Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 398 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2009-12-18 10:51 | |
![]() | Knepig smurffråga Under 1970-talet lyckas den belgiska serietecknaren Peyo förvandla Smurferna till en världsangelägenhet. Ibörjan av 80-talet lanseras smurferna stort i Sverige och det görs tidningar och musik med dessa blå varelser. Det är musiken som intresserar mig. En av deras första låtar som blev en stor hit på många dagis och förskolar, och även till viss del i radio, heter "Det glömda landet". Jag skulle vilja veta vem som komponerade den sången i originalversionen? Hade jag haft kvar LPn från 1981 hade det varit enkelt att läsa bak på skivan, men nu har jag inte det. Någon som vet mer om just den här låtens ursprung? Tips! Behöver du fräscha upp minnet finns den även på YouTube. | |
| Maad Max | 2009-12-18 12:05 | |
![]() | hittade en länk med lite info om musiken. wapedia.mobi/en/The_...ic al_music | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-18 12:19 | |
![]() | Helt sjukt att smurfalbumen inte har kommit i nyutgåva. De åtta första är bland de bästa tecknade serierna som finns för barn, och de kan även läsas med mycket nöje av vuxna. | |
| ANDERStG | 2009-12-18 12:23 | |
![]() | Smurfa lite på nätet så kan du smurfa dig själv. | |
| monew | 2009-12-18 12:29 | |
![]() | det låter roligt! | |
| monew | 2009-12-18 12:30 | |
![]() | ..dock tror jag att "hallonsaft" var en större hit | |
| carinau | 2009-12-18 16:29 | |
![]() | Jag gick och kollade min gamla LP men det fanns ingen sång med just det namnet. Kan den heta något annat? På den jag har här finns: Smurfsången Den förtrollade flöjten Smurfar alla smurfer? Hallonsaft Sarsaparill Håller du i mej, håller jag i dej En tokig smurf Smurf-ba-be-ri-ba Balladen om astrosmurf Smurfkvartetten Det finns en smurf i oss alla El smurfo Pris: 29.95 | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2009-12-18 19:22 | |
![]() | Hej carinau, kul att du försökte hjälpa! Även tack till er andra som svarat. Det utkom minst 2, kanske 3 skivor med Smurferna under de första åren på 80-talet. Det måste vara någan av de andra plattorna som "Det glömda landet" finns på. Titeln fick jag från YouTube där man kallar låten just så. Men jag vet ju förstås inte om det är rätt. | |
| lsaw | 2009-12-18 19:35 | |
![]() | www.pop.nu/show_reco...ec id=17355 | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-18 19:44 | |
![]() | Grymt, med handklapp och allt. Annars är inte Datasmurfen så dum :): www.youtube.com/watc...S1 NsLM1IZE | |