Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2009-12-17 22:16 | |
![]() | God spelanda! Läser ibland i forumet att folk har problem med otrevliga motspelare, att de får sexuella inviter, blir trakasserade, etc. Har du varit utsatt för detta? Blev själv medlem i Betapet i september 2004 och har under de här åren varit lite av en periodare vad gäller spelfrekvensen. Har hur som helst spelat drygt 2300 matcher och inte en enda gång har motspelaren varit otrevlig mot mig på något vis. INGEN! Och inga sexuella inviter har jag heller fått (fan också, hehe, näää, skojar bara ;-)), eller några andra otrevliga uppträdanden kastade på mig. Därför vill jag först tacka för den goda spelanda som råder här, ur min personliga synvinkel i alla fall! :-) Men också som jag inledde, är jag lite nyfiken på hur pass vanligt det är att man blir otrevligt bemött i spelrummen, bland er andra? ÄR det vanligt? | |
| odin - Administratör | 2009-12-17 22:23 | |
![]() | Sett till hur många matcher som spelas är det nog inte så vanligt. Dock är det ju aldrig acceptabelt. Kul att höra att du aldrig råkat ut för dylikt! | |
| Ckur | 2009-12-17 22:25 | |
![]() | Håller med dig om att det är mycket god stämning i spelrummen! Här på forumet kan man dock se otrevliga/spydiga kommentarer ganska ofta, men dom personerna är rätt fega...Ingen profilbild eller namn tex.:) Har bara blivit otrevligt bemött en gång då jag vann mot en kille med mycket högre rank. Han anklagade mig för fusk och menade att jag inte kunde vara så duktig med bara ca 1100 i ranking. Synd... Annars ett stort tack till alla trevliga människor här! :D | |
| Satyra | 2009-12-17 22:27 | |
![]() | Ja, det är skönt att jag sluppit självuppleva det, men som sagt, eftersom jag läser/hör om det ibland så blev jag lite undrande och nyfiken. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 22:33 | |
![]() | Kan bara stämma i kören, trevliga medspelare, tummen upp för alla jag har spelat med. | |
| sanlin | 2009-12-17 22:34 | |
![]() | Tycker nästan alla spelare sköter sig jättebra men har råkat ut för ett fåtal riktigt otrevliga spelare. De kan nog räknas på ena handens fingrar som tur är. Hade t ex en kille som inte kunde acceptera ett nekande när han kom in i mitt öppna spel utan han bara plingade på i ett kör hur många ggr som helst. Fick gå ur och gå in i ett annat spelrum istället. Sedan har det varit någon som skrivit olika otrevliga saker under spelets gång men det är ju bara att låta bli o kommentera det. Men som sagt så är de flesta kanonbra och har träffat på folk här som jag sedan lärt känna riktigt bra! =) | |
| Satyra | 2009-12-17 22:34 | |
![]() | Ckur - Jo, i forumet kan det ju bli lite väl hetskt och snudd på otrevligt emellanåt - därför försöker jag också hålla mig borta så gott det går och koncentrera mig på att just spela. ;-) hehe Det mest otrevliga jag råkat ut för i ett spelrum - och det var inte ens särdeles otrevligt - var ganska nyligen då jag frågade min motspelare om vad ett ord betydde, som han/hon la, eftersom jag aldrig hört det förut. Fick då svaret "Googla själv". Tror att han/hon tog min fråga som ett ifrågasättande av ordet i sig och inte så som jag menade det, av ren nyfikenhet bara. ;-) Det var ju hur som helst inte alls farligt eller särdeles otrevligt och det var alltså det värsta jag råkat ut för här så ... igen - människor verkar i alla fall på spelplan vara väldigt trevliga här. Därför har jag ju också hållit mig kvar i så pass många år nu. :-) | |
| Satyra | 2009-12-17 22:38 | |
![]() | Låter bra att ni andra också har mest goda erfarenheter. sanlin - trist med otrevliga kommentarer under spelets gång, även om det sker sällan. Bra dock att det ändå verkar ovanligt! :-) | |
| Aleu | 2009-12-17 22:41 | |
