Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 361 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nollan464 - Ej medlem längre | 2009-12-11 18:52 | |
![]() | Chrysler Blir så trött på min chrylle, har en tpwn & country. Sitter just nu och spekulerar i vad som felas den. Ibland startar den och ibland inte. Klickar bara, även med starthjälp. Kan det tänkas vara solenoiden, kopparblecket eller batteriet. Någon klok därute som haft detta problem med chrylle innan? | |
| Aurora Aurum | 2009-12-11 20:15 | |
![]() | jag hade problem med min PT, det var taskiga batterikablar i kombination med dåligt batteri | |
| nollan464 - Ej medlem längre | 2009-12-11 21:01 | |
![]() | Ah, skall kika på kablarna oxå då. | |
| Arkebusera - Ej medlem längre | 2009-12-11 21:09 | |
![]() | Kan det vara dålig svetsning mellan avgasröret dämparn? Ibland smeker jag mig själv till sömn när det är dåligt komp på vitala delar. | |
| Festina | 2009-12-11 21:50 | |
![]() | Ta en skiftnyckel och ge startmotorn en omgång. Brukar hjälpa kuggarna att greppa bättre. Annars byt ut hela startmotorn inkl solenoid. | |
| lsaw | 2009-12-11 22:09 | |
![]() | Kul för mig är min gamla BMW som inte ens klickade (men all annan el dog igång) vid några tillfällen i somras. Jag läste in allt om solenoider, jordning och knackningar på startmotorer (har noll kunskaper). Då bilen bara skall gå till nästa besiktning (ålder), så vill jag inte kasta ut en massa slantar... Då träffade jag den där meken som berättade om mannen som petade örat med bilnyckeln och lämnade in bilen till honom, med exakt samma symtom som min. Han rengjorde nyckel och startlås från öronvax och problemet försvann... Själv brukaDE jag skrapa ur pipan med bilnyckeln ibland... Mer behöver jag knappast berätta, felet är borta. :) | |
| lsaw | 2009-12-11 22:10 | |
![]() | all annan el Drog igång... | |
| lillebo | 2009-12-11 22:13 | |
![]() | Min PT går som en klocka . Har aldrig haft en bättre bil . | |
| Festina | 2009-12-11 22:48 | |
![]() | Kolla med polackerna på Folkungagatan (Söder). Du lämnar in din trasiga generator och får en fabriksrenoverad tillbaka för en billig slant. Är det en sån häringa du har: www.kitfoster.com/im...-L arge.jpg | |
| Festina | 2009-12-11 22:49 | |
![]() | Sorry, startmotor skulle det vara, fast de har det mesta inom bilel. | |
| nollan464 - Ej medlem längre | 2009-12-12 07:13 | |
![]() | Nej familjebil town & country. Jäkla åbäke men jag är beroende av den, har tre barn o en bunt djur som åker med hitan o ditan. Mekade medlilla opeln inte för så länge sedan, bytte växelstaget. En bil måste ju vara igång hela tiden. Skulle vilja ha igång chryllen så jag kan besiktiga den och göra den körklar inför våren. | |
| Festina | 2009-12-12 11:32 | |
![]() | Det brukar vara trång och jävligt att mecka med nyare bilar. I den där familjebussen tror jag du måste lyfta den för att komma åt startmotorn underifrån? Åk till en Gördetsjälvmack typ OK och lyft bilen. Ha med ny startmotor och byt på en gång så är felet fixat till en bråkdel av priset en verkstad tar. | |
| remvanrijn | 2009-12-12 13:13 | |
![]() | om jag skulle få bilproblem ringer jag Festina tror jag..Jag bjuder på en festis + käk och du fixar bilen.. | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2009-12-12 13:16 | |
![]() | Kolla att jorden har bra kontakt, annars lossa och gör rent med stålborste. Hade detta problem på en jeep, sen startade den superbra. | |
| R-M | 2009-12-12 13:33 | |
![]() | har en chrysler gran voyager...går som en klocka..aldrig haft en bättre bil!:-) | |
| R-M | 2009-12-12 13:34 | |
![]() | d | |
| Festina | 2009-12-12 16:53 | |
![]() | Amrikanska bilar är sköna men tyvärr är ju byggkvaliten rätt risig. Inte alls i nivå med tyska premiumbilar. | |
| Aurora Aurum | 2009-12-13 20:59 | |
![]() | men vem vill ha en tysk tråkig kärra när man kan ha en kul amerikanare? | |
| amb1 | 2009-12-13 21:20 | |
![]() | Jag! | |
| nollan464 - Ej medlem längre | 2009-12-14 16:20 | |
![]() | Haha ja jag måste ha en stor jäkla buss till mina barn+djur. Tänk er 5 hundar, 3 katter, 3 barn och två vuxna + packning när man åker till sommarstugan uppåt landet. Just nu kör vi en jäkla kombi. Två bilbarnsstolar och ett babyskydd. Hundari skuffen. Jäkla trånga bil. Men chryllen är så störtskön att köra. Japp lyfter bilen nu i morgon o kikar i den, lånar pappas garage till det :) Jag har faktiskt aldrig kört en bekvämare bil än denna jäkla chrylle så den vill jag ha igång | |