Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 106

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lindalainen2009-11-10 12:25
Antal inlägg: 651

usb-problem.
igår skulle jag ladda min ipod men funkade inte. tänkte att det var glapp i sladden för katten har tuggat på den.

men nu skulle jag sätta in bilder från min kamera och då händer det inte heller ngt! så då tänkte jag att det måste vara fel på hela usb-grejen.

jag har två usb-"ingångar" men händer ingenting i nån utav dom. aldrig vart problem förut.
så.. what to do?

mawal2009-11-10 12:44
Antal inlägg: 23

Börja med att starta om datorn.
Ifall det inte fungerar då, försök att installera om/uppdatera drivrutinerna.

Bergarn12009-11-10 13:19
Antal inlägg: 726

dvs, högerklicka på denhär datorn > egenskaper > maskinvara > enhetshanteraren > USB styrenheter och titta hur det ser ut. är det en gul fyrkant med ett utropstecken så kan du försöka trycka på reparera.

Alternativt kanske du har för dåligt nätagg eller nått så den inte orkar med att driva alla? Har du satt i nån ny enhet i någon annan av USB ingångarna i nära anslutning till att det slutade fungera?

Lindalainen2009-11-10 13:20

jag fattar typ ingenting vad ni pratar om. ^^,

jag vet bara att det alltid har funkat, tills tidigare idag. och jag har inte gjort nånting annorlunda.. =/

Lindalainen2009-11-10 13:22

allt ser vanligt ut iaf.. inga gula utropstecken eller dylikt.

Tinna2009-11-10 13:30
Antal inlägg: 20250

Sådär är det lite med min kamera..
Det händer inget direkt när jag sätter i den, utan får vänta några minuter..

Lindalainen2009-11-10 13:32

för mig har det aldrig vart så förut.. =/

VaKul2009-11-10 13:52
Antal inlägg: 641

Jag bytte dator och program, från XP till Vista! I "XP-datorn" funkade mitt USB-minne, men inte till "VISTA"-datorn.....vet inte riktigt hur jag ska öppna mitt minne...

Bergarn12009-11-10 14:07
Antal inlägg: 726

Inga updateringar på datorn gjorda heller? Det ser iallafall ut som att USBn slutade fungera efter att du satte in en sladd som din katt tuggat på? Det mest logiska borde ju vara att sladden kanske gjorde någon skada på USB ingången då?
Fel forum att posta på egentligen. Kolla på www.pchemma.se/ forumet, dom är duktiga.

mrperfect2009-11-10 15:54
Antal inlägg: 11437

Installera drivrutinerna, gomiddag. I allmänhet så köper ju folk föruínstallerade datorer där man inte ens får med en installations DVD. dessutom måste man , ifall man har en sådan, analysera den för att veta var dessa drivrutiner finns. Och ibland måste man vara expert för att klara det. På så vis hjälper man inga personer. Man måste ange länken och dessutom i klara tydliga ordalag och i punktform tala om varje steg.
Undra på att folk klagar på dålig support.....
PC tidningars forum brukar vara ett bra ställe, fast då mpste man som jag , fatta något från början.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?