![]() | Jag har råkat ut för en enda otrevlig spelare på över 4000 matcher och nån enstaka som har kommit med inviter ( dock inte på ett otrevligt sätt). Så jag håller defintivt med om att det är en bra stämmning här! Tack till alla som håller Betapet fungerande =) | |
| Virvelie | 2009-12-17 22:45 | |
![]() | Jag kan inte minnas att jag blivit otrevligt bemött mer än nån enstaka gång, inget som jag har brytt mej om. Rötägg finns väl överallt, men inte särskilt mycke här tycker jag. | |
| Satyra | 2009-12-17 22:53 | |
![]() | Ja just det, bra du påminde mig Aleu - Vill också passa på att tacka dem som sköter Betapet! Perfekt avkoppling och tidsfördriv och dessutom är det gratis - kan det bli bättre?!? ;-) Och jo Virvelie - rötägg brukar ju husera på de flesta ställen men här ( i spelrummen åtminstone) verkar det vara ovanligt få av dem då. Skönt! :-) | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-17 22:54 | |
![]() | Något jag inte förstår är den otrevliga tonen i spelrummen, folk som skriver: "Jävla xxxxx som inte tackar för matchen, är du dum i huvudet?" osv, hur kort stubin har folk egentligen? | |
| regression | 2009-12-17 22:57 | |
![]() | Odin: Det vore intressant med lite statistik på detta! Till exempel antal anmälningar / totalt antal spelade matcher. | |
| lillan-68 | 2009-12-17 22:58 | |
![]() | Skulle vara kul att höra vilka spelrum ni spelar i som inte träffar på dom där lite "otrevligare" spelarna, själv spelar jag bara i grisen numer, och ledsen att säga men där finns en del mindre trevliga spelare!! :) Har bla träffat på en som tjatar om att få strippa i webcam, en som skrev en porrnovell??!! och en som alltid tjatar om hur dumma vi svenskar är, skojjigt folk som sagt :)) Men självklart är dom en minoritet.... | |
| sanlin | 2009-12-17 22:59 | |
![]() | Har nog tackat de som sköter Betapet ett antal ggr tidigare men det kan väl aldrig bli ett tack för mycket så - TACK! =) | |
| Satyra | 2009-12-17 23:00 | |
![]() | Dödmetallörn - Du får sådana kommentarer, menar du? :-O Jag har aldrig under mina år här upplevt sådant. Vet inte om jag bara haft tur eller om du bara haft extrem otur, eller vad det beror på att man har så olika erfarenheter av motspelare? ... mysko. Hur ofta händer det att folk är så mot dig? Är det helt utan vidare eller har det föregåtts av en diskussion under spelets gång? Jag pratar i och för sig inte så ofta med mina motspelare, men de gånger jag eller han/hon säger något så är det aldrig något otrevligt. | |
| R-M | 2009-12-17 23:01 | |
![]() | Har ingen dålig erfarenhet jag heller..:-) Sedan,om folk inte hejar och tackar(ett väldigt omdiskuterat ämne i forumet;-) ) det bryr jag mig iallafall inte om!:-) Betapet är en kanonsida och väldigt omtyckt!:-)Jag tackar också för att Betapet sköts så jäkla bra och fortfarande är gratis!:-) Kramar till er alla!:-) | |
| sanlin | 2009-12-17 23:01 | |
![]() | Spelar nästan bara i grisen nuförtiden men har inte själv märkt att det skulle vara fler otrevliga spelare där. Tråkigt att du råkat ut för såpass många lillan-68. | |
| Satyra | 2009-12-17 23:02 | |
![]() | lillan68 - jag går in i det rum som har mest folk, har inga favoritrum, så att säga, så jag har nog varit i alla skulle jag tro - UTOM i just Grisen. Sååå ... det kanske är där de otrevliga är då, eftersom jag aldrig stött på någon sådan? :-O ;-) | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-17 23:03 | |
![]() | Nej, jag får inga såna, men jag tycker att man ofta ser mycket sura grejer i spelrummen. Folk som skriver t ex" Spela inte med den idioten för han säger inte hej". Att de orkar. Jag brukar både hälsa och tacka för matchen men är det verkligen så provocerande för vissa med de som inte gör det? | |