Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 370 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ViktorWig | 2009-11-14 14:10 | |
![]() | Busschaufförer Någon mer än jag som verkligen hatar busschaufförer och hur dom kör i trafiken? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-14 14:14 | |
![]() | jag,kallar dom för självmordskandidater=/mån ga av dom kör som nå idioter!fattar inte då man har det ansvaret för så många liv | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-11-14 14:23 | |
![]() | De flesta i den här stan är jätteläskiga att åka med... När skolan åker abonnerat med ett visst bussbolag så har de chaufförer som är sanslöst usla på att svänga i korsningar utan att ta med sig skyltar t ex. Eller köra rätt i rondeller - de genar istället :S Jag gillar min bil. | |
| vindsus86 | 2009-11-14 14:25 | |
![]() | alla busschaufförer är ju inte dåliga. | |
| ViktorWig | 2009-11-14 14:30 | |
![]() | Igår körde jag ut i en rondell, då kom det en bussjävel från höger så ja va tvungen att tvärnita. Ja blev sur och tutade, då stannade den där jävla bussen helt i rondellen så ingen kom nånstans bara för att visa mig att "vem tror du att du e som tutar på mig? ja gör som jag vill". Då brann det i huvet på mig så när han började köra igen så körde jag om honom vid första tillfälle, tvärnitade framför honom så att han fick stå helt stilla ett bra tag! 1-0 till mig kändes det som. | |
| ViktorWig | 2009-11-14 14:31 | |
![]() | vindsus86, i min bok så suger dom alla! | |
| Irritabile - Ej medlem längre | 2009-11-14 14:35 | |
![]() | VW - tur att du inte fick bussen i nacken!! Annars håller jag med, många busschaufförer har devisen "störst går först" samt ett inte alltid så trevligt bemötande mot kunderna. Men visst finns det också undantag!!! | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2009-11-14 14:35 | |
![]() | Vi har en lång 30 sträcka i Årsta, bussarma kör sällan 30 utan snarare 50. Jag håller oftast 30 och då lägger sig bussen ca 1 meter bakom... Fattar inte att SL utbildar sina chafförer bättre. | |
| nettan23 | 2009-11-14 14:35 | |
![]() | Vissa busschaufförer e ju bra och trevliga, speciellt där vi bor :D Men i "storstan" e de MKT otrevliga, när jag var hos min syster åkte vi med en man som verkade onykter, stank sprit, bussen hinner åka iväg, sen skulle vi hoppa av då kör idioten fel och rammar nästan ett räcke. Dum som man va anmälde man inte händelsen, men det va det ju andra som gjorde :O | |
| -Nephelia- | 2009-11-14 14:35 | |
![]() | Jag kör buss, åk med mig, så får du åka med en bra och trevlig förare : ) | |
| Irritabile - Ej medlem längre | 2009-11-14 14:36 | |
![]() | Tänk på vintern också när det blir blixthalka - vilka hamnar då och då i diket när det gäller tung trafik? Inte är det lastbilarna iallafall...... | |
| ViktorWig | 2009-11-14 14:43 | |
![]() | Nephelia, du är säkert jättetrevlig men växer det inte ut små horn i pannan på dig när du sätter dig i bussen? ;) | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-11-14 14:55 | |
![]() | Jag gissar att du redan är med på busschaffisarnas svarta lista! Med bild och allt! Kanske bäst att du tar taxi nästa gång du ska ut och åka. | |
| run-marie | 2009-11-14 15:08 | |
![]() | Man kan naturligtvis inte dra alla över en kam, men visst finns det ett antal som kör som idioter. Självmordskandidater skulle jag inte kalla dem snarare potentiella "mördare". De har ju ansvaret för alla passagerare i bussen och dessutom medtrafikanter. Ni läste väl om han som satt och SMS:ade samtidigt som han körde en busslast med människor på motorleden i 90-100 km/tim. Tror iaf att han blev av med jobber och det tycker jag var absolut OK. | |
| Skrmf | 2009-11-14 15:14 | |
![]() | Jag gillar oftast busschaufförer. Däremot träffar jag allt som oftast på livsfarliga bilister. Och en annan grej: Lastbilar hamnar också i diket. Men det hamnar inte på nyheterna. | |
| run-marie | 2009-11-14 15:20 | |
![]() | Visst står det om en och annan lastbil som hamnat i diket iaf i Sthlms-området. Det är ju på sätt och viss ganska stor skillnad om en lastbil med 1-2 personer hamnar där eller om en buss med 40-50 pers kör av vägen. Skrmf, det finns många jättetrevliga busschaufförer som tyvärr varje dag måste köra en j-a massa sura passagerare. De flesta säger ju inte ens hej när de stiger på trots att chauffören oftast säger det. Eftersom jag är åksjuk sitter jag längst fram om det går och då märker man väldigt tydligt hur otrevliga/sura de påstigande är. | |
| henrik_l | 2009-11-14 15:40 | |
![]() | Chaufförerna på Öland är suveräna! Nu bor jag tyvärr inte där. :) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2009-11-14 15:46 | |
![]() | vissa bussisar är så tjuriga trots att man riktigt fånler och är skittrevlig. men det hjälps inte, de sitter där och tjurar ändå. skittråkiga. byt jobb då, brukar jag tänka. morr. | |
| Skrmf | 2009-11-14 15:55 | |
![]() | Visste ni att innerstadsbusschaufförer löper en signifikant ökad risk för hjärt-kärlsjukdomar? Och Ektis, de flesta jag hälsar glatt på hälsar glatt och förvånat tillbaka. Även om jag inte tycker att busschaufförer som grupp är extra serviceinriktade. Det tycker jag inte att butiksbiträden är heller för den delen... | |
| caughtbock | 2009-11-14 15:59 | |
![]() | Ibland kan det vara trevligt när de kör som idioter, speciellt när man har bråttom och riskerar att missa sitt bussbyte. Annars - not so much. Jag som är en noob när det kommer till trafikregler frågade förra veckan om verkligen bussar har företräde i cirkulationsplatser, eftersom det iaf verkar som att chaufförerna tror det. Men vi får vara lite snällare också och hälsa på chauffören när vi går på! Det kan ju inte vara roligt att bli totaliggad när man faktiskt hjälper till med att få så många människor till skola/jobb/aktiviteter osv. varje dag. Inte för att det ger en en ursäkt att köra som ett pucko om passagerarna inte hälsar, men ni fattar. | |