Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Impossible | 2009-11-10 10:21 | |
![]() | Jorda min skivspelare? Hej! Jag har köpt en skivspelare. När jag kopplar in den och ska lyssna hörs dock ett konstant brummande hela tiden. Vad jag har förstått så kan jag få bort detta brummande genom att "jorda" skivspelare, det vill sägga fästa en liten kabel som finns på skivspelaren i förstärkaren. Nu är det bara så att den sladden är för liten. Hur gör jag för att förlänga den? Är det bara att knata in på typ Clas Ohlsson och köpa lite kabel och tvinna ihop det med? Eller behövs det en speciell typ av kabel eller går det att lösa på något annat sätt? Väldigt tacksam för svar. Mvh, Olof | |
| mrperfect | 2009-11-10 10:25 | |
![]() | Borde gå med vilken som helst som liknar den snutten som sitter på, det är emellertid inte bra att du måste förlänga den utan förstärkare och skivspelare borde stå närmare varandra. Det brukar inte alltid vara så lätt att bli av med denna typen av problem , ibland kan man dessutom behöva rotera den ena nätkabelns stickkontakt så att de sitter med fasen "åt samma håll", lite voodo är det med störningsproblematik.... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-11-10 10:28 | |
![]() | Du borde väl kunna jorda med en simpel kabel tycker jag. Det där är väl inte helt okänt problem tror jag. Jag tycker du skall titta lite på hur du har riggat anläggningen. ligger jordkabeln på/emot någon strömkabel, hur står förstärkaren i förhållande till högtalarna. Antaligen löser du problemet med en längre jordkabeln, men värt kolla lite på helheten också kanske. | |
| odin - Administratör | 2009-11-10 10:28 | |
![]() | Det låter som en klassisk jordslinga. Har du nätkabel för skivspelare och förstärkare i samma jordade uttag? | |
| Impossible | 2009-11-10 10:48 | |
![]() | Sitter pp universitetet nu, och jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag gjort :/ | |
| mrperfect | 2009-11-10 11:02 | |
![]() | Det är bra om man har utrustningen ansluten till jordat uttag, problemet är att i de flesta bostäder finns det inte jordade uttag i de vanliga rummen. Här finns det utrymme för experiment av typen. "Jorda mot element." | |
| Impossible | 2009-11-19 15:36 | |
![]() | Det gick i allafall inte att förlänga kabeln. Nu har jag ingen aning om hur jag ska göra. Förslag? | |
| mrperfect | 2009-11-19 16:22 | |
![]() | Vad menar du med att det inte gick? Det hjälpte inte ? | |