Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 438 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-12-20 12:41 | |
![]() | Jag vill ha hälften! läste just att tigers fru elin vill ha halva hans förmögenhet vid en ev skilsmässa. Egentligen inget nytt med sånt, det händer uppenbarligen hela tiden i USA, men jag fattar inte varför? Varför ska man som man el kvinna få ta del av sin soon to be exmans intjänade förmögenhet vid skilsmässa? Hur går resonemanget här egentligen? Att man "förtjänar" det? Eller "han har varit en gris, jag ska hämnas"? Jag tycker det är för jävligt, hade jag varit rik och bott i USA så hade jag skrivit ett äktenskapsförord som hette duga. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:43 | |
![]() | Hon har förmodligen åtsidosatt sin egen karriär för att stötta honom och ta hand om familjen. Därav så ska hon ha rätt till en del av pengarna. Nu är det ju en så hög summa, så då blir det lite klurigt. Lättare om det kanske handlat om en miljon eller så. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:44 | |
![]() | Jag misstänker att Tiger HAR skrivit ett äktenskapsförord som heter duga. På bästa Tom Cruise-manér har han stipulerat hur mycket pengar Elin får om hon stannar si och så många år i äktenskapet och föder honom si och så många barn. Stinker lyxprostitution, om ni frågar mig. | |
| micro113 | 2009-12-20 12:48 | |
![]() | le-lou Jag får hälften om jag och maken skiljer oss. Vi är gifta och enligt äktenskapsbalken i Sverige är hälften mitt enligt giftorätten om vi inte skriver äktenskapsförord. Jag ser inget konstigt med det. Efter tjugo års äktenskap vore det ju löjligt om vi skulle räkna kronor och ören på vem som dragit hem vilken krona -- äktenskapet går ju ut på att man strävar gemensamt, och därmed äger och ansvarar gemensamt. Annars skall allt delas millimeter rättvist, och då skulle det sluta med att man höll tillbaka varandra istället för att den ene hjälpte den andra till framgång som båda har nytta av. | |
| bulimi3 | 2009-12-20 12:53 | |
![]() | Av vilken anledning ska det grinas över hur Usa har formulerat sina lagar o regler vid skilsmässa? Det är väl bara att konstatera att så är det o gilla läget! Som hustru i just detta fall så är det ju alldeles förträffligt.Alla miljoner som antagligen kommer henne till godo nu. GRATTIS Hoppas att du snart glömt skiten till make! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:55 | |
![]() | haha,håller med bulimi!<3 | |
| Killingskinn - Ej medlem längre | 2009-12-20 13:01 | |
![]() | Hehe, ja vore det inte för hur de gör där, så skulle ju svenska skvallertidningar ha alldeles för lite att skriva om. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-20 13:03 | |
![]() | mkt bra lagar. i usa ser man det som att familjen är ett projekt där den som tjänar pengar inte kan göra det utan den som stannar hemma med barnen och stödjer i karriären. hälften är hennes. själv tog jag allt från min exman. eftersom han kunde bygga upp ett nytt liv, köpa nytt hus, bil, möblera allt kontant på en månad så kändes det rättvisast. | |
| le-lou | 2009-12-20 13:09 | |
![]() | bulimi - vad har maken och vad han har gjort mot elin, med att göra med vad hon får efter äktenskapet? Inte konstigt att det finns så många golddiggers. Jag menar , att man skulle spara många hjärtan på att dumpa en sån lag. Det kan köpt ihop - delar man på. I Usa åker ju de flesta på att försörja sina ex-makar i flera år efter. Det känns väl inte rättvist? micro - jag tycker det är lite skillnad på att dela på saker när man skiljer sig, än att kapa åt sig andras intjänade pengar, många ggr såna som tillkom innan man ens gifte sig. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-20 13:16 | |
![]() | varför ska alla dessa människor kallas för golddiggers jämt........hur än den som dom är gift med,beter sej å är den som har pengarna så blir det bara fokusering på den andra som fått stått ut med massa skit,,, inte säkert hon hade brytt sej i att få åt sej allt vad hon kan om det hade varit av en anna anl dom skulle gå ifrån varann,men rätt åt honom nu tycker jag!buss på han bara!haha å han kommer klara sej,han kommer ha så de räcker å bli över ändå känns de som... å de va ingen som kallade Elin för golddigger innan?men nu blir hon det då hennes make bette sej som en jävla skit å hon vill dra å de med besked å även de i hans plånbok... ja,vad vet jag men det är lite så jag tänker iaf kring den här saken=) | |
