Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 366 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Meredith | 2009-12-01 20:54 | |
![]() | Hjälp! Köpa keyboard i julklapp - men vad?? Min dotter är 8 år, och vill ha ett piano! Nåt piano finns inte plats för här, men jag tänkte att en keyboard/synth kanske kan vara nåt...? Har kikat runt lite grann, och inser att det är rena djungeln! Nån som vet vad man ska titta efter / akta sig för? Prislappen bör ligga under eller runt en tusenlapp, inte för att jag är snål, utan för att jag inte vill köpa alltför stort och dyrt innan jag är säker på att intresset håller i sig! Jag har kikat på de här båda www.conrad.se/swe/tp...dI D=300529 samt www.conrad.se/?ref=s...cl e=303015 men i ärlighetens namn begriper jag knappt vad det är för skillnad på dem! Finns det nån vänlig själ som vill (försöka?) hjälpa? Andra tips på temat? Tack på förhand!! | |
| mrperfect | 2009-12-01 22:07 | |
![]() | Förutom det uppenbara med 200 spänn så her den dyrare flera stämmor och så...... | |
| monew | 2009-12-01 22:08 | |
![]() | haha gick du på den? "jag vill ha en synth farsan!" | |
| DIF | 2009-12-01 22:27 | |
![]() | Du får mer för pengarna om du beställer ifrån Thomann.. Några förslag på keyboard under tusenlappen som är väldigt prisvärda: En ganska simpel nybörjarkeyboard www.thomann.de/se/ca...yb oard.htm Mer pianokänsla i den =) www.thomann.de/se/ya...pt _210.htm Anledningen till att jag valde dessa två är för Casio och Yamaha är kända märken som du inte blir missnöjd med.. Personligen tycker jag att Yamaha är det bästa valet =) Lycka till! | |
| delta9 | 2009-12-01 22:32 | |
![]() | Bring out the Casio and the drummachine <3 bra gjort av dig att stötta din dotters kreativitet! meredith: av dom två keyboard du har länkat till så skulle jag välja den lite dyrare eftersom med den kan hon (och kanske du med :)) lära sig spela till de 50 inbyggda låtarna samt koppla ihop synten med datorn via MIDI. (har du ingen midi in/out på ditt ljudkort så går det köpa en MIDI-till-USB kabel på alla välsorterade musikaffärer) och som DIF säger så brukar det löna sig att beställa från Thomann.de eftersom dom flesta (?) musikaffärer beställer från just Thomann och då slipper du mellanhanden :) | |
| Meredith | 2009-12-01 22:38 | |
![]() | Tack för svar! Ska kolla länkarna jag fått. :D | |
| Meredith | 2009-12-17 07:34 | |
![]() | @DIF! Tack för tips, och länken till Thomann! Har handlat där, det blev en av dem du tipsade om (Yamahan). Snabb trevlig service, levererat och klart. Nu hoppas jag bara att dottern blir nöjd! :) God Jul! :) | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.