Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lillakia2009-12-23 17:33
Antal inlägg: 849

bara en tanke......
...till alla de människor som inte njuter av julen för att de kanske inte har några nära och kära att fira den med, de barn vars föräldrar super sönder deras julafton, de hemlösa som av olika skäl inte har möjligheter att mysa i juletid. Vill ägna dessa människor en tanke för att visa att vi bryr oss om i de denna mest självupptagna tid på året!!!

micro1132009-12-23 17:39
Antal inlägg: 17542

Fast är julen den mest självupptagna tiden på året?

Jag skulle faktiskt vilja hävda precis tvärtom, det väl just om julen folk av någon anledning bryr sig om varandra och kanske tänker till lite extra på de där hemlösa och ensamna -- vilket man kanske borde göra också resten av året, och inte bara just dessa få dagar.

Vi har ensam man här i Trosa som sa just det till en bekant på frågan om vad han skulle göra på jul-
-Samma som alltid
Ska du sitta ensam, undrade min bekant, men kom över till oss istället och ät julmiddag så får du sällskap istället.
-Varför då undrade mannen, jag är väl lika ensam varje torsdag, vad ska denna göra för skillnad.

lillakia2009-12-23 17:53
Antal inlägg: 849

visst tänker vi på att köpa julklappar till våra barn och de vi firar jul med. men på nåt vis ser jag en viss sälvupptagenhet iallafall, kan dock inte precisera hur. Till viss del vet jag av erfarenhet att det köps en del klappar för att det bara ska vara så. Däremot skall man givetvis respektera dom som VILL vara ensamma över julen...
Givetvis borde man tänka på dessa människor även de andra ca 364 dagarna av året också, men det är nu folk vräker ut pengar för julens skull. Du kanske inte håller med, men ett visst dåligt samvete får iaf jag i dessa tider

Minta2009-12-23 19:09
Antal inlägg: 20042

Självupptagenheten består nog i att de flesta är obenägna att bjuda in andra än familjen på julfirandet. De som inte har familj blir då extra ensamma.

dgeo27 - Ej medlem längre2009-12-23 19:13
Antal inlägg: 450

äh jag är nöjd om jag får supa även fast ja har nära o kära så skiter jag i julen,börjar redan idag,skål

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?