Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 346 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:01 | |
![]() | Fräsa in strömbrytare i väggen Måste byta ut mina dimmers i väggen då de fungerar dåligt. Tänkte samtidigt fälla in dem helt i väggen. Fixar elektriker både fräsning och montage eller tycker ni jag borde göra det själv? Är det knepigt? Har kaklat kök och lagt golv tidigare så jag har inte tummen helt i handen :D | |
| warnerve | 2009-12-07 21:03 | |
![]() | Det beror på vad det är för vägg? | |
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:03 | |
![]() | Tror det är tegel. | |
| warnerve | 2009-12-07 21:05 | |
![]() | Då ska dom in 6-8 cm ungefär? | |
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:05 | |
![]() | Något sådant antar jag... | |
| warnerve | 2009-12-07 21:08 | |
![]() | Ja då skulle jag råda dig att höra av dig till någon betonghåltagare i närheten där du bor, jag jobbar som det nämligen och vi brukar få göra sånt. Det kostar en tusenlapp alltsomallt, men det blir jävligt mycket bättre än om nån elektriker ska stå med en handslägga och mejsel och banka sönder halva köket. | |
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:14 | |
![]() | På ett ställe har vi ett kaklat badrum på andra sidan. Finns det apparater (sonar?) för att mäta tjockleken på väggen så man vet om det går att fälla in? | |
| svinto_delux | 2009-12-07 21:16 | |
![]() | Elektrikern ska ju inte göra det, då gör du det nog minst lika bra själv. Och om du gör det själv kan det nog vara klokt att gipsa eller mura dit en dosa som elektrikern kan montera själva dimmern i. | |
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:17 | |
![]() | Om jag kommit så långt att jag fått in en dosa så kan jag nog montera dimmern själv. Är själva håltagningsmomentet jag inte orkar med riktigt :D | |
| teamgrens | 2009-12-07 21:17 | |
![]() | En eldosa brukar passa i alla väggar så de e nog lugnt. Den elektriker vi använder oss av på våra jobb spårar själv till sina prylar. Ring och kolla med några elektriker i ditt område | |
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:18 | |
![]() | Är jobbigt att man skall behöva pussla in det med fler hantverkare, vore trevligt om bara en person kunde göra både och. | |
| warnerve | 2009-12-07 21:20 | |
![]() | ja det finns ju, det hyr man ju på bms, ramirent och såna ställen. Det kostar inte särskilt mycket. går ju på timtid och det tar ju inte särskilt lång tid att mäta upp om det bara är en vägg. | |
| warnerve | 2009-12-07 21:22 | |
![]() | Jo man vill ju inte blanda in alltför många. det beror ju mycket på hur bra teglet är med. är det riktigt bra så kan du ju få stå i flera dagar och knacka. | |
| Arkebusera - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:32 | |
![]() | Man kan väl hyra en liten bilmaskin så är jobbet snabbt gjort. | |
| odin - Administratör | 2009-12-07 21:32 | |
![]() | Det är tegel från 1900 jämnt. Kan ju inte vara så bra :D Eller tvärt om, det var kanske då de gjorde bra tegel :-) | |
| warnerve | 2009-12-07 21:38 | |
![]() | haha! jamen typ. är det tillräckligt gammalt så smulas det sönder, och är det för nytt så flisar det en jävla massa och det händer ingenting. Men alltså, en slagborrmaskin typ hilti och borra in nåra hål och sen krafsa ur det brukar funka. man får ju laga hur man än gör liksom. | |
| remvanrijn | 2009-12-07 22:24 | |
![]() | köp en rundborr - ser ut som en cylinder med taggar på utsidan - är väggen inte allt för hård går den in som smör. Se bara till att frilägga hålålatsen från dina befintliga elledningar som antaligen finns på stället. det brukar finnas såna öppningsbara dosor på flera ställe i huset där man kommer åt ledningsnätet. Dra i några sladdar o se om det rör sig i sladdarna där du skall borra. | |
| -Torskmacka | 2009-12-07 22:39 | |
![]() | hålål. | |