Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
2007 - Ej medlem längre2009-11-25 22:54
Antal inlägg: 53

Julklappstips till mamma
Jag vet att julklappar ska vara personliga och att jag antagligen själv vet bäst vad mamma skulle bli glad för i julklapp.. men någon som kan komma med något riktigt bra förslag? Något för max 1000 kronor, känner att jag vill ge tillbaka något som hon blir riktigt glad för. Och pappa också då kanske :) En hotellnatt känns för dyrt, ett restaurangbesök lite "tråkigt" och en massage på ett spa känns även det lite tråkigt. Så, några tips?

Tipsen får gärna komma från 50-60-åriga mammor, eller rent allmänt från sånna som vill dela med sig av några riktigt bra tips på vad man kan ge bort.

annica__2009-11-25 22:57
Antal inlägg: 12

Jag ska ge min mamma världens mysigaste morgonrock å dun tofflor!!! hon kommer bli superglad :D hon köper aldrig något till sigsjälv så de passar henne bra tycker jag. å de kommer användas

mollee - Ej medlem längre2009-11-25 23:00
Antal inlägg: 6087

Min morsa önskar sig biljetter till Lars winnerbäck iaf, Haha.
Vad har din mamma för intressen?
Något kulturellt skadar inte. Kan du inte planera en hel kväll, där du och din mamma hittar på något roligt med varandra?
Varför inte bjuda ut henne på en god middag och sedan går ni på någon show, teater eller varför inte en julkonsert!

Tror folk upsskattar sådana julklappar mycket, när man visar att man tycker om dom och gillar att umgås med dom. Det skulle i alla fall få mig att känna mig utvald, att veta att jag är värdefull och rolig att hitta på något med :)

mollee - Ej medlem längre2009-11-25 23:03

Eller som Annica skrev. Något som hon verkligen aldrig känner sig ha råd att unna sig.
Ett år köpte jag en riktigt bra och dyr maskara till mamma, när hon fyllde år. Hon var så glad att hon nästan grät (tro det eller ej) just därför att alla hennes pengar går till barnen, hon köper sällan kläder och smink till sig shälv utan hon prioriterar barnens behov istället för hennes egna.

Varför inte köpa en riktigt fin tröja eller något liknande, som går i hennes favorit färg?

dgeo27 - Ej medlem längre2009-11-25 23:05
Antal inlägg: 450

dildo

2007 - Ej medlem längre2009-11-25 23:08

Tack för tipsen Annica och mollee :) Funderar också på att bjuda ut henne på något.. men då känner sig säkert pappa utanför och han vil jag ju också ge något fint.

Kläder köper mamma själv väldigt ofta så det tror jag inte är någon större hit, och svårt att veta exakt vad hon vill ha i klädväg och så. Mer tips tas tacksamt emot.. lär säkert bli fler som har användning av denna tråden där man får lite julklappstips från kreativa betapetare :D

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-11-25 23:17
Antal inlägg: 3325

Spikmatta?? :)

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-11-25 23:17

Om hon tycker om att läsa är det jätte kul att få böcker.

amb12009-11-25 23:18
Antal inlägg: 73

Typ present kort på brynplockning, massage eller kanske fotvård.
ja vet att min mamma skulle uppskatta nåt av detta!

2007 - Ej medlem längre2009-11-25 23:19

Spikmatta har hon redan, och böcker har hon redan många olästa i bokhyllan :)

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-11-25 23:20

Ett annat tips som jag själv funderat på är en kalender med personliga bilder i. Super kul att kolla på egna bilder istället för de som redan finns med. :)

run-marie2009-11-25 23:21
Antal inlägg: 1806

Ja, jag är mamma 60+ och blir jätteglad för pedi- eller manikyr. Kanske skulle även din pappa gilla att få sina fötter riktigt mysigt om skötta en gång även om han aldrig testat tidigare. Det är verkligen att känna sig "lyxigt om händertagen" :)

flaxa2009-11-25 23:22
Antal inlägg: 61

Regina spagettiopera! (I stockholm)
Champagne!
Ljudbok!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-11-25 23:51
Antal inlägg: 7605

Jag skulle uppskatta någon show/konsert enligt det här programmet:

cityguide.se/stockholm/

Mimikryp2009-11-26 01:30
Antal inlägg: 9057

Min mamma är hopplös att hitta på något till... Kläder är hon jättesvår med, så det ska jag inte ens försöka ge mig på. Hon vill inte ha något som samlar damm, inget att sätta på väggen och hon har redan massor med parfymer...
Nu tror jag ändå att jag har kommit på en hyfsad julklapp. En digital fotoram, laddad med bilderna från resan vi gjorde till Madeira förra veckan! Jag fotade en massa, men hon har inte ens en kamera. ;-)
Men så var det ju det där att den inte ska samla damm och inte sättas upp... :-/

monew2009-11-26 09:06
Antal inlägg: 823

gör din egen sylt, tex hjortron, häll i fin burk. Mammor älskar sånt!

'är du inte händig? Köp hemgjord sylt, tex hjortron på tex marknad och torg. Vet inte vad det är, men äldre personer älskar hjotron, de tycker det är "lyx"
själv äter jag inte sånt.

monew2009-11-26 09:07
Antal inlägg: 823

presentkort på Lindex, morsor älskar Lindex, hon ska köpa snygga underkläder, sloggi räknas inte.

mollee - Ej medlem längre2009-11-26 11:27

Haha, monew.
Sloggi kan faktiskt ha riktigt snygga trosor ibland, när dom har utvalda kollektioner.
Ett år hade de jätte fina hipstertrosor med olika motiv på. Hade ett par med blommor och fjärilar på.

Bra idé med sylten! Hantverk är också uppskattat som julklapp.
Typ handvävda dukar och ljus. Eller vackra burkar som man fyller med té eller gott kaffe.

fansterbanan2009-11-26 11:58
Antal inlägg: 265

"äldre personer älskar hjotron, de tycker det är "lyx""
ha-ha!

annars sa verkar det som att de flesta mammor ar osjalviska och "aldrig koper nagot till sig sjalv". sadan ar min lilla mamma ocksa, sa hon uppskattar vad som helst. det ar nog med pappor som ar svara att handla till!

katalias - Ej medlem längre2009-11-26 12:18
Antal inlägg: 2032

När min mams fyllde 65 (augusti) så fixade jag biljetter till en konsert på Dalhalla. Till henne och mig. Pappsen hade inga problem att vara lite utanför en kväll, det bjöd han så gärna på. Mams var så himla glad och rörd, och även om hon uppskattade konserten väldigt mycket tror jag hon mest uppskattade att få umgås bara med mig på ett lite annorlunda sätt en hel kväll. Så jag röstar för en show, konsert, teater, bio + middag, med DIG. :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?