Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2009-12-17 20:51 | |
![]() | Islamofobtrådar Visst är det irriterande med all dennna islamofobi som dömer ut en speciell trosriktnings, klädstil, kultur, arkitektur, mat sätt att umgås etc. Det finns precis lika mycket störande inslag inom vår kultur vad gäller kläder ljud, stötande offentlig kvinnoförnedring, ful arkitektur, brottslighet. Sen att konsekvent kalla muslimer för invandrare, ickesvenskar etc är ganska irriterande. De flesta är precis lika svenska som du och jag i och med att de har sin adress i Sverige. | |
| regression | 2009-12-17 21:01 | |
![]() | Jag håller med. | |
| apbur | 2009-12-17 21:02 | |
![]() | Det är skillnad på att betraktas som svensk av andra svenskar och att ha svenskt medborgarskap. Det ena har lite otydliga gränser, det andra är jättetydligt och inget att tvista om. Däremot förstår inte folk att de talar om olika saker. | |
| bove | 2009-12-17 21:05 | |
![]() | Man ska nog vara försiktig med att slänga ord som islamofobi kring sig när det inte är befogat, verklig islamofobi riskerar att inte tas på allvar i sådana fall. Tråden som TS syftar på tycker jag inte alls är uppenbart islamofobisk i sin grund utan tar upp en fråga som bör diskuteras. Att det sedan förekommer inlägg i tråden som klart gränsar till islamofobi kan man inte beskylla tråden eller trådskaparen för. | |
| y not | 2009-12-17 21:06 | |
![]() | jo men när man börjar sätta mer eller mindre likhetstecken mellan muslim och ickesvensk är man farligt långt från verkligheten | |
| mrperfect | 2009-12-17 21:06 | |
![]() | På Medeltiden var det den (Katolska ) kyrkan som terroriserade världen och dödade oliktänkande, nu är det islam. Märkvärdigare än så är det inte, om tusen år har även de anpassat sig till ett modernt samhälle. | |
| regression | 2009-12-17 21:07 | |
![]() | Det solklart att en vilja att förbjuda minareter -- utan att vilja förbjuda kyrkklockor, discobuller, backande lastbilar eller gatusång -- är ett (milt) uttryck för islamofobi. | |
| y not | 2009-12-17 21:09 | |
![]() | bove, jag talar inte om en tråd utan om flera, och jag upplever även den senaste tråden som i grund och botten byggd opå rädsla för islam, som tex uttrycket "I Skärholmen har ansökan gjorts om att få göra böneutrop från den minaret som finns där. Samtidigt finns problemet att alla svenskar flyttar från dessa områden." av trådskaparen som jag inte kawn se annat än att svensk och muslim är ett motsatspar. | |
| y not | 2009-12-17 21:10 | |
![]() | mrperfect. Det låter som du funnit en sanning jag inte delar. Hur kan du då vara så säker på att din sanning är den sanna. Islam vare sig terroriserar eller dödar oliktänkande. | |
| mrperfect | 2009-12-17 21:11 | |
![]() | Anhängare av islam har nu en utsökt möjlighet att visa at man inte är så korkade som kristendomen var för 500 år sedan, tror ni de kommer att tta den chansen? Knappast. För övrigt finns det väl trådar sedan tidigare som handlar om islamofobi, varför öppna ytterligare en? ( jag har inte kollat så jag kanske har fel ) | |
| mrperfect | 2009-12-17 21:12 | |
![]() | y not...du menar att stening inte förekommer? att man inte flyger in flygplan i byggnader?...märkligt resonemang | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 21:13 | |
![]() | Japp, jag skriver under ingressen. 2009-12-17 21:06 "På Medeltiden var det den (Katolska ) kyrkan som terroriserade världen och dödade oliktänkande, nu är det islam." NEJ, islam dödar inga oliktänkande. *jiiises* Inte undra på att intoleransen flödar, när uppfattningar som ovan florerar - tydligen lite här och där. | |
| regression | 2009-12-17 21:15 | |
![]() | Det finns en, par tre trådar seriöstforumet där betapetanvändarna får utöva både sin judefobi och islamofobi helt fritt, så det kanske behövs flera mottrådar? | |
| Mincie | 2009-12-17 21:16 | |
![]() | Ännu en som skriver under ingressen! Klockrent miss yoco! | |
| y not | 2009-12-17 21:17 | |
![]() | mrperfect om tråden stör dig så behöver du inte komma med dina irrläror i den. Men givetvis är du välkommen. så för att 18 personer har flygit in i två byggnader så innebär det att världens starkast växtnde trosinriktning flycger plan in i byggnader. Är inte det att dra lite väl snabba slutsatser av en händelse? Borde vi inte med den logiken göra något åt svenskarna som dödar våldtar och exploaterar männiksor till döds. Det är betydligt mer signidfikant än att islam flyger in i byggnader. | |
| mrperfect | 2009-12-17 21:22 | |
![]() | Nej nej jag menar inte att ALLA islamister är terrorister, men tyvärr finns det ju personer som beter sig illa i Islams namn. Vilka Svenskar menar du? är det pedofilerna som sexturistar i bortre asien om åsyftas? | |
| y not | 2009-12-17 21:24 | |
![]() | men det finns de som beter sig illa i Sveriges namn också | |
| regression | 2009-12-17 21:26 | |
![]() | ''men det finns de som beter sig illa i Sveriges namn också'' Och vem är det nu som kontrasterar svenskar med muslimer? :) Det som började så bra... | |
| mrperfect | 2009-12-17 21:27 | |
![]() | kunde va intressant om du kunde ge exempel...ingen brådska dock , jag måste röja i köket och fixa julbaket nu | |
| bove | 2009-12-17 21:27 | |
![]() | y not - Visst flödar islamofobin, mer och mer den senaste tiden, och det är möjligt att det fanns en sådan nyans även i trådskaparens argumentation, men jag tycker att det är lite väl petigt att gå in så noga på ordvalet. Jag tror att man kan motverka sina syften om man inte kan tillåta minsta diskussion om, i det här fallet, islam. Radikal islamism, lika lite som bokstavstrogen kristendom, är väl svårt att se som något positivt för de flesta mer sansade människor utan verkar sannolikt mest polariserande mellan människogrupper, och dessa rörelser (islamistiska) har de facto vunnit mark i förorterna på senare år. Att man känner viss oro inför detta tycker inte jag är särskilt märkligt. | |