Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade14
Mobilspel
Pågående21 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Eureca - Ej medlem längre2006-05-09 19:21
Antal inlägg: 403

Svenska VM-truppen

Idag (Tisdag) togs den svenska vm-truppen till fotbolls-vm ut.. Jag tycker att borde diskutera den lite, sig vad ni tycker, fattas någon? Gör Lagerbäck rätt?

Själv tycker jag att Lars Lagerbäck borde sparkas, hur fan i hel....ete kan låta bli att ta ut Alexander Östlund!? Får man göra så?
Kul med tre Bajare(/ex-bajare) hos reserverna i alla fall...

 
Papa Jens - Ej medlem längre2006-05-10 10:15
Antal inlägg: 9

Jag tycker att det var helt rätt att ställa Östlund utanför truppen. Lagerbäck gjorde ju ganska tydligt att Alexandersson ska ta en ytterback position och jag ser mycket hellre än spelskicklig ytterback som kan slå inlägg med smör på (läs Alexandersson) istället för en tjongande och adrenalinstinn ytterback (läs Östlund). Dessutom verkar det som Lagerbäck gått mycket på dagsform och även där faller ju Östlund bort. Mikael Nilsson då? Ja, hans dagsform är väl inte heller så god men han vinner mot Östlund på grund av spelskickligheten och hans lojalitet. Dessutom är han inte en säkerhetsrisk i gula kort och frisparkar.

Jag är i stora drag nöjd med truppen faktiskt. Sidleds-Andersson kan kanske diskuteras, men han är antagligen med som back-up för Linderoth...
 
ecar2006-05-10 10:28
Antal inlägg: 875

skulle tagit ut Bengt Andersson istället för Shaaban annars tror jag de har en hyfsad chans till brons, Brasilien vinner
 
Stepe5432006-05-10 12:41
Antal inlägg: 377

kan inte se vad en 39-åring ska med som reserv och göra. Helt rätt att släppa fram ett par yngre killar (yngre än Bengan...) Också helt rätt att lämna Östlund hemma. Han tillför absolut ingenting i dagsläget. Platsar knappt i botten av engelska andradivisionen...

Daniel Andersson är underskattad som balansspelare, tycker det var ett rätt val. Sär4sklit som det inte finns särskilt många alternativ till Linderoth.

Däremot hade jag gärna sett Christoffer Andersson istället för Micke Nilsson. Alexanderssons er jag som en renodlad yttermittfältare, men kanske är användbar som ytterback mot lite svagare motstånd (läs Trinidad).

Mattias Jonsson kan också diskuteras. hade kanske hellre sett Hysén i laget istället.

Överlag tycker jag Lars-Roland har tagit utt ett mycket bra lag.
 
Papa Jens - Ej medlem längre2006-05-10 18:11
Antal inlägg: 9

Ja, Mattias Jonsson är ju också en sån där spelare som kan diskuteras. Fast Lagerbäck har väl tagit ut honom för att han kan användas både som anfallare och yttermittfältare. Dessutom är han ju även en lojal spelare som inte gnäller om han får sitta på bänken och en väldigt bra inhoppare. Har kommit in vid ett flertal tillfällen och satt ett par viktiga mål. Dock hade jag nog hellre sett Hysén med för framtidens skull.
 
Klockan 12 - Ej medlem längre2006-05-10 20:49
Antal inlägg: 40

vi har en ganska given startelva, alla eventuella skador på dessa spelare får ses som tunga avbräck. Jag tycker truppen är så bra den kan bli, pajasen Östlund tillför absolut nada.
 
Legobiten2006-05-10 21:49
Antal inlägg: 617

Ravelli och Rehn, Jonas Thern och Hysén blir så bra!
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-05-10 21:56
Antal inlägg: 170

Du kan ju ta av dig din partiska mantel då det är rätt uppenbart att du är bajare. Östlund har inget att göra i ett VM, springa kan alla göra. Däremot så hade jag hellre sett Elmander på anfallspositionen istället för det våpet Rosenberg och sist men inte minst förtjänar Tobias Hysén en plats i truppen, han är på tok för bra för att vara reserv.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-05-10 22:27
Antal inlägg: 1135

truppen är ok,vissa namn kan ju diskuteras hit och dit..men kolla läget i startelvan en månad före vm
svensson & lucic.alexandersson lufsar runt i allvenskan
edman-skadad.
mellberg& m nilsson -matchotränade
zlatan-i en formsvacka djupare än fillepinergraven..
dvs
DET SER JÄVLIGT BRA UT!!!
 
RedlineRocks - Ej medlem längre2006-05-11 01:45
Antal inlägg: 451

Sant det du säger västgöten, och östlund ska inte vara med.
Tycker även divan rosenborg ska bort, va fan ska han tillföra, sölar ner spelet nåär han får vara med på en och en annan träningskamp för sverige.
Sporten på tv har inget bra och säga om han så dom rapporterar när han fixat en straff.
Zlatan kommer floppa i vm .
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-05-11 13:21
Antal inlägg: 567

Ganska bra trupp.
Självklart ska inte Östlund med, en back utan defensiva kvalitéer funkar inte i ett VM.
Andersson eller Shaaban var väl hugget som stucket, vad Anderssons ålder har med något att göra har jag svårt att se...

Sen att Jonsson kommer med och inte Hysén är väl ganska självklart. En blind har kunnat se vem som spelat bäst i vår av dessa två.
 
Eureca - Ej medlem längre2006-05-11 16:21
Antal inlägg: 403

Shaaban var ett friskt vågat val, men helt korrekt enligt mig.. Ljungberg är bår bästa spelare just nu tycker jag men det hjälper inte att vi har vår "super-trio" om Isaksson skadar sig. Hela laget kommer rasa på stört..
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?