblock som gällde. Skärpning, annars stänger min far tråden. | |