| DollyP | 2009-12-20 13:18 | |
![]() | Klart hon ska ha hälften. Hon har skött hemmet och ungarna så att han kunnat tjäna ihop pengarna. | |
| pion ekrot | 2009-12-20 13:18 | |
![]() | Då kan man låta bli att gifta sig från första början, alternativt skriva eget äktenskapsförord. Ger man sig in i leken får man leken tåla, och då får man väl åtminstone se till att man är nöjd med lekreglerna innan. De har också ett social sammanhang de delat och som förmodligen mer eller mindre utgörs av att alla har det superdupergott ställt - skulle inte Elin få hälften av pengarna är det mer än bara mannen som ryker. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-20 13:28 | |
![]() | ja just det pion, i en amerikansk skilsmässa ska det säkerhetställas att båda (och främst den "bedragna" lämnade parten om det finns någon) ska kunna fortsättä leva sina liv på den nivån de gjorde innan. helt rätt! | |
| regression | 2009-12-20 13:29 | |
![]() | USA idkar dessutom sambeskattning för gifta par vilket i praktiken innebär att äktenskap är skattesubventionerat. Detta system grundar sig på synen att det är en person som ska vara breadwinner och den andra skall sköta hushållet. I ett sådant system är det naturligt att den som ''sköter hemmet'' åtminstone tillmäts sin del av skattesubventionen. Dessutom är reglerna glasklara. Den man som bara vill ha sex och behålla hela sin lön själv kan säkert göra så genom andra kanaler än äktenskap. Vill han vara gift är det bara att möta upp sin del av kontraktet. | |
| micro113 | 2009-12-20 13:33 | |
![]() | le-lou Fast det som händer nu är ju att de delar tillgångarna när de skiljer sig -- precis som i svensk lagstiftning. Här talas inte om före och efter äktenskapet i giftorätten -- då får du skriva äktenskapsförord. Det är sambolagen som är utformad så. Jag hade fått hälften av det han hade med sig redan från start eftersom vi inte har äktenskapsförord -- eller tvärtom, han hade fått hälften av mitt. | |
| regression | 2009-12-20 13:52 | |
![]() | Just Tiger/Elins fall är lite speciellt, eftersom de har avtalat om att Elin skall få specifika, absoluta summor om hon stannar en viss tid. Jag tror det rör sig om 40 miljoner dollar om hon stannar 10 år (jag har generande mycket inblick här märker jag, och jag som hävdar att jag inte läser kvällspressen för mina vänner...). Det är ett teoretiskt intressant case. Jag tänker mig att otroligt förmögna män tecknar sådana avtal för att undvika risken att utsättas för golddiggers. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-12-20 14:22 | |
![]() | Är det verkligen intressant att följa dessa människor i deras armod? det är så träligt att se dem på bild och text var och vartannan dag! Men visst ska frun i sammnhanget ha hälften, i vart fall av de stålar kissemissen har tjänat under äktenskapet, vid en skilsmässa om inget annat är sagt. Får hon inte en saftig check så är det någe fel i meningen med att vara gift och att stå bakom sin hälft i dess karriärsatsning. Nu hoppas jag bara att hon spenderar sin kommande förmögenhet på mina produkter så att jag också får lite glädje av detta armod. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 14:24 | |
![]() | Jag tycker lite synd om Tiger som bara kommer att ha ett par miljarder kvar om de delar lika. Är det verkligen rättvist? Han har ju bara vänsterprasslat lite. | |
| Nasty Nimrod | 2009-12-20 14:27 | |
![]() | Och det är väl t.o.m. prassel med färre än Kennedy hade? Jag minns f.ö. att Eddie Murphy körde en grej om golddiggers i sin Raw-show på 80-talet. | |
| principatia - Ej medlem längre | 2009-12-20 15:29 | |
![]() | Manlig otrohet är knappast något skäl för skilsmässa. Alla hanar springer runt och sprider sitt säd lite här och där. Det vet man och det får man räkna med. Troligen passar kvinnorna på att kiljas i samband med en otrohet, som har blivit offentlig - för att tjäna lite på kuppen och sedan ha råd att leva lite promiskuöst själv också. | |