Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade39
Mobilspel
Pågående22 463

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO - Ej medlem längre2006-05-10 23:48
Antal inlägg: 1766

Månen
Titta ut just nu. Här i Luleå har fullmånen en mycket märklig gul/orange färg som jag aldrig sett tidigare.

Hur ser den ut hos er?
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-10 23:58
Antal inlägg: 1766

Ähum... var det ingen mer än jag som nyss såg jut det liksom kom in en svart skugga på den i mitten? (Ungefär en 20 sekunder)

Den är helskum. Gul orange. (Och, ja jag är nykter!)
 
Spyan2006-05-11 00:16
Antal inlägg: 673

ja månen här i vasastan i sthlm är vit i alla fall....
säkert att du inte har fel på ögat, IMO?
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-11 00:38
Antal inlägg: 1766

alltså, hmm jag ber om ursäkt men nu när jag var ute och tittade var den plötsligt helt borta.... Och, JA jag ÄR FULLKOMLIGT nykter. Jag vet att jag kan skriva skämtsamma inlägg ibland men detta är helt seriöst och ärligt.
 
Spyan2006-05-11 00:40
Antal inlägg: 673

hmm..... skumt detdär!
kanske har det att göra med allt gift vi släpper ut i vår natur?? alla gaser och skit... har hört att det är det som orsakar alla vackra rosa solnedgångar och moln på kvällen, dock kan jag ha väldigt fel då det kommer från en inte så säker källa egentligen....
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-11 00:51
Antal inlägg: 1766

jo, jag kan förstå din tveksamhet, men jag är faktiskt helt ärlig!
Här i Luleå är det ju snart dags för midnattssol så det blir ju inte helt mörkt. Skulle vilja beskriva det som att det är skymning just nu.

Nu är alltså månen helt osynlig plötsligt från att ha varit gul/orange med ett mycket märkligt "kringsken". Faktiskt aldrig sett nåt liknande, och JA jag är HELT ärlig och nykter...
 
betaguld2006-05-11 02:17
Antal inlägg: 268

Var det det här du såg kring månen, ett så kallat HALO?
antwrp.gsfc.nasa.gov...ay _big.jpg
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-05-11 09:31
Antal inlägg: 921

IMO, du börjar bli desperat. Beställ en man på postorder eller lämna lapphelvetet.
 
Kaktussmajl5 - Ej medlem längre2006-05-11 19:39
Antal inlägg: 21

IMO, jag såg exakt samma sak vid tolvtiden igår! Kusligt! :O

Och tro mig, vi var nyktra!
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-11 22:19
Antal inlägg: 1766

Puh! Skönt att nån mer än jag såg det. Har frågat runt lite idag men alla jag träffat sov vid den tiden. Dock träffade jag en kille som sett nåt likande vid ett tidigare tillfälle.

Så "himla" synd att min digitalkamera är trasig.

Nej, Betaguld, "fenomenet" såg inte ut så. Snarare såg månen ut som en halvrutten apelsin med ett annorlunda "kringsken"

(Fasen vad omöjligt att försöka beskriva det visuella i ord...)

Men kanske var det egentligen Bror Mu som kastat sin toppeluva på Pasrtor Green men av misstag råkade träffa Mångubben?
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2006-05-12 18:27
Antal inlägg: 3298

Snurrar månen? Alla planeter osv snurrar ju, varför ser vi inte någonsin baksidan? Varför är urtides sägner sådana att månen inte fanns från början men plötsligt fanns den där? Hur kommer det sig att månen hålls där på plats fast den har helt fel proportioner för att sådant "vetenskapligt" ska vara möjligt när det gäller gravitationer osv?

IMO... finns mycket skumma grejer om månen. Kanske är den en halvrutten apelsin...
 
Prof Drövel - Ej medlem längre2006-05-12 18:33
Antal inlägg: 21

IMO du hade inte glömt Opel Kadetten på tomgång utanför så att avgaserna orsakade en brytning av färgspektrumet. Det kan ju också vara så att avgaserna läcker in i kupén.
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-13 22:47
Antal inlägg: 1766

Och vad insunierar egentligen herr Professor Drövel? (Bror Mu/Pastor Green...;-)

Orkar egentligen inte ge några kommentarer då jag är på väg på lokal. Ser dock fortfarande inte månen, har den rymt? Varför är den inte i Luleå?

Och var är den isåfall? Någon som vet?
 
Scandal - Ej medlem längre2006-05-13 23:42
Antal inlägg: 620

Ett värre dilemma än månens uppenbara försvinnande om nätterna borde vara månens mindre uppenbara uppenbarelse om dagarna, tycker jag. Känns som att jag ser månen oftare dagtid än nattid.
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-14 08:54
Antal inlägg: 1766

Du har så rätt Scandal!

Var håller egentligen månen hus sådär om dagarna?

Tittade just ut, men här i Luleå är den i alla fall inte.

Jag har en huvudteori:

Den har helt enkelt rymt och bosatt sig i Bert-Åke Wargs skägg.

 
Mercedes2006-05-14 09:07
Antal inlägg: 728

Ja men jag såg i natt att månen var full helt enkelt! Han var här i Kvarkenområdet och busade!
 
IMO - Ej medlem längre2006-05-14 09:43
Antal inlägg: 1766

Men, vänta nu Mercedes. Isåfall faller ju hela min terori...

Kan det vara så att den är på Lidingö om dagarna och i festar till lite i Kvarken om nätterna för att senare visa upp sig lite skenheligt i Luleå då och då?
 
Mercedes2006-05-14 09:45
Antal inlägg: 728

IMO: Självklart är det möjligt!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?