Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 438 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:35 | |
![]() | Tradera- Hotfull köpare Vad gör man med en affär som inte hållt måttet? Supporten stängt och köparen är hotfull och trakasserande. Polisen gör inget förrens vederbörande står vid min dörr. Alltså denne person har inte betalt på två veckor och nu när jag kontaktat tradera kring detta, så blir h*n rabiat. Jag vill staarta om auktionen men denna ska anmäla mig till polis och kronofogdsmyndighet. Vad gäller egentligen? Nån mer med problem med köpare? | |
| Mures22 - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:42 | |
![]() | Ska köparen som inte betalat anmäla Dig till polis & kronofogdemyndiheten? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:44 | |
![]() | haha,det är bara att lägga ut auktionen igen om du har rätt så kan du inte åka dit för ngt... | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:46 | |
![]() | Jo. Blev helt annan person när jag sa att jag kontaktat tradera. Trots en kort men klartydligt mail, har jag förklarat att jag vill ej höras mer via tfon, mail osv innan jag talat med tradera själv. Tydligen har traderas chef varnat för mig och rek att inte betala igår kväll. Men är inte tradera opartisk? Och hur kan vederbörande få kontakt med T:s chef en fredagskväll? | |
| delta9 | 2009-12-19 20:47 | |
![]() | Han försöker få dig att inte blanda in snuten för han blåste dig. Ring snuten igen. och igen, om dom inte gör nåt. Hot på internet är lika allvarliga som vanliga hot. Testa maila en snut och hota honom ska du få se på snabbt åtal.. men blir man själv hotad så... Sverige... ÅÅH JAG ÄLSKAR SVERIGES SYSTEM!.... | |
| Dajmån - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:47 | |
![]() | Ja, jag förstår inte riktigt vad köparen skulle kunna anmäla dig för...? Och till Kronofogden!? Jag har inte läst ordagrant vad som gäller men är inte affären fullföljd av köparen så är det ju han som brutit avtalet och inte du... Du verkar redan ha polisanmält...? www.tradera.com/help...od eID=1664 | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:48 | |
![]() | Dempsey, du ska nog inte lita på vad personen säger. Självklart har han inte pratat med Traderas chef!! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:51 | |
![]() | håller med dödmetallörn | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:54 | |
![]() | vet inte heller vad jag ska anmälas för. Enligt mail är det bedrägeri. Och köparen har lidit för icke avslutad affär, så då blir det värdet för auktionen som denne vann, men inte betalat. Jag har inte anmält men sagt ifrån igår kväll att jag inte vill ha mer hot mail eller kontakt innan jag själv talat med tradera. Trots detta har jag tiotal mail och skyddat nr som ringer. | |
| Delight2002 | 2009-12-19 21:05 | |
![]() | Men säg bara till människan att betala då så är saken ur världen? Jag har sedan 3 år tillbaka mitt telefon-nummer som 070-900 00 00 på tradera. Det fungerar inte att ha sitt riktiga nummer ute för även om det är en vänligt sinnad köpare så vill jag inte ha telefonsamtal gällande auktioner. Sånt sköter jag på mail. | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:11 | |
![]() | Ja, människan ska ses ena stunden och sen helt plötsligt är denne rädd. Och efter 10 min ska denne inte betala förskott osv. Hittar på nya orsaker och anklagelser hela tiden. Har säkert sett 6-7 olika personligheter under senaste 2 dygnen. Jag har dock inte svarat på dessa mail, pajkastning leder ingenvart. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:12 | |
![]() | Dra dig ur. Den där personen verkar inte ha alla brickor i stället. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:14 | |
![]() | Betalning ska ju helst ske inom 3-5 dagar efter avslutad auktion. Har du inte fått betalt e det bara att lägga ut varan igen o helt strunta i den där köparen. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:15 | |
![]() | verkar ju nästan som om personen inte är frisk :S jag med skulle nog vara skraj.... | |
| Mures22 - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:31 | |
![]() | Detta var nog det löjligaste jag sett. Be idioten att dra åt helvete och att lägga av att både ringa och maila. Säg att du spelar in honom på band och att du bestämt att det helt enkelt inte blir nån affär er emellan. Varför någon av er ska anmäla den andre verkar bara korkat för vad fan ska ni anmäla varandra för egentligen? Psykiskt lidande på grund av missad Traderaaffär? Skitbagatell som ingen polis i det här landet skulle annat än skratta åt tror jag. | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:37 | |
![]() | Ja, jag spelar inte in. Men köparen gör detta. Räcker väl. Jag har aldrig sagt jag skall anmäla någon. Allt jag vill är att starta om auktionen och finna en seriös köpare utan hot. Men köparen ska anmäla mig för bedrägeri. Jag är dock mkt tveksam till detta går att göra då inga pengar har betalats. Köparen lyssnar dock inte på min vädjan att sluta maila, ringa osv Påfrestande bara för mig och min familj. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:41 | |
![]() | spela in & spela upp för polisen men,haha!vad är det att vara tveksam över?KÖPAREN har inte betalat så hur ska det kunna gå till? | |
| Pensé | 2009-12-19 21:44 | |
![]() | spärra alla inkommande mail från personen, så slipper du i alla fall läsa dem! För flera år sedan råkade jag ut för en dam i Stockholm som jag köpt en vara av och sen skicka hon det till fel adress. Ville sen jag skulle betala denna fraktkostnad extra och hota sen med att hennes man var polis m m. Det var mycket otrevligt men tog slut efter en tid, varan skickade hon trots allt. Handlar det om en värdefull vara? eftersom detta blivit så stort. | |
| Mures22 - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:44 | |
![]() | Ljug som en häst travar! "Jag spelar in vartenda ord du säger så lägg av!" Han kan inte anmäla för ett enda skit och det borde du väl kunna räkna ut själv eller hur? Stäng av telefonen, kolla inte mailen, ta dig en konjak och glöm den där dåren. | |
| mrperfect | 2009-12-19 21:45 | |
![]() | Bestäm möte på en polisstation | |