Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 366

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tanten M - Ej medlem längre2009-12-14 19:36
Antal inlägg: 5126

Uppdatering 1 av 2...
Startar en ny tråd då det är ett nytt problem så nån kanske ser o jag får kanonhjälp IGEN! :)

Ok, då kollar vi nästa grej... nån som kan tala om hur jag hittar vad det är som vill uppdateras varje gång jag stänger av datorn...?

Alltså VARJE gång jag stänger av så står det: Uppdatering 1 av 2 installeras... håller på i 15-20 minuter. Sen stängs datorn av.
Jag startar datorn. Behöver inte ens gå in i ngt program eller starta internet. Stänger av datorn o det e samma sak igen...
Hur hittar jag vad det är som vill uppdateras/installeras o får bort det där?

Fetzer - Ej medlem längre2009-12-14 19:58
Antal inlägg: 395

Det kan va windows som försöker göra uppdateringar. Kolla under Kontrollpanelen-Windows Update- Där kan bocka av uppdateringar.

Tanten M - Ej medlem längre2009-12-14 23:47

Har vart inne i Windows update. Det är ngt gammal ServicePack (2) som vill uppdateras. Jag har redan 3an o vill kunna avsluta att Windows vill uppdatera det där hindret. Ngt bocka av hittar jag inte. Finns det ngt annat sätt?

Tanten M - Ej medlem längre2009-12-15 15:12

Nån som vet ett annat sätt att avsluta en Windowsuppdatering?

delta92009-12-16 09:55
Antal inlägg: 1041

Tanten: Testa Kontrollpanelen->Schem alagda Aktiviteter->Ta bort uppdateringen där om den finns.

Eller Kontrollpanelen->Säker hetscenter kanske?

Jag har för mig att det ska gå att ställa in uppdatering i "services.msc" också men det är isånafall en sista utväg!

delta92009-12-16 09:59
Antal inlägg: 1041

Kontrollpanelen->Säker hetscenter (varför blev det space mellan "säker" och "het" i förra posten automatiskt? lol.

"sär skrivar beta pet."

Kontrollpanelen->Säker hetscenter->Automatisk a Uppdateringar->Inaktiv era Automatiska Uppdateringar (ifall du inte reda gjort det)

Om inte det funkar, tryck CTRL+ALT+DEL en gång och titta vad det är för processer som börjar på bokstaven W (om jag inte minns helt fel) som är igång under tiden uppdateringen håller på.

Ta ett screenshot/skärmdump och skicka det till mig så kan jag peka på den processen som mest troligt ställer till det för dig :)

Tinna2009-12-16 17:48
Antal inlägg: 20250

Varför spacet smög sig in beror på att du inte har så många mellanrum.. :P
Sätt in mellanrum efter pilarna så blir det nog bättre. :)

Tanten M - Ej medlem längre2009-12-16 18:37

Har tryckt på Automatiska uppdatering i Säkerhetscenter och sen gjort det till AV.
Har sen gått in på Lägg till/ta bort progran o avinstallerat: Microsoft NET Framework 3.5 SP1. Som då alltså är grundstommen till det som ligger o vill uppdateras hela tiden men som misslyckas. Bör vara ngt mer som jag inte vet vad det är då det står Uppdatering 1 av 2....
Tänkte att jag börjar där iaf. Men likförbannat så försvinner det inte.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?